eBanka v I. pololetí 2005 hospodařila se ziskem 32,6 mil. Kč

Praha, 27. července 2005 – K 31. 6. 2005 vykázala eBanka zisk ve výši 32,6 milionů Kč.

Sdílet

Růstový trend vykazuje eBanka ve všech klíčových ukazatelích, především v růstu zisku z bankovní činnosti, který je na českém bankovním trhu naprosto ojedinělý: zatímco v pololetí roku 2003 eBanka generovala zisk z bankovní činnosti ve výši 314,5 milionů Kč, o pouhé dva roky později, tedy v pololetí 2005 to již bylo 714,3 milionů Kč. To představuje růst obchodní výkonnosti na 227 % v průběhu pouhých dvou let.

Nárůst zisku z bankovní činnosti (v mil. Kč) v letech 2003 až 2005:

eBanka - bankovní činnost

Objem klientských depozit k 31. 6. 2005 meziročně vzrostl z 10,8 mld. Kč v roce 2004 na 14,2 mld. Kč, což představuje nárůst o 31,5 %.

Objem poskytnutých úvěrů k 31. 6. 2005 dosáhl 7,8 mld. Kč oproti 5,1 mld. Kč ke stejnému období loňského roku; to představuje nárůst o 53,0 %. Z celkového objemu poskytnutých úvěrů představují největší část úvěry firmám (v objemu 4,9 mld. Kč), hypotéky (1,7 mld. Kč) a spotřebitelské úvěry (0,9 mld. Kč).

eBanka obsluhuje na 460 tisíc klientů, z toho 113 tisíc tvoří kmenoví klienti eBanky, majitelé osobních nebo firemních účtů. Počet kmenových klientů se meziročně zvýšil o 13 %.

Bilanční suma eBanky meziročně vzrostla o 29,9 %, kdy k 31. 6. 2005 dosáhla bilanční suma eBanky výše 16,5 mld. Kč, zatímco ve stejném období roku 2004 byla její bilanční suma ve výši 12,7 mld. Kč.

Kapitálová přiměřenost banky k 31.6. 2005 dosáhla hodnoty 11,15 %.

Prioritou eBanky pro rok 2005 zůstává i nadále akvizice nových klientů v obou klíčových segmentech, tedy retailových klientů s příjmy nad 15 tisíc Kč a malých a středních firem. Velký důraz klade eBanka také na kvalitní a profesionální servis stávajícím klientům.

Produkty a služby eBanky se v průběhu prvního pololetí 2005 výrazně prosazovaly v oborových soutěžích i odborných anketách: v soutěži o nejlepší bankovní produkty na českém trhu Zlatá koruna 2005 získala eBanka 1. místo v kategorii Platební karty za Zamykání platební karty. Stříbrnou příčku si v kategorii univerzálních bankovních produktů odnesl Osobní účet. Co do rozsahu služeb a úrovně zabezpečení nemá již tradičně na trhu konkurenci internetové bankovnictví eBanky; dokládá to již třetí vítězství ve Velkém testu internetbankingu společnosti Fincentrum a přední umístění v průzkumu finančního serveru Měšec.cz v oblasti zabezpečení internetbankingu.

eBanka je univerzální banka pro movité fyzické osoby a malé a střední firmy. Svým klientům nabízí ucelené portfolio finančních produktů a služeb s důrazem na využívání přímého bankovnictví.

eBanka je součástí finanční skupiny České pojišťovny, nejsilnější české finanční skupiny. Česká pojišťovna drží 99,9 % akcií eBanky.

Celkový počet klientů eBanky již dosáhl 460 tisíc. Více než 110 tisíc klientů využívá Firemní a Osobní účty eBanky; přes 175 tisíc klientů je majiteli produktů v rámci programu ČP Finance a přes 170 tisíc klientů aktivně využívá stříbrnou úvěrovou kartu HomeCredit.

eBanka je držitelkou ocenění Nejdynamičtější banka roku 2004 a Přímé bankovnictví roku 2004.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).