- Nový bezpečnostní systém RSA Fraud Action Antiphishing & Antitrojan
- Vyšší ochrana uživatelů internetového bankovnictví České spořitelny
- Monitorování nebezpečných webových serverů, blokování podvodných e-mailů a identifikace nebezpečných virů v počítači klienta
Jejich cílem je zvýšit ochranu uživatelů internetového bankovnictví České spořitelny před útoky hackerů. Systém rozšiřuje bezpečnostní opatření o monitorování nebezpečných webových serverů, blokuje podvodné e-maily a identifikuje nebezpečné viry v počítači klienta. Banka tak podnikla další ze série kroků proti počítačové kriminalitě.
„RSA systém společně s dalšími bezpečnostními prvky internetového bankovnictví účinně doplňuje škálu bezpečnostních opatření, která nám pomáhají chránit data a finanční prostředky našich klientů,“ řekl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny. „Abychom mohli eliminovat útoky hackerů na minimum, je důležitá i aktivita samotného klienta. Ten by se neměl do svého internetového bankovnictví přihlašovat z neznámých nebo veřejně dostupných počítačů a stahovat do svého počítače soubory z neznámých zdrojů. Zároveň je důležité, aby si pečlivě chránil své přihlašovací údaje a věnoval dostatečnou pozornost aktuálnímu antivirovému nastavení ve svém počítači,“ dodal David Lorenc.
Bezpečnostní systém RSA se v boji proti kyberkriminalitě zaměřuje na prevenci útoků. Systém aktivně vyhledává potenciálně nebezpečné webové servery, které monitoruje a informace o nich pak odesílá do celosvětových databází. Díky tomu jsou klienti včas informováni a varováni před vstupem na tyto servery přímo ve svém internetovém prohlížeči, a to ještě předtím, než na ně hodlají vstoupit. RSA bojuje i s podvodnými e-maily (tzv. phishing), které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy České spořitelny, a vyzývají klienta k potvrzení svých osobních bankovních údajů. Bezpečnostní systém tyto e-maily sleduje a po jejich identifikaci je zasílá do databází poskytovatelům e-mailových schránek. Dochází tak k eliminaci doručení phishingových zpráv klientům banky. RSA se také zaměřuje na boj proti počítačovým virům, ke kterým se řadí trojské koně. Ty dokáže systém v počítači klienta rozpoznat ještě dříve, než si jich sám klient všimne. V tomto případě pak specialisté České spořitelny kontaktují klienta a odborně mu poradí, jak postupovat v odstranění viru a jak si změnit bezpečnostní údaje.
Nastavení internetového bankovnictví plně odpovídá vysokým nárokům na bezpečnost a disponuje celou řadou dalších bezpečnostních prvků, jako je například přihlášení za pomoci klientského čísla a hesla (v případě prvního přihlášení nebo změny nastavení se používá ještě bezpečnostní kód), užití autorizační SMS k potvrzení aktivní transakce anebo užití přihlašovací SMS. V současné době aktivně využívá přímé bankovnictví České spořitelny SERVIS 24 a BUSINESS 24 přes 1,3 mil. klientů, z toho 85 % právě internetové bankovnictví.