Vývoj obratu společnosti Henkel ČR předčil v roce 2005 očekávání růstem v meziročním srovnání o 6,5 % v korunovém vyjádření, což v eurech představuje díky posílení české koruny 14,5 %. Vsadili jsme na výborné inovace spolu s dobře volenou marketingovou podporou a opatrností v investicích, proto jsme obstáli i v silně konkurenčním prostředí trhu spotřebního zboží,
zdůraznila Birgit Rechberger, generální ředitelka Henkel ČR.
Tržní podíly divizí pracích a čistících prostředků i divize kosmetiky dosáhly historického maxima s 32 a 17 procenty. Motorem růstu se staly významné inovace, které nedlouho po uvedení na trh získaly úspěch u spotřebitelů – Persil Sensitive, Bref Power, Pur Balsam a Somat 5 z oblasti péče o domácnost, Fa Jogurt, Taft Lycra-flex, Schwarzkopf Brillance na trhu kosmetiky a BC Bonacure na trhu profesionální kosmetiky.
Podmínky na jednotlivých trzích
Divize pracích a čistících prostředků čelila během roku 2005 stagnujícím trhům domácích čističů a mycích přípravků a klesajícímu trhu pracích prostředků. Pouze trhy přípravků pro automatické mytí nádobí a aviváží v roce 2005 mírně rostly. Divize přesto dosáhla významného růstu obratu s navýšením o 13 %, zatímco podíly na trhu se v této oblasti zvýšily o 2,7 procentních bodů. Poprvé v historii se tato divize stala vedoucím výrobcem s pozicí číslo jedna na trhu.
Divize kosmetiky vzdorovala tvrdé konkurenci zejména v tržním segmentu barev na vlasy a koupelové kosmetiky. Odvážným vstupem na trh bylo zavedení zcela nové značky barev na vlasy Schwarzkopf Brillance. V oblasti tělové kosmetiky se díky inovaci v podobě přidaných jogurtových proteinů v koupelové kosmetice řady Fa Jogurt podařilo zvrátit doposud klesající trendy a nastolit tendenci růstu. Celkově dosáhla divize kosmetiky historického maxima na 17 % tržního podílu, čímž posílila vedoucí postavení. Sekce profesionální kosmetiky pro kadeřnický byznys upevnila pozici díky zahájení spolupráce se sítí kadeřnických salonů Tony Guy a James Fillery a oživení značky BC Bonacure. Divize kosmetiky dosáhla průměrného zvýšení obratu o 13,5 %.
Divize lepidel pro spotřebitele a řemeslníky se vyznamenala zejména v oblasti lepidel a tmelů pro stavebnictví a profesionální řemeslníky, kde se podařil růst především díky úspěchům značek Ceresit a Makroflex. I přes stagnaci trhu spotřebitelských lepidel se divizi Henkel Lepidla podařilo udržet pozice na trhu lepidel pro domácnost a kanceláře (značka Pritt) a díky inovacím výrazně posílit v segmentu vteřinových lepidel. Celkově zaznamenala divize lepidel nárůst obratu o 7 % ve srovnání s minulým rokem. Divize technologií povrchových úprav kovů a průmyslových lepidel se soustředila na získávání nových zákazníků z řad průmyslových výrobních firem a zavedení prodeje a servisu aplikací získaných akvizicí americké společnosti Sovereign. Nejznámějším novým zákazníkem v České republice je automobilka TPCA v Kolíně. Po sečtení všech aplikací průmyslových lepidel a tmelů Henkel Technologies, kterými se lepí v současné době automobily v Kolíně, jednalo by se o řadu dlouhou 31 metrů. Dalším významným zákazníkem se stala společnost Kingspan vyrábějící tepelně-izolační materiály pro stavebnictví. Divize technologií zvýšila meziročně obrat o 24 %.
Lidské zdroje
Společnost Henkel ČR se stala v roce 2005 základnou pro vývoz zkušených manažerů do ostatních zemí regionu střední a východní Evropy. Poté, co do Ruska zamířil Miroslav Krejsa z vedení obchodu divize pracích a čistících prostředků, následují ho Tomáš Duffek ze stejné divize a Marcela Syrovátková z divize lepidel s pověřením k novým úkolům v rámci centrály pro střední a východní Evropu ve Vídni. Českou pobočku pak posílila od září 2005 nová generální ředitelka Birgit Rechberger.