Spolehlivý partner musí poskytnout přesné, srozumitelné a užitečné informace. Pro posílení informovanosti svých klientů připravuje Česká spořitelna Kodex bankovních služeb. Jde o přehledný výčet hlavních zásad chování banky vůči klientům a o srozumitelné vysvětlení služeb, se kterými se mohou klienti nejčastěji setkat.
Cílem je informovat klienty, jaké úrovně obsluhy se jim dostane v rámci celé banky, ať už budou řešit finanční záležitostí s pobočkou, Klientským centrem či centrálou. Chceme prostřednictvím Kodexu klientům také pomoci lépe porozumět základním bankovním službám a přispět tak k jejich vyšší spokojenosti s našimi službami,
řekl Martin Škopek, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny.
Všichni zaměstnanci České spořitelny budou vyškoleni k tomu, aby při komunikaci s klienty naplňovali všechny standardy a závazky, k nimž se Česká spořitelna v Kodexu bankovních služeb hlásí. Kodex v současné době posuzují klienti České spořitelny prostřednictvím tzv. focus groups. Závěry focus groups budou zapracovány do verze dokumentu, která bude předložena Ministerstvu financí ČR a klientským skupinám. Banka předpokládá, že dokument bude platný od listopadu tohoto roku. Bude k dispozici na www.csas.cz a v tištěné formě na pobočkách České spořitelny.
Při tvorbě dokumentu vycházela Česká spořitelna ze zkušeností úspěšných zahraničních bank i z reakcí a připomínek vlastních klientů shromážděných prostřednictvím poboček, Klientského centra i přes kancelář Ombudsmana.