"Tvorba a správa finančních prostředků určených pro výplatu úrokového zvýhodnění je velmi nákladná a vyžaduje mít neustále k dispozici volné finanční prostředky. U těchto účtů je zavedena nově úhrada za správu úrokového zvýhodnění"
Tohle dneska napsaly LN, když citovaly vaše vyjádření k zavedení poplatku k smlouvám s úrokovým bonusem. Já si stejně myslím, že to je jen další trapná výmluva pro to, že jste před lety neodhadli vývoj a teď nechcete klientům dát co jim patří v plné výši. Navíc není pravda, že potřebujete mít neustále k dispozici volné finanční prostředky - výpovědní lhůta je přece tři měsíce.
A "správa" úrokového zvýhodnění zní úplně úžasně - ty účty jsou přece softwarově vedený a nikdo nemusí nic spravovat, uff, uff, uff, takhle nás vodit za nos!
Odpověď
Dobre odpoledne, a dekuji za Vas nazor. Kazda firma reaguje prubezne na vyvoj na trhu, je to prirozeny vyvoj. CMSS na jednu stranu napriklad zavedla novy poplatek, ale take v nedavne minulosti nekolikrat docela razantne snizila uroky u uveru a preklenovacich uveru a podstatne zjednodusila pristup svych klientu k nim. Nejde o spatny odhad situace, je to reakce na trh, ktery se neustale vyviji. Ze stejneho duvodu napriklad dochazi k novelizaci zakona o st. sporeni - proste proto, ze situace v CR je jina nez pred deseti lety.
Pavla Paseková
(Poradce pro stavební spoření)