Myšlenka udržitelného rozvoje určuje hlavní koncepci projektů Poštovní spořitelny – tedy dlouhodobost, nepřetržitý rozvoj a růst společnosti i vlastního podnikání. Podařilo se nám nalézt cestu, jak výrazně posílit stále jedinečné spojení principů společenské odpovědnosti firmy a podnikání. Cílem našeho snažení není charita, ale podpora aktivit, které motivují k dlouhodobému sociálnímu podnikání,
vysvětluje strategii udržitelného rozvoje Miroslav Seidl, marketingový ředitel Poštovní spořitelny.
Produkty a projekty
Hlavními aktivitami udržitelného rozvoje jsou projekty, které cíleně vytvářejí pracovní prostor pro zdravotně či sociálně znevýhodněné osoby. Tuto koncepci dokládá unikátní spojení s Družstvem invalidů Ergotep, které pro Poštovní spořitelnu zajišťuje výrobu a distribuci marketingových materiálů a v nově vytvořeném administrativním centru zpracovává část bankovních operací. Dáváme zaměstnancům chráněné dílny práci a současně získáváme služby levněji, než kdybychom si je dělali jako banka sami. Tato úspora nákladů se pak samozřejmě odráží i do ceny služeb, které sami poskytujeme,
doplňuje Seidl.
Oblast udržitelného rozvoje je v PS zahrnuta i v produktové nabídce. Jedná se například o zvýhodněný podnikatelský účet v programu Neziskový sektor, o úvěr nebo spořicí účet na vzdělání, a v neposlední řadě o běžný účet v programu Handicap. Tento speciální účet pro zdravotně znevýhodněné spoluobčany nabízí Poštovní spořitelna jako jediná banka na českém trhu.
Mezi další priority Poštovní spořitelny patří podpora vzdělávání a volnočasových aktivit mládeže. Příležitost nabízí PS i lokálním neziskovým organizacím v Programu na podporu regionu. Současně každoročně aktivně zapojuje své klienty do společensky odpovědných aktivit, a to formou sociálního marketingu.
Kompletní přehled projektů podporovaných Poštovní spořitelnou najdete na webových stránkách http://www.postovnisporitelna.cz/…ne/pomahame/.