ING ČR v roce 2006 - ve znamení růstu

Retailová část společnosti ING zaznamenala v roce 2006 růst všech hlavních ukazatelů - počtu klientů, uzavřených smluv, objemu předepsaného pojistného i spravovaných aktiv. Růst těchto ukazatelů odpovídá celosvětovým výsledkům finanční skupiny ING.

Sdílet

V roce 2006 zaznamenala retailová část ING ČR (životní a zdravotní pojištění, penzijní fond, podílové fondy, spořicí účet a hypotéky) 17% nárůst aktiv ve správě na 65,57 miliard korun. Také čistý zisk se zvedl o 16 % a na konci roku dosáhl hodnoty 1,63 mld. Kč. K 31. prosinci 2006 mělo s ING sjednanou smlouvu 754 873 klientů, což je o 7 % více než v roce 2006. Hlavní objem uskutečněných obchodů připadá na životní pojištění.

„Naším cílem je poskytovat vynikající služby ve vybraných finančních oblastech a v nich být špičkoví,.“ říká Dick Okhuijsen, generální ředitel a předseda výkonné rady ING Retail ČR/SR „Výsledky za loňský potvrdily, že náš přístup je správný. Radost mám především z nárůstu nových obchodů, který poukazuje na zdravý vývoj ING. I naše produkty dokázaly, že jsou opravdu špičkové – hned několik z nich získalo v roce 2006 prestižní ocenění. A samozřejmě nemohu zapomenout ani na prodejní kanály – Obchodní služby ING spolu s makléři a spolupracujícími bankami udělali vloni velký kus práce. Jsem hrdý, že mám příležitost být členem tak silného týmu.“

ING Pojišťovna

Předepsané pojistné ING Pojišťovny dosáhlo k 31. prosinci loňského roku 5,96 miliardy korun. V porovnání se stejným období loňského roku, kdy výše předepsaného pojistného činila 5,62 mld. Kč, jde o růst o 6 %.

Růst počtu klientů i počtu uzavřených smluv se promítl do zvýšení objemu aktiv, která pojišťovna spravovala. Ke konci loňského roku činil objem aktiv ve správě ING Pojišťovny 30,35 miliard Kč, celková aktiva pak činila 32 miliard korun.

S účinností od 1. ledna 2007 byla Nationale-Nederlanden životní pojišťovna přejmenována na ING Životní pojišťovna N.V., pobočka pro Českou republiku. Ke stejnému datu byla přejmenována i Nationale-Nederlanden pojišťovna, a.s. na ING pojišťovna, a.s.

Vlajkovou lodí ING Pojišťovny zůstává investiční životní pojištění Investor Plus, kterému byla loni již potřetí udělena hlavní cena za nejlepší životní pojištění – Zlatá koruna 2006. Investor Plus se také stal Životním pojištěním roku 2006 v ocenění MasterCard Banka roku.

Oceněný produkt Investor Plus poskytuje klientům finanční zajištění na stáří a současně pokrývá rozmanitá pojistná rizika a nabízí investici do fondů ING podle vlastního výběru. Klienti mohou flexibilně měnit rozsah pojistné ochrany a tím reagovat na jejich aktuální potřeby. Životní pojištění Investor Plus je samozřejmě daňově odpočitatelné.

ING Penzijní fond

ING Penzijní fond zaznamenal za čtvrté čtvrtletí letošního roku nárůst klientů o 6 %. Růst počtu klientů i počtu uzavřených smluv se promítl do zvýšení objemu aktiv, které fond spravoval. V loňském roce vzrostl objem aktiv ve správě ING Penzijního fondu o 17,6 mld. Kč, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 16 %.

Také ING Penzijní připojištění bylo v loňském roce již počtvrté oceněno v prestižní anketě Zlatá koruna a získalo Stříbrnou korunu. ING Penzijní fond navíc v roce 2006 získal druhou příčku v kategorii Penzijní fond roku 2006 v ocenění MasterCard Banka roku.

ING Fondy a ING Konto

ING Konto, jeden z nejvýhodněji úročených spořicích účtů v České republice, nyní nabízí klientům úročení 1,90 % p.a. Zájem o tento produkt dokazuje celková výše vkladů, která již přesáhla 10,07 miliardy korun. Počet klientů k 31. 12. 2006 dosáhl 46 359, což odpovídá 27% nárůstu oproti předchozímu roku. Kromě výjimečného úročení účet ING Konto charakterizuje možnost okamžitého výběru peněz bez výpovědní lhůty (což jej zásadně odlišuje od terminovaných vkladů) nebo nulové poplatky za zřízení, vedení účtu či realizaci transakcí.

Aktiva ve správě ING Fondů byla navýšena o 20 % a dosáhla hodnoty 8,2 miliard. korun. Nejvýraznější růst aktiv zaznamenalo především ING Konto, o celých 46 %.

Pro úplnost opět doplňme, že ING International Český akciový fond loni získal hlavní cenu Zlatá koruna 2006 va kategorii Podílový fond a prestižní mezinárodní agentura Morningstar jej ohodnotila čtyřmi hvězdičkami.

ING Group ve světě

Tyto pozitivní výsledky jsou v souladu s výsledky, které zaznamenala společnost ING globálně. Michel Tilmant, generální ředitel ING Group, zhodnotil výsledky skupiny za rok 2006 následovně: „V posledních třech letech jsme se důsledně zaměřovali na rozšiřování našeho podnikání, zvyšování výnosů a zvyšování výkonnosti tak, abychom zvýšili hodnotu akcií pro naše akcionáře. Výsledky z roku 2006 ukazují, že tato strategie se nám nadále vyplácí.“

Od listopadu loňského roku, kdy ING oznámila tříleté sponzorství stáje Renault F1, se tato stáj oficiálně přejmenovala na „ING Renault F1 tým“. ING hodlá prostřednictvím sponzorství posílit globální povědomí o své značce a prezentovat se jako jedna z předních globálních institucí poskytující finanční služby v oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a správy aktiv více než 60 milionům klientů v 50 zemích světa.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).