Útraty před uplynulými Vánoci tak překonaly ty z roku 2010 o více než 20%. Z předvánočního výzkumu potom vyplynulo, že více než třetina klientů se chystala za dárky a další nákupy utratit částku mezi dvěmi a pěti tisíci korun, čtvrtina pak mezi pěti a deseti tisíci a více než 15 000 korun plánovalo utratit deset procent klientů.
Analýza, kterou provedla mBank, se zaměřila na to, kolik peněz klienti této banky utratili prostřednictvím svých debetních a kreditních karet v předvánoční době v kamenných obchodech a na internetu.
I přes nepříznivou ekonomickou situaci si Češi nenechali Vánoce zkazit a utráceli výrazně více než v roce 2010. Celkový objem prostředků utracených před Vánoci přesáhl miliardu a dvě stě milionů korun.
Více pak utráceli muži, kteří z celkové sumy odkrojili téměř 700 milionů korun. Ženy byly skromnější a Vánoce pořídily za více než 517 milionů.
Zajímavých čísel dosahovaly také počty transakci a částky utracené jednotlivými klienty. Nejaktivnější klient provedl téměř 600 transakcí. Rekordmanem, který utratil nejvíce peněz, je pak klient, jehož nákupy přesáhly v prosinci 1 400 000 korun a nejvyšší transakce provedená kartou mBank byla ve výši téměř 610 000 korun.
mBank je retailovou divizí elektronického bankovnictví jedné z největších polských finančních institucí – BRE Bank SA. Ta se specializuje na poskytování bankovních služeb velkým podnikatelským subjektům a mezinárodním korporacím, ale též na segment malých a středních podniků. BRE Bank SA je členem skupiny Commerzbank, která je druhou největší bankou v Německu. Je zároveň jednou z vedoucích finančních institucí v Evropě, přičemž v polské BRE Bank vlastní více než 70% podíl.
mBank vstoupila na český trh v listopadu 2007. Nabídka produktů a služeb zahrnuje osobní a spořící účty, platební karty, hypoteční úvěry, spotřebitelské půjčky a kreditní karty.
Více informací naleznete na www.mbank.cz