Kooperativa v průběhu 20ti let

[Tisková zpráva] Kooperativa pojišťuje už 20 let.

Sdílet

1991

· V jedné kanceláři v Praze na Těšnově se sešli zakladatelé Kooperativy a začali připravovat vše pro vznik nové pojišťovny.

· Vznikl zákon o pojišťovnictví.

· Kooperativa 28. 5. 1991 obdržela licenci k podnikání v pojišťovnictví, stala se první soukromou pojišťovnou v tehdejším Československu.

1992

· Kooperativa začíná podporovat české výtvarné umění a zakládá vlastní sbírku umělecký děl.

· Jako generální partner se poprvé účastní Mezinárodního hudebního festivalu v Českém Krumlově.

1993

· Začíná nabízet pojištění velkých průmyslových rizik.

· Pojišťuje Škodu Plzeň a hotel Atrium (nyní Hilton).

· Spolu s rozdělením státu se rozděluje i Kooperativa na Českou Kooperativu a Moravskoslezskou Kooperativu.

1994

· Česká Kooperativa uvádí na trh čtyři nové produkty v majetkovém pojištění.

· Za pojištění domácností získává ocenění Czech Made.

1995

· Kooperativa má už 68 poboček.

· Začíná rozšiřovat nabídku v pojištění majetku občanů.

1996

· Kooperativa sílí – přijaté pojistné roste a dosahuje už přes 4,5 miliardy korun.

1997

· Česká i Moravskoslezská Kooperativa se zdárně vypořádávají se škodami z prvních velkých povodní.

· Hlavní akcionář, koncern Wiener Städtische, který je s Kooperativou spojen od jejího začátku, navyšuje svůj podíl ve společnosti.

1998

· Připravuje se fúze České Kooperativy a Moravskoslezské Kooperativy.

· Začínají práce na tvorbě pojištění odpovědnosti z provozu vozidel, která bude Kooperativa nabízet v následujícím roce, kdy na tzv. povinné ručení podle zákona skončí monopol České pojišťovny.

1999

· Česká Kooperativa a Moravskoslezská Kooperativa se spojují v jednu společnost – vzniká Kooperativa, pojišťovna, a. s., a mění se logo.

· Začíná vycházet firemní časopis Smaragd (první číslo vyšlo v červnu 1999).

· Kooperativa se chápe své velké šance a po demonopolizaci povinného ručení získává více než milion klientů.

· Upevňuje svou pozici druhé největší pojišťovny na českém trhu.

· Pro své klienty otevírá Call centre.

2000

· Začíná nabízet produkty životního pojištění.

· Dává do provozu internetové stránky www.koop.cz.

2001

· Komora pojišťovacích makléřů vyhlašuje Kooperativu Pojišťovnou roku.

· Agentura Standard & Poor`s zvýšuje rating Kooperativy na BBB.

2002

· Kooperativa obhajuje titul Pojišťovna roku.

· Od Komerční pojišťovny přebírá kmen pojistných smluv povinného ručení a část kmene havarijního pojištění.

· Za škody způsobené rozsáhlými povodněmi svým klientů vyplácí více než sedm a půl miliardy korun.

· Zakládá Veřejnou sbírku – povodně 2002, do které přispívají majoritní akcionář Wiener Städtische, Kooperativa a její zaměstnanci i obchodní partneři.

2003

· Téměř 12 milionů korun, vybraných v rámci Veřejné sbírky – povodně 2002, rovnoměrně rozděluje do všech oblastí postižených povodněmi.

· V anketě Českých 100 nejlepších obsazuje třetí místo.

· Komora pojišťovacích makléřů vyhlašuje Kooperativu opět Pojišťovnou roku.

· Přebírá neživotní kmen od Pojišťovny České spořitelny a tři měsíce poté zahajuje strategickou spolupráci s Finanční skupinou ČS.

· Druhé místo obsazuje v soutěži Rhodos, kde se hodnotí serióznost značky, finanční síla, která za ní stojí, a také kvalita nabízených produktů a služeb.

· Na internetových stránkách zahajuje on-line sjednávání pojištění léčebných výloh v zahraničí a cestovního pojištění.

· Webové stránky Kooperativy jsou v prestižní soutěži WebTop100 vyhlášeny jako nejlepší.

2004

· Rekordní objem předepsaného pojistného Kooperativy ve výši 24,17 miliardy korun byl v roce 2004 největším nárůstem tržního podílu z pojišťoven na českém trhu.

· Opět obsazuje třetí místo v anketě Českých 100 nejlepších.

· Zahajuje restrukturalizaci společnosti.

· Získává cenu EFFIE – jedno z nejprestižnějších ocenění v oblasti reklamy.

2005

· Vedení Kooperativy 10. 5. 2005 podepisuje smlouvu o odkupu stoprocentního podílu akcií České podnikatelské pojišťovny.

