Podle materiálu předloženého generální ředitelkou Marcelou Hrdou vydělala Česká pošta za měsíc leden celkem o 150 mil. Kč vice, než bylo původně naplánováno.
Na pozitivních výsledcích se podepsal mimo jiné pokračující pozitivní trend v oblasti doručování balíků a také nová obchodní politika podniku, zejména v oblasti neregulovaných expresních balíkových zásilek a také adresného a neadresného direkt mailu.
Lednové výsledky vysoce překračují jak plán, tak skutečnost loňského roku.
“Lednové hospodářské výsledky, jež navazují na dobré výsledky loňského roku, jsou potvrzením toho, že Česká pošta se v posledních měsících vydala správným směrem,” prohlásila v této souvislosti Marcela Hrdá, jež ve funkci generální ředitelky končí z rozhodnutí zakladatele.
“Česka pošta se nyní úspěšně vrací do obchodních segmentů, jež v souvislosti s liberalizací v minulých letech obsadila konkurence,” dodala Hrdá s tím, že se tak daří naplňovat první pilíř strategie, kterou v polovině minulého roku projednala dozorčí rada a postoupila ji zakladateli. Zároveň připomněla, že v těchto dnech dobíhají úspěšná jednání s aliančními partnery o nových smlouvách, které můžou s největší pravděpodobností – podle prvních již oznámených výsledků – znamenat další významné navýšení příjmů České pošty z těchto finančních služeb.
“Velký potenciál České pošty leží i v rozvíjení úzké spolupráce se státem. Máme rozpracovánu řadu projektů, jež dávají pro obě strany ekonomický smysl. Je to tedy primárně otázkou politické vůle,” uzavřela Hrdá.