Agentura Moody’s udělila rating společnosti Home Credit & Finance Bank

Agentura Moody’s Investors Service udělila ruské společnosti Home Credit and Finance Bank (HCFB) dlouhodobý rating pro vklady v cizí měně Ba3, krátkodobý rating pro vklady v cizí měně Not Prime a rating finanční síly (Financial Strength Rating, FSR) D- (D mínus). Výhled pro tato ratingová hodnocení je stabilní.

Sdílet

Agentura Moody’s poukázala na to, že i když HCFB působí na ruském trhu spotřebitelských úvěrů pouze dva roky, tato banka už získala významný podíl na trhu: v současnosti jí patří čtvrté místo na trhu veškerých úvěrů fyzickým osobám (podíl na trhu podle odhadů činí 1,8 %) a druhé místo na trhu spotřebitelských úvěrů poskytovaných v místě prodeje (podíl na trhu 24 %).

Přední pozice Home Credit and Finance Bank na ruském trhu se spotřebitelskými úvěry byla dosažena díky rozsáhlým zkušenostem se spotřebitelskými úvěry a financemi, které hlavní akcionář – Home Credit Group – získal na trzích v ČR a na Slovensku a adaptoval na ruský trh.

Podle názoru expertů má ruský trh se spotřebitelskými úvěry značný potenciál a bude se rychle rozvíjet. Hlavní konkurenční výhodou HCFB jsou vlastní procesy a technologie na zpracování spotřebitelských úvěrů, evropské podnikatelské standardy a dobře fungující mechanismus pro řízení rizik.

Ratingová hodnocení Ba3/NP/D- odrážejí podporu akcionářů banky a také následující faktory:

  • značný podíl banky na trhu spotřebitelských úvěrů poskytovaných na prodejních místech v Rusku, a to i přes relativně krátkou historii
  • úvěrové portfolio je tvořeno velmi vysokým počtem drobných pohledávek
  • předpoklad ziskovosti a vysoká kvalita aktiv, a to v podmínkách rychle rostoucího portfolia
  • přesvědčivý model podnikání vyzkoušený na východoevropských trzích
  • dostatečná kapitalizace

Těší nás, že agentura Moody’s ocenila významné postavení Home Credit and Finance Bank na ruském trhu se spotřebitelskými úvěry, její finanční stabilitu i potenciál růstu, řekl předseda výkonné rady Andrej Lykov.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).