Dobrý den, zajímalo by mě, proč pojišťovny dělají tak zvanou segmentaci svých klientů. Podle mého názoru je to velmi zavádějící postup. Vždyť přece stačí, že budu mít trvalý pobyt v nějaké malé vísce na Moravě (levné pojistné) a přitom budu žít a pracovat v Praze (nejdražší pojistné). Myslím si, že segmentace je přinejmenším zavádějící a dá se i dobře zneužít ze strany mě-pojištěného.
Martin
20. 10. 2008 11:18
Odpověď
Dobrý den pane Martine,
mohu říci, že s Vámi naprosto souhlasím.
Na tuzemském trhu jsou pojišťovny, které z různých důvodů segmentaci klientů uplatňují podle určitých kritérií (věk pojištěného, velikost bydliště, podnikající či nepodnikající osoba apod).
Triglav pojišťovna však žádné segmentace klientů neprovádí.
Jediným kritériem stanovení pojistného je v našem případě kategorie vozidla a bezeškodní průběh pojistníka. Každá segmentace může mít totiž nejen výhody, ale i slabé stránky. Vy jste ve svém příkladě uvedl právě jednu z těch slabých stránek, kvůli kterým segmentaci nezavádíme.
Roman Sznapka
(Poradce pro povinné ručení.)