Komerční banka, a. s., a Makro Cash & Carry ČR s. r. o., uvedly v únoru 2002 společně na trh nový produkt bezhotovostního platebního styku - Garantovanou platbu.

Sdílet

Garantovaná platba je nová služba přímého bankovnictví, která umožňuje v síti velkoobchodních center Makro bezhotovostní platbu klientům Komerční banky. Klient odesílá prostřednictvím čipové karty přímo z pokladny nákupního centra on-line platební příkaz a Makro přijímá okamžitě potvrzení o provedení (případně neprovedení) platby. Ověření bezhotovostní úhrady se provádí přímo proti aktuálnímu zůstatku na účtu klienta.

Výhody Garantované platby:

Rychlost (platba probíhá max. 30 sekund, tj. rychleji než placení větších částek v hotovosti);

Jednoduchost (zákazník musí znát jen PIN čipové karty, který si před tím sám zvolil);

Pohodlnost (k zúčtování dochází on-line, zákazník si tedy prostřednictvím internetbankingu může ihned ověřit zúčtování platby);

Bezpečnost (Čip karty „můjklíč“ obsahuje elektronický podpis majitele karty, kterým je platba autorizována. Přístup k podpisu je chráněn kódem PIN. Tato technologie zajišťuje velmi vysokou míru zabezpečení.);

Flexibilita (klient si na pokladně Makro může zvolit účet z jakého hodlá platit).

V případě, že klient využívá služeb Internetového bankovnictví KB (mojebanka, profibanka), přináší mu Garantovaná platba i další výhody:

Online kontrolu provedených příkazů;

Nastavení přístupu ke garantované platbě (Uživatel služeb mojebanka nebo profibanka má možnost nastavit přístupy jednotlivým zmocněncům – zaměstnancům. Prostřednictvím internetbankingu pak může online zvyšovat nebo snižovat limit pro prováděnou platbu).

Správu účtů pro garantovanou platbu (Uživatel služeb mojebanka nebo profibanka má možnost si nastavit tzv. pořadí účtů pro garantovanou platbu. Při placení na pokladně Makro se mu pak zobrazují účty v tom pořadí, které si pomocí této funkce přednastavil.).

Garantovaná platba je primárně určena fyzickým osobám – podnikatelům a podnikům. Lze ji zřídit na detašovaných pracovištích Komerční banky, která jsou umístěna ve všech provozovnách v prodejnách Makro a ve vybraných pobočkách KB. Zřízení služby je zdarma, klient platí pouze měsíční poplatek ve výši 75,– korun a jednorázový poplatek 390,– korun za vydání čipové karty „můjklíč“, přičemž měsíční poplatek je mu pro první dva měsíce zcela odpuštěn.

V případě, že klient využívá služby internetového bankovnictví KB – mojebanka a profibanka, je mu služba poskytnuta zdarma, tj. bez měsíčního poplatku.

Marie Růžičková
Tisková mluvčí KB

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).