Evropská Cestovní Pojišťovna rozšiřuje nabídku produktů pro cestovní kanceláře

Evropská Cestovní Pojišťovna (ECP) uvádí na český trh prostřednictvím své dceřiné společnosti Etics ITP nový produkt, a to pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře, tzv. pojištění insolvence.

Sdílet

Tento produkt spolu s pojištěním odpovědnosti, které ECP již delší dobu nabízí, podporuje ochranu klientů a zkvalitnění služeb cestovních kanceláří. Obě uvedená pojištění jsou produktem renomované a na cestovní ruch specializované pojišťovny Europäische Reiseversicherung z Mnichova, mateřské společnosti ECP.

„Naším cílem je poskytovat nadstandardní zajištění subjektů v cestovním ruchu na úrovni ostatních vyspělých zemí EU. Tyto služby profesionalizují celé odvětví a ve výsledku přispívají ke zvýšení kvality a spolehlivosti služeb pro koncové zákazníky, tedy klienty cestovních kanceláři,“ říká Vladimír Krajíček, generální ředitel ECP.

Pojištění proti úpadku se stalo pro cestovní kanceláře povinné od roku 2001. ECP v minulosti zajišťovala pro ostatní tuzemské pojišťovny správu tohoto pojištění a likvidaci škod v případě úpadku některých cestovních kanceláří, jako tomu bylo například u TOM-tourist, Alave, Caravella Tours, FBSK 1907 – I´m travelling a jiných.

Pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře

Dle zákona je povinností každé cestovní kanceláře mít po celou dobu své podnikatelské činnosti sjednané pojištění záruky pro případ úpadku. Toto pojištění chrání klienty, jestliže cestovní kancelář není schopna z důvodu svého úpadku zajistit dohodnuté a zákazníkem předem uhrazené služby. Vztahuje se tak na situace, kdy cestovní kancelář neposkytne dopravu z místa pobytu zpět do České republiky nebo když nevrátí klientovi zaplacenou zálohu či cenu zájezdu, jestliže se zájezd neuskuteční.

Pojištění insolvence tedy poskytuje nejen finanční odškodnění klientů, ale také přímé zajištění dopravy, ubytování a stravování do doby odjezdu.

„Pro každého klienta cestovní kanceláře je důležité, aby se nejprve informoval, zdali je kancelář pojištěna proti úpadku. To lze potvrdit pojistkou, resp. certifikátem vydaným pojišťovnou. Zároveň by měl klient od cestovní kanceláře obdržet pokyny k tomu, jak se má v případě pojistné události zachovat,“ upozorňuje Vladimír Krajíček.

Pojištění odpovědnosti za škodu

ECP jako první na českém trhu zavedla pojištění odpovědnosti za škodu určené speciálně pro cestovní kanceláře. Tento typ pojištění poskytuje pojistnou ochranu proti rizikům, v jejichž důsledku vznikne klientovi cestovní kanceláře v průběhu cesty škoda na zdraví či majetku. Není tedy rozhodující, zda tuto škodu způsobí přímo pojištěná cestovní kancelář, nebo jiný dodavatel služeb cestovního ruchu v rámci smluvního vztahu s touto kanceláři (např. dopravce, provozovatel ubytovacího zařízení atd.).

Ondřej Rušikvas, ředitel individuálního pojištění, vysvětluje: „Toto pojištění je v západních zemích zcela standardní a neodmyslitelnou součástí služeb cestovního ruchu. Rádi bychom pomohli cestovním kancelářím řešit nepříjemné situace, do kterých se mohou dostat nejen vlastním přičiněním, ale také zcela bez možnosti je ovlivnit.“

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).