Mezi nejdůležitější kritéria umožňující sjednání smlouvy patří hlavně minimální roční tržby z prodeje zájezdů ve výši 3 miliony Kč, působení na trhu v délce alespoň tří let a požadavek kladného vlastního jmění. Velká zadluženost firem se může negativně projevit i na špatném skóringu jejich hospodaření, což rovněž ovlivňuje kritérium pojistitelnosti CK. I za těchto okolností však Česká pojišťovna umožňuje individuálním přístupem najít oboustranně přijatelné řešení.
Cestovní kanceláře, kterým pojištění poskytujeme, si velmi pečlivě vybíráme. Od loňského roku spolupracujeme zejména s našimi dlouhodobými partnery, jejichž hospodaření dobře známe díky jiným typům pojištění, které u nás mají sjednáno,
říká Vladislav Buldov, manažer pojištění speciálních rizik ČP. Díky přísným požadavkům a detailnímu prověřování pojištěných cestovních kanceláří jsme zatím nemuseli likvidovat žádnou pojistnou událost. I na tuto eventualitu jsme nicméně ve spolupráci s asistenční službou připraveni,
doplňuje Buldov.
Seznam cestovních kanceláří, které si pojištění u ČP sjednaly, je k dispozici na internetových stránkách ČP www.cpoj.cz/ck, takže si turisté mohou jejich pojištění proti úpadku ověřit ještě před koupí zájezdu. Zároveň by měli chtít, aby jim cestovní kancelář s poukazem na zájezd předala také informační kartičku s telefonními čísly na asistenční službu pro případ, že by je v zahraničí potřebovali. Česká pojišťovna je jednou z pěti pojišťoven na českém trhu, která více než rok poskytuje pojištění záruky proti úpadku.
Česká pojišťovna spravuje 14,5 milionu pojistných smluv a s 37 % tržního podílu je největší pojišťovnou v České republice. V soutěži Pojišťovna roku 2004 pořádané loni v říjnu společností Fincentrum získala první místo. Hlavním akcionářem České pojišťovny je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF. Podíl skupiny PPF na základním kapitálu ČP dosahuje 97,7 procenta.
Václav Bálek
tiskový mluvčí ČP