Autovlaky Českých drah přepravily loni rekordní počet osobních automobilů

Autovlaky z Prahy do Popradu, do Košic a v letní sezoně také do chorvatského Splitu přepravily v loňském roce 4 802 vozidel. První zájemci využili tuto službu v létě 1997, od kdy se postupně rozšiřuje. Za osm let existence tak celkový počet přepravených automobilů a motocyklů přesáhl 12 tisíc.

Sdílet

Největší zájem byl tradičně o autovlak z Prahy do stanice Poprad-Tatry, který vloni využilo 2 365 zákazníků. Rekordním měsícem byl srpen s 339 přepravenými vozidly. V závěru února loňského roku začal být řazen denně speciální vůz pro přepravu automobilů také na trase Praha – Košice. Projevilo se to v celkovém počtu 1 644 přepravených vozidel. Rovněž zde byl rekordním měsícem srpen s 244 automobily a motocykly. Jen o sedm méně jich putovalo mezi oběma městy v prosinci. Na celkové statistice se významně podílel také charterový vlak Jadran Express z Prahy do Splitu. Během letní sezony využilo jeho služeb 793 turistů (loni 715).

Nabídka autovlaku z Prahy do Popradu a do Košic, je letos postavena jako každodenní spojení, kdy v prvním případě jsou speciální vozy připojeny k rychlíkům 424/425 Laborec, které odjíždějí ve 21.47 hodin z Popradu, respektive ve 21.34 hodin z Prahy hl. n. Na vzdálenější trase jsou speciální vozy pro přepravu automobilů k dispozici na rychlících 422/423 Cassovia s odjezdy v 18.15 h z Košic, respektive ve 23.29 h z Prahy. Jízdenka pro řidiče je zahrnuta do ceny za přepravu automobilu. Při zakoupení zpátečního jízdního dokladu tak cesta oběma směry vyjde na necelých 1 500 Kč.

Autovlak v sobě spojuje výhody individuálního automobilismu a pohodlného cestování vlakem na dlouhé vzdálenosti. Cestující si naloží své vozidlo na upravený vagon a pak místo řízení může odpočívat i se svými blízkými v lůžkovém voze. Během dovolené však má automobil po celou dobu k dispozici.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).