· Motoristům nabízí unikátní novinku – živelní pojištění zdarma.

· V žebříčku 100 nejobdivo­vanějších firem ČR se stává druhou nejobdivovanější firmou v kategorii pojišťoven a fondů.

· Hlavní akcionář Kooperativy – Wiener Städtische Allgemeine Versicherung AG – získává od Standard & Poor's vyšší rating A+ se stabilním výhledem.

2006

· Skupina pojistitelů v čele s Kooperativou pojišťuje majetek ve správě Národního památkového ústavu.

· Vytváří nové internetové stránky a hned s nimi vítězí v 5. ročníku soutěže WebTop100.

· Titul tiskový mluvčí roku získává Marek Vích z Kooperativy.

· S novým produktem START, určeným pro malé a střední podnikatele, obsazuje druhou příčku v soutěži Zlatá koruna.

2007

· Inovuje logo – pod trojúhelníkový piktogram a název Kooperativa umísťuje označení Vienna Insurance Group, čímž vyjadřuje svou příslušnost k silné mezinárodní pojišťovací skupině.

· Internetové stránky Kooperativy vítězí v soutěži Zlatý středník v kategorii nejlepší on-line prezentace a celkově obsazují druhou příčku.

· Obhajuje bronz v anketě Českých 100 nejlepších.

· Vladimír Mráz získává titul Gentleman Pro 2007.

· Životní pojištění Perspektiva získává titul Pojištění roku 2007.

· V soutěži Pojišťovna roku vítězí ve čtyřech ze sedmi kategorií.

· Obsazuje první a druhé místo v soutěži Zlatá koruna v kategorii neživotní pojištění.

· Získává titul Nejdynamičtější společnost roku 2007.

· Zvyšuje základní kapitál na tři miliardy korun.

· Jako 70procentní akcionář Mělnické zdravotní, a. s., vítězí ve výběrovém řízení na privatizaci Nemocnice Mělník.

· Část své umělecké sbírky zapůjčuje na výstavu do Leopoldova muzea ve Vídni.

2008

· Kooperativa začíná nabízet pojištění po telefonu.

· Akcie Vienna Insurance Grup vstupují 5. 2. 2008 na pražskou burzu.

· Získává titul Pojišťovna roku 2008.

· Dominuje v prestižní anketě Zlatá koruna 2008, kde ovládne všechny tři kategorie.

· S produktem komplexního pojištění vozových parků Business Fleet vítězí v soutěži Fleet Awards v oblasti pojištění.

· Funkce generálního ředitele se 7. 5. 2008 ujímá Martin Diviš.

· Vladimír Mráz získá titul Manažer roku.

2009

· Získává titul Pojišťovna roku 2009.

· Zavádí on-line pojištění domácnosti.

· Začíná nabízet revoluční produkt v oblasti pojištění osob – MediKompas.

· Na webových stránkách umožňuje klientům nahlížet do průběhu likvidace škod.

· Zdárně se vypořádává s likvidací škod po povodních.

· Představuje nové produkty – pro podnikatele Start Plus a v životním pojištění pak produkty Harmonie a PERSPETIVA 6NB.

· Opět dominuje v anketě Zlatá koruna.

· Představuje Start Plus, nový produkt pro podnikatele.

· Martin Diviš je jmenován členem představenstva Vienna Insurance Group.

2010

· Obhajuje titul Pojišťovna roku.

· V anketě ČESKÝCH 100 NEJLEPŠÍCH obsazuje skvělé 4. místo.

· Spouští nový jednoduchý, přehledný a vizuálně zajímavý klientský web.

· Začíná klientům na mobilní telefony rozesílat informace o stavu jejich škod.

· Stává se jedničkou na trhu v pojištění podnikatelů s 32procentním podílem.

· Umožňuje klientům nahlížet do pojistných smluv a provádět v nich některé změny a úpravy.

· Spouští on-line pojištění rodinných domů a bytů.

· Jako klientsky nejpřívětivější pojišťovna vítězí v soutěži Hospodářských no­vin.

· Investiční fondy Kooperativy přinášejí zhodnocení 18 % p. a.

· V anketě Zlatá koruna 2010 vítězí mezi pojišťovnami.

· Za pojištění flotil vozidel vítězí v anketě magazínu FLEET

· Do pražské galerie Diamant Spolku výtvarných umělců Mánes zapůjčuje ze své sbírky díla výtvarných umělců na výstavu Tři ze sedmi. (Jde o díla členů skupiny Sedm v říjnu – Františka Jiroudka, Josefa Lieslera a Arnošta Paderlíka.)

2011

· Připomíná si 20. výročí založení společnosti.

· Spouští mobilní verzi svých webových stránek.

· V prvním čtvrtletí roku se stává jedničkou na českém pojistném trhu

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).