Embossovaná karta a imprinter

Dobrý den, připojuji se k dotazu p. Chvátala na povinnost obchodníků být vybaveni imprinterem. Např. se mi stalo, že jsem po příletu s ciziny (nulová hotovost v Kč) nakoupil nějaké občerstvení v supermarketu Billa a dozvěděl jsem se, že mám smůlu, mojí embossovanou kartou nezaplatím, protože jim "nejde terminál". Na imprinter neslyšeli. Nahlásil jsem tento problém (už nevím, zda bance nebo přímo společnosti Mastercard), situace se však po asi měsíci a půl opakovala a dodnes tam imprintery nemají.

Jak se mám jako zákazník zachovat, pokud se mi stane (což se mi jednou opravdu stalo), že nemám hotovost, načepuji na benzínce plnou a při platbě embosskou mi řeknou, že jim zlobí systém, že chtějí peníze? Tenkrát jsem to vyřešil, že jsem zavolal známému a on mi přijel na pomoc, ale ne vždy taková alternativa existuje. Mám právo odjet, protože je jejich problém, že nejsou schopni akceptovat platební metody, o nichž logem na vývěsním štítu tvrdí, že akceptují?
LK
6. 4. 2004 10:27

Odpověď

Pokud je povinnost být vybaven imprinterem stanovena ve smlouvě mezi bankou a obchodníkem a obchodník je tak povinen embosovanou kartu (např. v případě výpadku fungování elektronického terminálu) akceptovat, ovšem odmítne tak učinit, pak porušuje pravidla stanovená smlouvou. Držitel, kterému tímto postupem obchodníka nebylo umožněno transkaci kartou provést, může ve své vydavatelské bance podat stížnost.
Ján Čárný (Poradce pro platební karty)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).