Tento proces pro společnost nebude znamenat žádnou finanční zátěž, neboť přeznačení bude probíhat postupně. „Lak na letadlech je nutné pravidelně měnit zhruba po pěti letech. Nové „barvy” tak letouny Českých aerolinií postupně získají až v rámci pravidelně plánované údržby,“ uvedl Petr Pištělák. Stejným způsobem společnost obmění logo i na všech dalších materiálech a zařízeních.
Nový design Českých aerolinií přispěje k omlazení značky, která lépe podtrhne moderní a dynamický charakter společnosti. Omlazené logo s názvem Czech Airlines bude navíc lépe srozumitelné pro zahraniční klienty, kteří tvoří 80% zákazníků společnosti, oproti dosud převážně používané zkratce ČSA. Pro českého zákazníka zůstává tradiční zkratka ČSA i v novém logu velmi dobře viditelná.
„Výzkumy provedené v České republice i v zahraničí ukázaly, že dosavadní logo bylo vnímáno jako strnulé, nezajímavé a spojené s východoevropským, nižším standardem služeb, než ve skutečnosti České aerolinie poskytují. Společnost je ale nyní po změnách v posledních letech moderní a vysoce zákaznicky orientovaná. Tyto atributy chceme zohlednit i v naší vizuální prezentaci,“ vysvětlil viceprezident pro marketing a vývoj produktu Českých aerolinií Petr Pištělák.
Autorem omlazeného loga je současný zaměstnanec Českých aerolinií, talentovaný mladý grafik Michal Kotyza. Jeho zhruba půlroční práce by se měla zúročit nejen v odstranění postkomunistické image, kterou České aerolinie u části zahraniční klientely mají, ale i v přehlednější a jednodušší prací s vizuální identitou. „Omlazená značka nám lépe umožní její aplikaci například ve spojení pro dceřiné společnosti Českých aerolinií nebo její implementaci do jednotlivých produktů společnosti, “ uvedl Kotyza.
České aerolinie nejsou zdaleka jedinou společností, která přistupuje ke změně svého loga. Postupným rebrandingem prošel nedávno například americký dopravce Delta Air Lines či ruský Aeroflot.
Daniela Hupáková
Tisková mluvčí Českých aerolinií