Hlavní navigace

MasterCard Europe hlásí dobré výsledky za první čtvrtletí roku 2010

[Tisková zpráva] Společnost MasterCard Europe oznámila svoje evropské provozní výsledky za první čtvrtletí roku 2010. Evropští spotřebitelé využívají karty značky MasterCard v novém roce ještě více – počet nákupních transakcí vzrostl oproti stejnému období roku 2009 o 14,1 % a potvrdil tak trend nárůstu elektronických plateb v regionu.

Sdílet

„Letošní rok začal pro společnost MasterCard v Evropě úspěšně. Jelikož hospodářská krize dále pokračuje, spotřebitelé se při platbách kartami čím dál více zaměřují na přidanou hodnotu. Peníze si vydělávají tvrdou prací a na oplátku očekávají, že karetní program bude tvrdě pracovat v jejich prospěch,“ uvedl Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.

„Víc než kdy dříve roste nyní význam našeho přístupu, který spočívá v tom, že držitelům kreditních i debetních karet poskytujeme na míru přizpůsobené programy, v jejichž rámci karta funguje jako prostředek k získání loajality, služeb s přidanou hodnotou a programů správy peněžních prostředků. Mám to potěšení zmínit se o několika nejnovějších příkladech. V Rumunsku společnost Garanti Bank převzala úspěšný věrnostní program karet Bonus z Turecka a upravila jej speciálně pro ženy; ve Francii a Španělsku nejnovější co-brandované programy přinášejí sportovním fanouškům odměny za podporu francouzské národní Federace juda, resp. španělského reprezentačního týmu v kopané; a co se týče správy peněžních prostředků, britská karta Barclaycard jako první využívá platformu MasterCard inControl, jejíž pomocí si spotřebitelé mohou sami nastavit kontrolu vlastní útraty. To všechno jsou příklady na úrovni nejlepších řešení ve své kategorii, která jsou poskytována konkrétně s cílem vyhovět potřebám dnešních evropských spotřebitelů,“ dodal Perez.

Evropské výsledky

Za první čtvrtletí roku 2010 hlásí evropský region zvýšení hrubého dolarového objemu MasterCard o 11,9 %, objem nákupů vzrostl o 13,1 %, počet nákupních transakcí se zvýšil o 14,1 % a počet hotovostních transakcí vzrostl o 9,1 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2009.

V období od 1. ledna do 31. března uskutečnili evropští držitelé karet prostřednictvím karet značky MasterCard více než 1,8 miliardy nákupních transakcí, včetně transakcí po internetu.

K 31. březnu 2010 vydaly finanční instituce v Evropě, které jsou klienty asociace MasterCard, 201 milionů karet (kromě značek Maestro a Cirrus), což představuje nárůst o 4,7 % oproti stejnému čtvrtletí roku 2009. Evropští držitelé karet mohli svoje karty MasterCard využívat na 8,9 milionu akceptačních míst v tomto regionu a na 30,2 milionu akceptačních míst po celém světě.

Značka Maestro se objevila na 303 milionech karet. Spotřebitelé nyní mohou se svými kartami Maestro nakupovat přímo u 7,1 milionu obchodníků v Evropě a u 12,3 milionu obchodníků na celém světě.

„Spotřebitelé debetní karty hojně využívají a důvěřují jim, takže jsme svědky ústupu hotovosti ve prospěch „plastikových eur“. Debetní nabídka v Evropě je čím dál vyspělejší a do prostředí nákupů jak v kamenných prodejnách, tak po internetu přináší prémiové a podle segmentů členěné výhody, které se debetních karet dříve netýkaly,“ prohlásil Javier Perez.

Společnost MasterCard Europe dosáhla v uvedeném čtvrtletí řady obchodních úspěchů z celoevropského hlediska:

Služby pro „majetný“ segment

Hospodářskou recesí unavení spotřebitelé dnes čím dál více získávají přístup k prémiovým výhodám a službám, které byly dříve vyhrazeny klientům považovaným za velmi majetné. Společnost MasterCard ve spojení se svými zákaznickými finančními institucemi v celém regionu na tento trend reaguje řadou nových programů.

•    V Turecku nabídla Turkish Economy Bank (TEB) v lednu obnovený program World Signia MasterCard. Tato nová karta nabízí širokou škálu nových výhod včetně globální asistenční služby na cestách a exkluzívní správcovské služby a představuje přirozený vývoj v přístupu banky, která se snaží vyhovět potřebám svých nejvýznamnějších klientů.

•    Banky HSBC a Fortis zjistily, že i produkty pro majetné klienty lze uplatnit na masovém trhu, a zavedly karetní programy pro „movité“ klienty z řad tureckých držitelů karet, kteří mají zájem o služby a výhody převyšující úroveň zlaté karty. Karty Advance MasterCard banky HSBC a Titanium MasterCard banky Fortis byly představeny v únoru. O měsíc později následovalo uvedení nových prémiových karet MasterCard v Rumunsku a Francii.

Inovací za větší míru pohodlí a kontroly spotřebitelů

•    V lednu karta Barclaycard ve Velké Británii využila řešení MasterCard inControl a nabídla svým britským držitelům nástroje ke kontrole útraty – jedná se o první uplatnění systému inControl u spotřebitelské karty. Služba bude zpočátku k dispozici zákazníkům nové kreditní karty Orange, která dále nabízí i bezkontaktní platby PayPass.

•    V prvním čtvrtletí letošního roku pokračovalo také zavádění bezkontaktní technologie MasterCard PayPass v celém regionu. Řetězec čerpacích stanic Orlen Star v Německu jako první ve svém oboru vybavil svoje stanice technologií Tap&Go. V březnu bylo vybaveno prvních 140 stanic a všech 486 stanic celostátní německé sítě má být vybaveno do konce roku.




Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).