Do velkých obchodních center jezdí nakupující převážně automobily. Je pravděpodobné, že vyšší cena pohonných hmot přiměje mnoho lidí uvažovat o omezení těchto jízd a bude motivací pro hledání alternativ,
uvedl Ondřej Fryc, generální ředitel společnosti Internet Mall. V médiích již probíhají spekulace o návratu nakupujících do malých obchodů v centrech měst. Myslíme si, že cena benzínu může být impulsem také pro vyzkoušení internetového nákupu,
říká.
Je všeobecně známé, že zboží v internetových obchodech je o 10 – 15% levnější, než zboží v klasické maloobchodní síti. Další výhody internetového nakupování, jako úspora času a pohonných hmot při cestách na nákupy, však získávají stále více na aktuálnosti. I nám při doručování zboží zákazníkům se vzrůstající cenou nafty rostou náklady. Zatím ale vše pokrýváme z vlastních zdrojů, systém rozvážkové služby je navíc z hlediska celkové spotřeby pohonných hmot podstatně efektivnější, než individuální jízda automobilem. Případné zdražení se tak do ceny zboží nikdy nepromítne tak výrazně, jako v případě, kdy zákazník sám jezdí nakupovat,
dodal Fryc.
Tomáš Kovařík
marketing a PR Internet Mall