Hlavní navigace

Home Credit: novým hitem prodejů na splátky v ČR se stává výpočetní technika

Klienti Home Creditu i během letošních lednových výprodejů využívali splátkového prodeje. Novoroční nákupy českých spotřebitelů byly o něco slabší než na Slovensku, kde se objem poskytnutých spotřebitelských úvěrů Home Credit v meziročním srovnání s lednem 2005 zvýšil o 32 %. Nejprodávanějším zbožím na splátky v Česku i na Slovensku zůstává černá a bílá technika. Home Credit v tuzemsku během prvního měsíce roku profinancoval dvakrát více výpočetní techniky než v loňském roce, na Slovensku zase o 79 % více domácích potřeb. Nejvíce úvěrových smluv uzavřeli zákazníci na severní Moravě.

Sdílet

Elektra absolutně nejvíce, ale nejrychleji roste výpočetní technika

Stejně jako v průběhu celého roku, tak i během lednové vlny výprodejů, byly prostřednictvím Home Creditu nejčastěji financovány domácí elektrospotřebiče, a to v Čechách, kde tvořily 46 % počtu všech smluv o úvěru, i na Slovensku s 58% podílem. Podíl černé a bílé techniky však v obou zemích ve srovnání s loňským rokem mírně poklesl ve prospěch jiných druhů zboží. V Česku mezi další nejčastěji nakupované zboží financované spotřebitelským úvěrem od Home Creditu patřily mobilní telefony, výpočetní technika, domácí potřeby a nábytek.

Největší posun byl zaznamenán u výpočetní techniky, které se letos v lednu prodalo na splátky dvakrát více než v loňském lednu. Nejčastěji si lidé na úvěr pořizovali celé počítačové sestavy a notebooky, ale v seznamu najdeme i samostatné monitory, tiskárny a jiné PC komponenty. Odborníci* očekávají, že i v letošním roce čeká prodej výpočetní techniky na českém trhu dvouciferný růst. „Vzhledem k nárůstu oproti loňskému roku předpokládáme, že jejich podíl nadále poroste i mezi ostatním zbožím financovaným spotřebitelskými úvěry,“ uvedl Ing. Miloš Stibor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a.s. analýza společnosti IDC CEMA

Přestože výpočetní technika není klíčovým zbožím prodávaným prostřednictvím elektroprodejců sdružených v alianci hele, nárůst poptávky v tomto sortimentu jsme zaznamenali již v uplynulém roce a lze předpokládat, že stejný trend bude pokračovat i letos. U prodejců aliance hele zákazníci oceňují především dodávku PC na klíč, tedy jednoduché komplexní řešení. V tomto směru je naší výhodou velká podpora dodavatelů, říká Miloslav Zapletal, vedoucí nákupu aliance hele.

Moravané nakupovali nejvíce

Nejvíce smluv o spotřebitelském úvěru s Home Creditem uzavřeli v lednu zákazníci v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji. Na třetí příčce žebříčku se umístili Středočeši. Jedná se o kraje s nejvyšším počtem obyvatel v ČR. Pořadí krajů je tedy z tohoto hlediska totožné. Nejméně smluv uzavřeli lidé na Vysočině, v Pardubickém a Libereckém kraji, které společně s krajem Karlovarským naopak patří do kategorie s nejnižším počtem obyvatel.

Slovensko: na splátky stále nejpopulárnejší elektronika, oproti loňsku však nejvíce vzrostla poptávka po domácích potřebách

Také slovenští spotřebitelé stále častěji využívají atraktivní cenové slevy. V lednu 2006 se objem poskytnutých spotřebitelských úvěrů v meziročním srovnání zvýšil o 32 %. Podle informací Home Credit Slovakia, a.s. byly v tomto měsíci nejpopulárnějšími komoditami pořizovanými na splátky černá a bílá technika, a to s 58% podílem. Za nimi následují domácí potřeby, které v lednu 2005, ale také během celého roku 2005 zaujímaly čtvrté místo v pořadí. Opačně, z třetího na čtvrté místo se posunul nábytek a na pátém místě zůstala výpočetní technika. Podíl černé a bílé techniky v rámci zboží a služeb, které jsme profinancovali v letošním lednu, byl nižší než ve stejném období roku 2005,hodnotí Ing. Miloš Stibor, předseda představenstva Home Credit Slovakia, a.s. Naopak více než počátkem minulého roku naši zákazníci nyní nakupovali domácí potřeby, kterých jsme profinancovali o 79 % více než loni a výpočetní techniku, která narostla o 52 %. Zvýšil se také zájem o vodní filtry, fotoaparáty, videokamery nebo zahradní techni

ku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).