Aviva vykázala nárůst pojistného o 26 %

Hospodářské výsledky společnosti Aviva, životní pojišťovna, a.s. za 1. pololetí 2004

Sdílet

V prvním pololetí tohoto roku zaznamenala životní pojišťovna Aviva nárůst pojistného. Celkové předepsané pojistné společnosti dosáhlo v tomto období částky 219,6 milionů Kč, což je o 26 % více než za stejné období minulého roku. Technické rezervy společnosti vzrostly ve srovnání se stejným obdobím roku 2003 o 45,8 % a dosáhly výše 765,5 milionu Kč.

Vzhledem k plánovanému financování projektů zaměřených na pokračující rozvoj obchodní činnosti a systémové infrastruktury pojišťovny Aviva v ČR došlo k navýšení ztráty z 16,6 milionu Kč k 30. 6. 2003 na 19,4 milionu Kč k 30. 6. 2004. Tyto ztráty jsou však plně hrazeny z ostatních kapitálových fondů a pojišťovna Aviva proto nevykazuje jakékoliv neuhrazené ztráty minulých let.

Základní ekonomické ukazatele životní pojišťovny Aviva k 30. 6. 2004(v tis. Kč – průběžné neauditované ú­daje)
6/2004 6/ 2003 Index
Hrubé předepsané pojistné celkem 219 590 174 254 126,02 %
Aktiva 1 127 456 883 513 127,61 %
Z toho: Finanční umístění 1 042 577 787 261 132,43 %
Technické rezervy 765 453 525 149 145,76 %
Hospodářský výsledek  –19 375  –16 582 116,84 %

Aviva životní pojišťovna, člen skupiny AVIVA plc. je první a jediná britská životní pojišťovna v České republice. Specializuje se na produkty investičního životního pojištění (Osobní životní plán, Talisman, Aviva benefit). V České republice působí skupina Aviva plc. od roku 1997, kdy vstoupila na český trh prostřednictvím 100% dceřiné společnosti Commercial Union, životní pojišťovna, a. s., která se s účinností od počátku roku 2003 přejmenovala na Aviva životní pojišťovna, a.s.

Centrála společnosti v Praze se stala druhou otevřenou pobočkou skupiny Aviva ve střední a východní Evropě. Agentury a kanceláře Aviva životní pojišťovny se nacházejí na sedmnácti místech ve všech krajích České republiky. Nejprodávanější produkt společnosti – Aviva Osobní životní plán – získal v tomto roce Stříbrnou korunu v kategorii Nejoblíbenější produkt roku v soutěži Zlatá koruna.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).