Cetelem překročil o zlatém víkendu 7 miliard

„O zlatém víkendu jsme překročili hranici 7 miliard korun v objemu letos financovaných úvěrů,“ uvedl Václav Horák, generální ředitel společnosti CETELEM ČR, a.s. „V porovnání s loňskými výsledky jsme tak zaznamenali k tomuto datu 27% nárůst,“ doplnil Horák.

Sdílet

Během zlatého víkendu poskytl Cetelem jenom v prodejnách spotřebitelské úvěry v celkové výši 50 milionů korun. Další klienti platili svou úvěrovou kartou, která pro ně představuje snadno využitelnou finanční rezervu. Během zlatého víkendu požádalo o úvěr nejvíce klientů v prodejně Okay v Olomouci.

I když o zlatém víkendu nakupovalo vánoční dárky na splátky hodně lidí, rekordním dnem letošního roku byl čtvrtek 15. prosince, kdy společnost Cetelem poskytla nejvyšší počet úvěrů za celý rok. V tomto dni financoval Cetelem v prodejnách úvěry za více než 32 milionů Kč a o 30 % tak převýšil prosincový průměr.

Klienti využívali nejvíce promoční nabídku úvěru zdarma, který Cetelem poskytuje v předvánočním období u řady svých obchodních partnerů. Úvěr zdarma umožní klientům rozložit výdaje za vánoční dárky na delší časové období, aniž by zaplatili jedinou korunu navíc. Dalším oblíbeným produktem byl „úvěr 1/10“, kdy klient zaplatí 10 % jako přímou platbu v prodejně a potom splácí v průběhu 10 měsíců splátky ve výši 10 % z ceny.

Jako již tradičně nakupovali lidé koncem roku na splátky hlavně spotřební elektroniku. Největší zájem byl stejně jako loni o financování televizorů, počet úvěrů na jejich nákup stoupl oproti loňskému roku o 20 %. Největší nárůst splátkového financování se oproti loňskému roku projevil u osobních počítačů. V porovnání s loňským předvánočním obdobím stoupl zájem o spotřebitelské úvěry na nákup výpočetní techniky o více než 100 %.

Cetelem dlouhodobě zaznamenává trend nárůstu nákupů i splátkového financování na internetu. Na rozdíl od kamenných obchodů však na internetu lidé nejvíce nakupovali na splátky již začátkem prosince. Svou roli zde pravděpodobně sehrála i předpokládaná doba dodání – zákazníci chtějí, aby jim nakoupené zboží dorazilo včas, ještě před Štědrým dnem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).