Hlavní navigace

Lékařská asistence letos významně vzrostla v Egyptě

[Tisková zpráva] Nejvíce automobilových asistencí bylo poskytnuto v Německu, následované Chorvatskem.

Sdílet

Společnost Europ Assistance s.r.o., která je jedničkou v realizaci cestovního pojištění v České republice, zhodnotila pojistné případy letní sezóny 2010 (červen – srpen) doplněné o oblast automobilové asistence. Kromě navýšení počtu lékařských asistencí v Egyptě, které vzrostly o 7 %, byl zaznamenán i významný nárůst asistencí při dopravních nehodách a poruchách. V oblíbené turistické destinaci, jako je například Chorvatsko, došlo k nárůstu asistencí o 65 %.    

Cestovní sezóna 2010 zaznamenala nárůst pojistných událostí v medicínské oblasti, kterou z pohledu diagnóz zastupují především potíže zažívacího ústrojí nejčastěji v Egyptě a Řecku, a potížemi dýchacích cest v Řecku a Bulharsku. Společnost Europ Assistance poskytla za tři letní měsíce celkem přes 7 200 medicínských asistencí. Ve srovnání s rokem 2009 se jedná o více než 160% růst z původních 2 700 událostí. Bližší informace k lékařské asistenci v rámci cestovního pojištění za letošní turistickou sezonu je k dispozici v předchozí tiskové zprávě vydané 22. září 2010.

Významný nárůst asistencí probíhal i v oblasti dopravy, který potvrdil zvýšený zájem turistů o cestování do evropských destinací vlastním vozidlem. Ze zahraničních zemí bylo celkově nejvíce asistencí poskytnuto českým turistům v Německu, následované Chorvatskem, které se tak stalo „skokanem roku“, a Slovenskem. Ve srovnání s rokem 2009 došlo k největšímu nárůstu asistencí v Chorvatsku, Španělsku a Itálii.

Oproti loňskému roku klesl počet odtahů a vzrostl podíl informační asistence (kontakt na servis, rady jak postupovat), telekonferencí s technikem (svítí kontrolky, jak postupovat při výměně pojistek, jaký dolít olej či provozní kapalinu), či zásahů na místě, které vedly k úspěšnému vyřešení situace. Díky tomu se zvýšil počet případů, kdy turisté mohli nerušeně pokračovat ve své cestě na dovolenou.

V případě cílových destinací jako je Francie, Chorvatsko, Itálie a Španělsko je patrný velký podíl případů, kdy dojde k problémům (nehoda, porucha) již v tranzitní zemi jako je Německo, Maďarsko a Rakousko. Příčinnou uvedených situací je většinou technický stav vozidla. Když se klient blíží ke konci cesty, převládají ve Slovinsku a Chorvatsku nehody, plynoucí především z únavy řidičů. Využívá-li se vozidlo v průběhu dovolené, zvyšuje se opět podíl technických poruch.

Společnost Europ Assistance poskytuje asistenci pro více než 1 200 000 vozidel registrovaných v České republice a za pouhé 3 měsíce letní sezony zrealizovala celkem přes 2600 asistenčních případů, což je nárůst o 16 % oproti sezóně roku 2009.

Je-li možné si pro cestování vlastním vozidlem vzít ze statistik asistenčních případů nějaké ponaučení, jsou to zajištění pojištění pro cestu do zahraničí spolu s asistencí, kontrola technického stavu vozidla, nejlépe v době před plánovanou dovolenou, a snaha o maximální omezení únavy při vzdálenějších trasách.

„Z lékařského hlediska lze doporučit především zajištění zvýšeného příjmu tekutin a rozhodně nevyjet na dlouhé cesty bez svých dioptrických brýlí. Nutností pak je dělat přestávku každých 90 minut alespoň na 15 minut a po 6 hodinách odpočinek cca na 1 hodinu, dobrou alternativou je zajistit si vystřídání jiným řidičem“ radí na závěr MUDr. Jana Ježková, hlavní lékařka společnosti Europ Assistance.



Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).