Poplatek

Oceňuji, že nezavádíte poplatek za úrokové zvýhodnění, ale proč zvyšujete poplatek za vedení účtu?

"Zdražily telefonní i poštovní služby. Spořitelně se tak výrazně zvedly náklady," vysvětluje zvyšování poplatku za vedení účtu Pavel Pektor z představenstva Wüstenrot stavební spořitelny.

Myslíte tím zlevňování telekomunikačních nákladů díky konkurenci a zdražení známky z 6,40 na 6,50 za 2 výpisy ročně?

Díky za odpověď.
Zvědavec
19. 2. 2004 10:38

Odpověď

Dobrý den,
odpověď Dr. Pektora byla poněkud zkrácena, takže z výsledného vyjádření vzniká dojem, že ke zvýšení nákladů spojených s vedením účtu výrazně přispěly právě poštovní a telefonní poplatky. Důvodem úpravy úhrady za vedení účtu však bylo mj. i rozšíření, resp. zavedení dalších služeb pro klienty, které nejsou zpoplatňovány zvlášť, např. možnost plateb úložek stavebního spoření prostřednictvím SIPO, informační služba o stavu účtu PříTel apod.
Zvýšení úhrady o 30 korun ročně představuje 2,50 měsíčně. Jen pro srovnání - bance zaplatí klient takovou částku za jednu nejjednodušší finanční operaci. Na rozdíl od bank stavební spořitelna Wüstenrot klientovi žádné zvláštní úhrady za finanční operace neúčtuje.
Helena Dušková (Poradce pro stavební spoření)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).