Hlavní navigace

Commercial Union, životní pojišťovna, a. s. pokračuje v růstu

Sdílet

Celkové předepsané pojistné za první pololetí roku 2002 dosáhlo částky 162,2 milionů Kč, což je o 32 % více než za stejné období minulého roku.

Technické rezervy vzrostly ve srovnání se stejným obdobím roku 2001 o 66,1 % a dosáhly výše 366,5 milionu Kč.

Došlo k významnému snížení ztráty, která činila k 30. 6. 2002 pouze 4,8 milionu Kč (oproti 32,4 milionu Kč k 30. 6. 2001)

„Výsledky za I. pololetí 2002 potvrdily pokračujicí trend růstu zájmu o životní pojištění. Cílem naší společnosti je zvyšovat svůj podíl na trhu investičního životního pojištění, které v evropských zemích postupně nahrazuje tradiční životní pojištění. Za účelem dalšího posílení obchodního potenciálu bylo akcionářem odsouhlaseno významné kapitálové navýšení v hodnotě 110 milionu Kč.“ řekl Austin Kimm, nastupující generální ředitel Commercial Union, životní pojišťovny, a. s., který pracuje pro mateřskou společnost Aviva plc. více než 15 let a v posledních letech působil ve významných manažerských funkcích ve světě.

Základní ekonomické ukazatele k 30. 6. 2002 (tis. Kč – průběžné neauditované údaje) :

Tabulka č. 1123
  6/2002 6/2001 Index
Předepsané pojistné celkem 162 179 122 819 132,04 %
Aktiva 646 791 429 281 150,67 %
Z toho: Finanční umístění 557 737 366 419 152,21 %
Technické rezervy 366 533 220 714 166,07 %
Hospodářský výsledek  – 4 837  – 32 441 14,91 %

Commercial Union, životní pojišťovna, a. s. je součástí skupiny Aviva plc. (dříve známé jako CGNU plc.) – největší britské pojišťovací skupiny a největší životní pojišťovny v Evropě se značnou pozicí na ostatních světových trzích. Aviva je sedmou největší světovou pojišťovnou podle hrubého předepsaného pojistného. Těžiště činnosti spočívá v dlouhodobých spořících programech, správy fondů a všeobecném pojištění. Celosvětové přijaté pojistné a investice retailu za rok 2001 představují částku ve výši 28 mld. britských liber a skupina spravovala k 30. 6. 2002 aktiva ve výši více než 214 mld. britských liber.

Jaroslav Vaněk
Marketing Manager

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).