Celkový hrubý zisk finanční skupiny ING v ČR vzrostl o 18,4 %

Sdílet

Počet smluv ING Nationale-Nederlanden vzrostl oproti předchozímu roku o 32 %

Pojišťovna ING Nationale-Nederlanden zaznamenala v roce 2002 meziroční růst všech důležitých ekonomických faktorů. Výrazně rostl počet smluv, který se z 250 tisíc v roce 2001 zvýšil na více než 331 tisíc v roce 2002, což reprezentuje meziroční nárůst o 32 %.

Nárůst zaznamenala pojišťovna ING Nationale-Nederlanden i u předepsaného pojistného. To činilo ke konci loňského roku 4,83 miliardy korun. V porovnání s koncem roku 2001 došlo k jeho růstu o 13,6 %.

Objem aktiv ve správě se meziročně zvýšil o více než 34 %. V absolutním vyjádření jde o růst o 4,71 miliardy korun, z 13,81 miliardy v roce 2001 na 18,52 miliardy v roce 2002. Celkový objem aktiv ING Nationale-Nederlanden činil k 31. prosinci 2002 takřka 20 miliard Kč.

ING Nationale-Nederlanden udržela i v roce 2002 druhou pozici na trhu životního pojištění s celkovým podílem 14,1 %.

„ING Nationale-Nederlanden v roce 2002 zaznamenala velmi solidní tempo růstu. Povedlo se nám to zejména díky zakázkám pro firemní klientelu. V této oblasti patříme k leaderům na trhu. V loňském roce jsme úspěšně nabídli naše produkty mnoha firemním klientům, z nichž je možné jmenovat například největšího zaměstnavatele v ČR České dráhy či další firmy, jako Nestlé, Logica, British Airways, Český rozhlas či Stock Plzeň,“ řekl předseda Výkonné rady ING pro ČR a SR Ron van Oijen. „Zakázka životního pojištění pro zaměstnance Českých drah se řadí k největším obchodům v oblasti životního pojištění v Evropě,“ uvedl dále Ron van Oijen.

V roce 2002 přišla ING Nationale-Nederlanden s inovací svého produktu Investor. Jejím výsledkem je životní pojištění Investor Plus, které umožňuje klientovi zvolit si podíl investiční a pojistné složky a jejich poměr v průběhu času měnit. Je tedy možné, aby klient jen spořil, ale může též využít široké pojistné ochrany, pokud to jeho životní situace momentálně vyžaduje. S tímto produktem mohou klienti také získat daňové úlevy.

Výsledky ING Nationale-Nederlanden

31. 12. 2002 31. 12. 2001 Meziroční změna
Předepsané pojistné 4,83 mld. Kč 4,25 mld. Kč 13,6 %
Aktiva ve správě 18,52 mld. Kč 13,81 mld. Kč 34,1 %
Počet smluv 331 235 250 848 32,0 %

* * *

Aktiva ve správě ING Penzijního fondu vzrostla v loňském roce o 35 %

ING Penzijní fond udržel své postavení na českém trhu. Výrazně vzrostla aktiva ve správě ING Penzijního fondu, stabilní tempo růstu vykázal u celkového počtu klientů.

Objem aktiv ve správě ING Penzijního fondu dosáhl k 31. prosinci 2002 výše 6,65 miliardy korun, přičemž v předchozím roce to bylo 4,92. V procen­tuálním vyjádření jde tedy o meziroční nárůst o 35 %.

Celkový počet klientů ING Penzijního fondu činil ke konci loňského roku téměř 262 tisíc, což představuje meziroční zvýšení o 13 %. Nových klientů přibylo ING Penzijnímu fondu přes 60 tisíc.

Průměrná úložka nových klientů ING Penzijního fondu vzrostla meziročně takřka o 18 %. V roce 2001 činila 418 Kč, v roce 2002 to bylo už 493 Kč.

V roce 2002 ING Penzijní fond udržel svou šestou příčku mezi penzijními fondy a tržní podíl podle příspěvků klientů činil 10,0 %.

Dalším sledovaným faktorem je počet spolupracujících podniků. I zde zaznamenal ING Penzijní fond výrazný růst. Zatímco v roce 2001 spolupracovalo s ING Penzijním fondem 4889 podniků, v roce loňském to bylo již 5961 podniků, což představuje meziroční růst o téměř 22 %.

Dobrým příslibem pro budoucnost je průměrný věk klientů, který se u ING Penzijního fondu stále snižuje. V roce 2001 činil průměrný věk klienta 52 let, v roce 2002 to bylo 40 let.

„Počet spolupracujících podniků či průměrný věk klienta jsou faktory, které obvykle nebývají zahrnuty do tradičních srovnávání jednotlivých penzijních fondů. Přesto je považujeme za velmi důležité a jsme rádi, že loňský rok potvrdil tendence z předchozích let,“ uvedl Ron van Oijen, předseda Výkonné rady ING pro ČR a SR. „Věk klientů ING Penzijního fondu nadále klesá, což znamená, že lidé si stále dříve uvědomují, že na stáří je potřeba se připravit. A rostoucí počet podniků, kteří svým zaměstnancům přispívají na penzijní připojištění je dokladem toho, že i mnohé podniky jsou stále zodpovědnější,“ dodal van Oijen.

