„Je nesporné, že naše opatření v oblasti optimalizace nákladů a především celkové restrukturalizace společnosti přinášejí své ovoce. Vážíme si každého zákazníka, který využívá našich služeb,“ komentuje výsledek hospodaření generální ředitel Českých drah Josef Bazala. „Za prvních sedm měsíců nám v porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostly tržby v osobní i nákladní dopravě. Dohromady tento nárůst činí téměř 1,5 miliardy korun.“ Pozitivní bilance hospodaření není jen výsledkem cenové politiky Českých drah, ale také růstu počtu cestujících (oproti stejnému období roku 2006 o 1,97 mil. osob, tj. o 1,9%) a objemu přeprav v nákladní dopravě (oproti 2006 o 2,7 milionu tun, tj. o 5,5%). „Jestliže nám v osobní dopravě vzrostly meziročně tržby o 12,6%, v nákladní dopravě to bylo 8,9%. Co je však nejdůležitější, tento pozitivní trend, který jsme nastartovali už loni, stále pokračuje,“ dodává Josef Bazala.
Na příliv zákazníků má vliv i probíhající modernizace vozového parku, a to zejména v osobní dopravě. Letos do modernizace starých a nákupu nových vozů v osobní dopravě investují České dráhy přes 2,5 miliardy korun. Příkladem může být i zavedení vlaků SC Pendolino, které na spoje mezi Prahou a Vídní přilákaly o 28% a mezi Prahou a Ostravou dokonce o 30% více cestujících.
Auditované výsledky hospodaření ČD minulých let:
2003: ztráta 924,9 mil. Kč
2004: ztráta 621,3 mil. Kč
2005: ztráta 589,8 mil. Kč
2006: ztráta 449,4 mil. Kč
plán 2007: zisk 50 mil. Kč