Mýtné funguje tak, že brána automaticky identifikuje go-box, odečte z konta obnos a udělá záznam do databáze. Pokud je odpověď go-boxu negativní, pořídí fotku a upozorní dohledové středisko. To by mělo vyslat kotrolní vůz správce mýtného (=Asfinag) nebo policii. Jinak se to řeší ex-post poštou. Což je v případě zahraničních vozidel víceméně k smíchu.
U satelitního systému je jedna velká výhoda. ten na rozdíl od go-boxu registruje, kudy vozidlo jelo a umožňuje tedy i zpětnou kontrolu, například na hranicích, což mikrovlnný systém vůbec neumí. Proto v Německu stačí pár vozů dohledového úřadu, protože každý kamion jsou schopni zkotrolovat kdekoli a kdykoli.
Kvůli mýtným branám nás obtěžovaly různé uzavírky, omezení rychlosti, zmatené značení, jen z Prahy do Brna jich bylo 15. Detailem budiž, že stát okradl statisíce majitelů dálničních známek o jejich působnost v měsíci lednu 2007.
Jestliže tedy stejně bude fungovat mýto do tří let na základě satelitu, pak skutečným účelem mýtných bran je poměrové měření rychlosti na dálnici prostřednictvím mýtných bran a inteligentních kamer společnosti CPE, které již dnes zaznamenávají SPZ projíždějících vozidel.
Další obrovskou lží bylo tvrzení, že se jedná o zpoplatnění kamionů, aby se dálnice uvolnily pro osobní automobily. Opět lež, protože v dalších fázích budou zpoplatněny všechny automobily.
Co tedy dokáží mýtné brány udělat s vašim soukromím? Sledují přesně váš pohyb podle SPZ, zaznamenávají fotografii vašeho obličeje, pořizují časovou mapu vašeho pohybu. Jsou umístěny tak, abyste se jim nevyhnul jejich prostým objetím na exitu. Tyto záznamy pak budou sloužit k vašemu vydírání ze strany státu a pokuty budou platit všichni, ale opravdu všichni.
Rozlučte se s vyšší rychlostí na dálnici než 130 km/h. Neunikne nikdo. Měli bychom nyní napřít všechny síly k nekompromisnímu prosazování neomezené rychlosti na dálnicích v rámci ČR. Kde je to třeba, tam lze umístit omezující značku, všude jinde musí být stanovena neomezená rychlost po vzoru Německa. Jinak nás čeká šikana a perzekuce za naši snahu rychle se přepravit z bodu A do bodu B.