Na jeden z dotazu vyse jste neodpovedel, proto se pro jistotu preptam jeste jednou: Je mozne vymazat spatnou uverovou historii z uvedenych registru? Jak? Nebo je to tak, ze jednou clovek ulitne a uz ma navzdy smulu?
Odpověď
Záleží na tom, zda je informace vedená o klientovi v registru správná nebo chybná. Zjistí-li klient z výpisu, že některá z bank o něm zaslala do registru chybné údaje, musí se obrátit na tu konkrétní banku a požádat ji, aby zajistila okamžitou nápravu. Je-li negativní informace v registru správná (např. že klient má 2 splátky úvěru po splatnosti), je logické, že nelze na popud klienta takovou informaci změnit. Údaje v registru se pravidelně aktualizují (měsíčně), takže pokud klient své 2 dlužné splátky zaplatí, v aktualizované verzi registru se to projeví, ale banka, která v budoucnu nahlédne do registru ohledně tohoto klienta, dostane info, že klient historicky (před časem) dlužil u jiné banky 2 splátky. Záleží pak na každé z bank, jak s takovou informací naloží.
Libor Neufus
(Poradce pro spotřebitelské úvěry)