Hlavní navigace

ČP Index vyhodnotil bezpečnost silnic českých měst v roce 2009 - s nejmenším rizikem se jezdí v Táboře a v Jindříchově Hradci

[Tisková zpráva] Česká pojišťovna již pět let monitoruje 13 krajských a 59 okresních měst České republiky a na základě údajů ze statistik Policice ČR o počtech nehod s vážným nebo smrtelným zraněním dvakrát ročně sestavuje jejich žebříček bezpečnosti podle ČP Indexu. Jeho hodnoty za loňský rok byly ještě po pololetí rekordně optimistické, kdy 11 okresních měst nemělo žádný záznam o tragické nehodě. Během zbylých šesti měsíců si však všechna pohoršila, a tak čelo okresní tabulky nakonec obsadili Jihočeši. V krajském srovnání si prvenství odnesla Jihlava.

Sdílet

Podle celorepublikových policejních statistik v loňském roce počet osob usmrcených osob při dopravních nehodách meziročně klesl o 16,1 % a poprvé se za posledních 20 let dostal pod hranici 900 osob. Také počet osob těžce zraněných klesl o 7,2 % celkem, což je také od roku 1990 nejnižší počet. Rok od roku se však zvyšují finanční objemy způsobených majetkových škod, tak hlavně zdravotních újem, takže i přes aktuálně příznivější výsledky je důvod k radosti pouze poloviční.

Jak si v ČP Indexu bezpečnosti vedla krajská města?

V kategorii krajských měst je za rok 2009 v čele po jednoroční přestávce opět Jihlava, zatímco loňský vítěz  Karlovy Vary klesly na 3. místo. Poslední zůstaly České Budějovice. V dlouhodobém hodnocení za roky 2006 – 2009 zůstává Jihlava stále na 1. místě. Postavení proti roku 2008 si polepšily zejména Jihlava (2008 – 6.), Brno (2008 – 10.) a Plzeň (2008 – 12.), naopak nejvíce si pohoršila Ostrava (2008 – 3.) a také Praha (2008 – 7).

V kategorii okresních městech se čisté konto nepodařilo udržet

V kategorii okresních měst nezůstalo v roce 2009 tentokrát žádné město bez záznamu v oblasti nehod s usmrcením nebo těžkým zraněním. Pololetní krásné „vysvědčení“, kdy rekordních 11 měst (Rokycany, Nymburk, Rakovník, Jindřichův Hradec, Prachatice, Domažlice, Cheb, Tachov, Rychnov na Kněžnou, Hodonín a Nový Jičín) drželo čisté konto, se tedy zopakovat nepodařilo. Na 1. místě skončil proti loňsku výrazně zlepšený Tábor, zatímco Klatovy (loni na 2. místě) spadly až na poslední místo.

V celkovém pořadí za roky 2006 – 2009 se dostaly do vedení stabilně velmi dobré Rokycany – v obou předchozích letech byly bez záznamu nehody s usmrcením nebo těžkým zraněním. Následují

je Třebíč a Tachov. Největšího meziročního zlepšení v roce 2008 dosáhl Pelhřimov (2008 – 55.), Hodonín (2008 – 57.), již zmiňovaný Tábor (2008 – 49.), Nymburk (2008 – 56.) a Svitavy (2008 – 46.), naopak největší zhoršení zaznamenaly Klatovy (2008 – 2.), Benešov (2008 – 9.), Havlíčkův Brod (2008 – 10.), Blansko (2008 – 19.), Nový Jičín (2008 – 3.), Kutná Hora (2008 – 7.) a Břeclav (2008 – 16.).

ČP Index je jedním z prostředků motivace účastníků silničního provozu k větší bezpečnosti

na českých silnicích. Rozhodně ale nemůže být považován za vysvědčení pro policii nebo pouze místní řidiče. Ostatně podporou bezpečnosti silničního provozu se Česká pojišťovna zabývá už několik let. Umístila bilboardy s maximální rychlostí v několika desítkách měst a obcí po celé republice, oceňuje zachránce lidských životů titulem Gentleman silnic a podílí se na dalších dopravních projektech, s nimiž se zapojila do Evropské charty bezpečnosti silničního provozu, která je iniciativou Evropské komise v Bruselu.



Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).