„ČSA tím opět zvýšily standard poskytovaných služeb cestujícím, kteří Prahu využívají jako přestupní bod,“ řekl viceprezident pro pozemní provoz Peter Jusko. Loni ČSA přepravily rekordních 5,5 milionu cestujících, zhruba 40% z nich přestupovalo v Praze na návazné spoje Českých aerolinií. Nejčastějšími transferovými cestujícími jsou lidé, kteří cestují z jihovýchodní Evropy na západ Evropy nebo do USA.
Cestující, kteří mají na přestup v Praze krátký čas, vytipují pracovníci odbavení cestujících ČSA. Vyčkají na ně v příletovém prostoru a informují je o návazných odletových linkách nebo jim přímo poskytnou doprovod a zajistí jim přednostní odbavení na transferové přepážce nebo při bezpečnostních kontrolách. Asistenci poskytují transferovým cestujícím pracovníci odbavení zejména v nejvyšších provozních špičkách, ale také v kritických provozních časech, kdy nejvíce pasažérů přestupuje na návazné spoje.
O podobné službě ČSA uvažují také pro business cestující, kteří z Prahy odlétají. Ve spolupráci s Letištěm Praha připravují ČSA možnost rychlého odbavení na odletu a zajištění expresního průchodu letištěm bez čekání.