Dobrý den,
potřeboval jsem si u KB otevřít účet za účelem jednorázového převodu peněz. Na pobočce mi účet odmítli otevřít, že pro takové účely není BÚ určen a abych se obrátil na jinou banku. Moje otázka zní - měly na to pracovnice KB právo, tzn. je normální, že banka určuje (místo toho, aby si to určil sám klient), klientovi, jaký její produkt pro něj je či není vhodný?
Možná by to šlo i zobecnit - v jakých případech má Komerční banka právo odmítnout klientovi založení BÚ, pokud splňuje dané podmínky (má s sebou počátační vklad a dva doklady totožnosti)?
Odpověď
Dobré odpoledne,
všeobecně lze říci, že základní důvody pro odmítnutí prodat produkt či uskutečnit transakci mají souvislost s bezpečností či s podezřením na možnost praní špinavých peněz. Ve vašem konkrétním případě mi bohužel není znám důvod, proč Vám bylo odmítnuto otevření BÚ pobočkou. Nicméně mohu spekulovat, že podezření z praní špinavých peněz může být v případě otevření si BÚ pouze na jednu transakci oprávněné.
V běžných případech platí zásada, že banka neurčuje, ale pouze doporučuje, který produkt si klient zvolí. Rozhodnutí je vždy na klientovi.
Přeji Vám hezký den,
Petr Blažek
Petr Blažek
(Poradce pro studentské úvěry)