Tuzemské podniky jsou podle výsledků výzkumu se svou hlavní bankou spokojeny a budují s ní dlouhodobý stabilní vztah. Oslovené podniky spolupracují se svou hlavní bankou často déle než deset let. Sedmdesát procent podniků hodnotí svoji hlavní banku jako vynikající a velmi dobrou, 27% jako dobrou,
uvedla Lucie Kudrnová, vedoucí Marketingu pro podniky a municipality Komerční banky. Věrné svým bankám jsou zejména velké podniky, z nichž téměř polovina využívá svoji hlavní banku déle než deset let.
Jako svou hlavní banku uvedlo Komerční banku 37% podniků, které se do průzkumu zapojily. Pro Komerční banku je velmi důležité, že se nám daří vedoucí pozici na trhu v segmentu podniků držet dlouhodobě. Právě díky silnému tržnímu podílu a dlouhodobým vztahům s klienty můžeme průběžně upravovat bankovní produkty tak, aby ideálně odpovídaly potřebám našich klientů,
doplnila Lucie Kudrnová.
KB splňuje nejlépe důležitá kritéria pro výběr úvěrující banky
Úvěr čerpala v loňském roce polovina dotázaných středních podniků a 62% velkých podniků. Se žádostí o úvěr se více než polovina podniků (54%) obrací výhradně na svou hlavní banku. Klíčovými faktory při rozhodování o bance, kterou velké a střední podniky se žádostí o úvěr osloví, jsou dosavadní spolupráce s bankou, podmínky úvěru a úroková sazba. Oslovené velké i střední podniky hodnotily v rámci výzkumu Komerční banku v těchto kritériích jako nejlepší banku na trhu. Také díky tomuto faktu rostl dynamicky tržní podíl KB na celkovém objemu poskytnutých úvěrů v segmentu podniků z 24% na29 %,
říká Lucie Kudrnová.
Při výběru banky pro konkrétní služby kladou podniky největší důraz na přesnost a spolehlivost provádění bankovních operací, na důvěryhodnost a jistotu uložení peněz. Následuje profesionalita a neměnnost poplatků, sazeb a smluvních podmínek. Pro účely získání úvěru nebo bankovní záruky, zhodnocení volných finančních prostředků a zprostředkování zahraničního platebního styku by respondenti výzkumu nejčastěji volili Komerční banku, u které má běžný účet 46 % středních podniků a 57 % velkých podniků.
Osm z deseti podniků využívá služeb internetového bankovnictví.
K jednoznačně nejvyužívanějším bankovním službám ze strany podniků patří korunový běžný účet. Necelé dvě třetiny podniků mají účet pouze v jedné bance, ovšem podniky s ročním obratem nad 300 miliónů korun mají významně častěji účet ve více bankách. V průměru využívá každá z oslovených firem 1,5 bankovního účtu.
Více než čtvrtina podniků využívá platební karty, úvěry, termínované vklady v Kč, leasing na vozidla a spořicí účty v Kč. Mezi podniky je nejoblíbenější internetové bankovnictví. Obecně na elektronickém bankovnictví KB klienti oceňují zejména jednoduché uživatelské prostředí a špičkové zabezpečení,
doplnila Lucie Kudrnová.