Hlavní navigace

Černé scénáře se nepotvrdily, nový spotřebitelský zákon se v chování klientů COFIDISU neprojevil

[Tisková zpráva] Po třech měsících platnosti nového spotřebitelského zákona se neprojevily v chování zákazníků společnosti COFIDIS výrazné změny. Vyplývá to z údajů společnosti COFIDIS za poslední tři měsíce.

Sdílet

Zákon o spotřebitelském úvěru platný od ledna 2011 přinesl do úvěrového světa poměrně zásadní legislativní změny, jejichž cílem bylo především ochránit spotřebitele. Zvýšil se rozsah poskytování informací, byly stanoveny podmínky pro předčasné splacení úvěru, vznikla možnost získat bezplatně vyhotovení kopie smlouvy a další. Již v průběhu minulého roku se v médiích a odborných kruzích velmi diskutovalo o možném razantním dopadu tohoto zákona v praxi spočívajícím například ve zdražování půjček a zejména v tom, zda klienti začnou častěji využívat možnosti odstoupit do 14 dnů od podpisu smlouvy. To se ovšem nepotvrdilo.

„Od ledna 2011, kdy vešel v účinnost nový zákon, neevidujeme výrazný nárůst uplatnění odstoupení od smlouvy,“ říká Marie Slepánková, marketingová specialistka společnosti COFIDIS, a dodává: „Zároveň jsme díky novému spotřebitelskému zákonu nebyli nuceni i přes mírný nárůst administrativních nákladů zdražit úvěry.“

Změny v chování zákazníků se neprojevily ani v dalších oblastech. Při žádosti o úvěr se klienti stále zajímají o výši splátky a nejčastěji řeší celkovou částku, kterou za úvěr zaplatí.

„Údaje potvrzují náš předpoklad, že snaha poskytovatelů o odpovědné úvěrování je oblast, která se vyvíjí přirozeně. Příkladem mohou být rovněž kodexy asociací, kde se věřitelé sdružují, které jdou v řadě bodů nad rámec zákona a zpřísňují pravidla pro chování  svých členů (týká se to zejména odpovědného úvěrování a specifikace tzv. nekalých obchodních praktik),“ říká Marek Štejnar, finanční ředitel společnosti COFIDIS.



Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).