AMCICO AIG Life přináší výsledky průzkumu o povědomí obyvatel České republiky o životním pojištění

Pojišťovna AMCICO AIG Life zadala vypracování průzkumu na téma finanční gramotnosti mezi českou internetovou veřejností se zaměřením na životní pojištění. Lidé již začínají vnímat životní pojištění jako zabezpečení sebe nebo své rodiny v těžké životní situaci, stále však v České republice přetrvává tradiční zmatení pojmů v chápání pojištění jako investičního nástroje pro přilepšení si k důchodu místo nástroje na skutečné pojištění – tedy krytí rizik.

Sdílet

Z průzkumu agentury Synovate dále vyplynulo, že 70 % uživatelů internetu má uzavřené životní pojištění. V této skupině převládají muži, kteří si pořídili životní pojistku, nicméně rozdíl mezi nimi není velký – 72 % mužů oproti 67 % žen. „U lidí z větších měst se ukazuje jako nejčastější důvod uzavření pojistky potřeba zabezpečit rodinu v případě úrazu nebo smrti,“ říká Martin Brůha, obchodní ředitel AMCICO AIG Life, a dodává: „v menších obcích však přetrvává pocit, že životní pojištění je nástrojem pro zajištění se na důchod.“ Celkově ze všech skupin respondentů se na dalších dvou místech umístila potřeba zabezpečit se na důchod a uzavření pojištění jako forma naspoření si financí na stáří.

37 % respondentů, kteří ještě nemají životní pojistku, uvedlo, že zatím nad tím nepřemýšleli nebo neměli čas, popř. že jim to nikdo nenabídl. Důvodem, co by tyto lidi naopak přimělo k pořízení životního pojištění, je splácení hypotéky nebo zabezpečení blízkých pro případ svého úrazu nebo skonu. Pouze 19 % lidí by zvážilo pojistku v případě narození potomka.

Součástí průzkumu byl i „vědomostní“ test na téma životního pojištění. V něm nejlépe obstáli lidé z větších měst, s vyšším dosaženým vzděláním a vyššími příjmy. Nicméně rozdíl mezi nejlepšími a nejhoršími výsledky byl minimální.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).