Home Credit hlásí nárůst objemu obchodů za leden a únor o 66 %

První dva měsíce letošního roku byly pro společnost neuvěřitelně úspěšné ve srovnání s rokem 2003. Dle analytiků se zřejmě přibližujeme zahraničním trendům a Češi se postupně učí žít na dluh.

Sdílet

Na počátku roku 2003 – v měsících leden a únor – nakoupili naši zákazníci zboží za 441 miliónů, v tomtéž období letošního roku 2004 jsme pomohli financovat nákupy ve výši 733 miliónů korun. Meziroční nárůst objemu obchodu tak představuje v těchto zimních měsících 66%, řekl generální ředitel společnosti Home Credit Finance Ing. Pavel Plachký,

Dle jeho názoru usnadňuje rozumné zadlužení život, čemuž odpovídá i rozložení poskytování
úvěrů ve všech regionech České republiky .

Úvěrem nejčastěji financují nákupy lidé z Ústeckého kraje (4,5%), následuje střední
Morava(4,4%), Středočeský kraj (3,6%), naopak na úvěr nejméně nakupují klienti
z Vysočiny (2,6%).

„Je vidět, že se lidé nebojí zadlužit…přitom neschopnost splácet je u našich klientů spíše výjimkou.Pros­třednictvím spotřebitelských úvěrů nakupují věci, bez kterých se moderní domácnost neobejde (ledničky, pračky, televizory – toto zboží se nejvíce nakupovalo i během letošního ledna a února ). Navíc sezónní výprodeje jsou tak výhodné, že je pro naše klienty příjemné financovat akční nabídky právě prostřednictvím úvěru.A podle mého názoru proti obavám ze zadlužení hovoří i nevýhodnost spoření,“ vysvětlil neobvyklé nakupování v zimních měsících Ing. Plachký.

Ing. Pavel Plachký,
generální ředitel Home Credit Finance a.s.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).