České aerolinie předpokládají, že podpisem nové, výhodnější smlouvy ušetří až 1,7 milionu dolarů v roce 2009 a oproti současnému stavu minimálně deseti milionů dolarů v průběhu platnosti smlouvy. Jedná se o podpis dohody o údržbě motorů do konce roku 2015. Dohoda pokrývá údržbu celkem 42 motorů na letounech Českých aerolinií Boeing B737–400 a Boeing B737–500, konkrétně typu CFM56–3. Motory těchto letounů budou nadále opravovány v belgické pobočce Snecma Services Brussels, ale za výhodnějších podmínek.
Společnost Snecma Services zvítězila v tendru vyhlášeném Českými aeroliniemi. Uzavření výhodnější formy spolupráce je zároveň jedním z rychlých opatření v rámci Strategie Technického Úseku, schválené představenstvem Českých aerolinií v červenci 2008.
Slavnostního podpisu smlouvy Českých aerolinií se společností Snecma se 17. prosince zúčastnil předseda a výkonný ředitel Snecma Services Denis Verčerin, programový manažer společnosti CFM Pierre-Yves Roquet, za České aerolinie viceprezident pro Technický úsek Roman Planička a výkonný ředitel sekce Managementu dodavatelských služeb František Šír. U podpisu byli přítomni také další zástupci společnosti Snecma Services a firmy CFM, výrobce zmiňovaných motorů.
Technický úsek a úsporná opatření
Úspory na vstupních nákladech v roce 2009 České aerolinie hledají zejména na Technickém úseku. Mezi hlavní priority strategie Technického úseku v současné době patří také zefektivnění oprav a generálních oprav motorů CFM56–3. Technický úsek prošel v uplynulých letech razantním zefektivněním fungování správy a řízení údržby, když zde byl spuštěn moderní integrovaný systém řízení údržby MRO.
V úsporách a hledání efektivnějších řešení budou České aerolinie pokračovat i do budoucna. Společným cílem je adekvátně reagovat na dopady ekonomické krize, která s sebou přináší pokles poptávky po letecké přepravě. Pro nadcházející rok 2009 proto management Českých aerolinií připravil soubor opatření zahrnující zacílení na projekty s rychlou návratností a další omezení nákladů.