Novinkou, s níž přišel ING Penzijní fond v roce 2002, je Daňové optimum. Jedná se o jedinečnou službu na české trhu penzijního připojištění. Daňové optimum je určeno každému účastníkovi, který chce jednoduchým způsobem čerpat daňové výhody spojené s penzijním připojištěním.

V roce 2002 získal ING Penzijní fond cenu Rhodos za nejpůsobivější firemní image. Kritérii, která rozhodla o vítězství ING Penzijního fondu, byla důvěryhodnost, spolehlivost, serióznost, přístup ke klientům a solventnost.

ING Penzijní fond se zároveň umístil na druhém místě v kategorii penzijních fondů v rámci soutěže finančních institucí MasterCard Banka roku 2002 pořádané internetovým portálem Fincentrum.

Rok 2002 byl pro ING Bank plný změn i úspěchů

V roce 2002 prošla česká pobočka ING Bank mnoha změnami. Zároveň se ji podařilo několik pozoruhodných obchodních úspěchů.

V oblasti retailu nabízí ING Bank spořicí účet Oranžové konto. Jedná se o depozitní bankovní produkt spořícího charakteru určený fyzickým osobám k soukromým účelům, se po uvedení v roce 2001 stále drží mezi nejlépe úročenými spořicími produkty vůbec. Ve srovnání s podobnými produkty poskytuje výrazně vyšší úrok – 2 % p. a.

Na konci roku 2002 přesáhl objem prostředků uložených na Oranžových kontech částku 2 miliardy Kč.

ING Bank rovněž pokračovala v rozšiřování distribuce korunových i cizoměnových podílových fondů, které v celkové nabídce ING začínají patřit mezi nejvyhledávanější produkty. Aktuálně je k dispozici celkem 22 podílových fondů. V roce 2002 investovali klienti do ING Fondů pouze přes ING Bank téměř 1,5 miliardy Kč, což oproti předchozímu roku představuje 850% nárůst.

V prosinci 2002 byla středoevropská divize ING International Cash Management již počtvrté za sebou vyznamenána prestižní cenou organizace Treasury Management International (TMI) Award jako nejlepší Cash Manager v regionu střední Evropy.

* * *

ING ve společnosti

Rok 2002 byl rovněž rokem, v němž vzniklo partnerství ING a českého fotbalu. V srpnu loňského roku byla podepsána smlouva, díky níž se ING stala partnerem české fotbalové reprezentace a hlavním partnerem reprezentace do 21 let. „Jsme velmi rádi, že můžeme být partnerem českého fotbalu, který zejména v poslední době sklízí uznání od široké veřejnosti i odborníků,“ uvedl Ron van Oijen. „Pevně věříme, že český reprezentační tým bude pokračovat v dosavadních výsledcích a postoupí na mistrovství Evropy, které se koná v roce 2004 v Portugal­sku,“ dodal.

„Chtěli bychom ale podporovat nejen reprezentační fotbal. Například v loňském roce jsme v rámci ING Fotbalové Tour začali podporovat také regionální fotbalové kluby, které jsou často mimo hlavní zájem médií či sponzorů,“ řekl Ron van Oijen. „V podpoře menších regionálních klubů bychom rádi pokračovali i v následujících letech,“ uvedl Ron van Oijen.

Uplynulý rok ale nepřinesl jen pozitivní zprávy. K tomu nejhoršímu z roku 2002 bezpochyby patří ničivé povodně. Zde ING nabídla pomocnou ruku svým klientům zrychlením výplaty peněz. Výrazným počinem byl penaltový rozstřel mezi představiteli ING a brankářem fotbalové reprezentace Petrem Čechem, který přinesl na pomoc postiženým povodní částku 700 tisíc Kč. K této sumě přibyly příspěvky zaměstnanců ING. Podporu ING tak získaly čtyři mateřské školky, které si rozdělily celkovou částku téměř 1 milion Kč. Dalších 500 tisíc ING věnovala Nadaci Terezy Maxové, s níž dlouhodobě spolupracuje.

ING začala v roce 2002 spolupracovat s Junior Achievement, organizací, která se zaměřuje na vzdělávání mladých lidí, aby uměli ocenit volný trh, aby porozuměli obchodu a ekonomii a získali etické návyky.

* * *

ING působí v 65 zemích světa a má více než 50 miliónů klientů. Z hlediska tržní kapitalizace je jednou z největších finančních skupin na světě. V České republice působí od roku 1991 v oblastech pojišťovnictví, penzijního připojištění, korporátního bankovnictví a správy aktiv. V roce 2001 vstoupila také na trh retailových bankovních produktů se svým spořicím účtem Oranžové konto.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).