Ptejte se Jána Čarného, generálního ředitele společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. Platební karty MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro používají držitelé ve 210 zemích světa. Majoritní podíl trhu jim náleží rovněž v České republice.
Poradna je uzavřena, nelze vkládat nové dotazy.
-
Karty s podpisem na rubu karty a bezpecnost
Shledáváte zažitý způsob používání platebních karet při nákupu v obchodech za bezpečný? Já osobně se hrozím ztráty karty, jelikož je zjevné, že první ziskuchtivý nálezce využije příležitosti a vybrakuje mi konto. A to vše jen na základě podpisu, jež lze jednoduše opsát z karty.
Proč se nepoužívá PIN pro potvrzení transakce? Jako např. v NL, rozhodně se mi to zdá bezpečnější.
S pozdravem JU
Jaroslav
9. 4. 2004 13:55
-
Změna PIN
Dobrý den,
rád bych věděl, kdy bude možná u karet změna PIN uživatelem (ať už z důvodu prozrazení, či jen kvůli kombinaci, na kterou je uživatel zvyklý). U internetového bankovnictví je doporučována pravidelná změna hesla, u karet ale tato možnost chybí.
Děkuji
-
Embossovaná karta a imprinter
Dobrý den, připojuji se k dotazu p. Chvátala na povinnost obchodníků být vybaveni imprinterem. Např. se mi stalo, že jsem po příletu s ciziny (nulová hotovost v Kč) nakoupil nějaké občerstvení v supermarketu Billa a dozvěděl jsem se, že mám smůlu, mojí embossovanou kartou nezaplatím, protože jim "nejde terminál". Na imprinter neslyšeli. Nahlásil jsem tento problém (už nevím, zda bance nebo přímo společnosti Mastercard), situace se však po asi měsíci a půl opakovala a dodnes tam imprintery nemají.
Jak se mám jako zákazník zachovat, pokud se mi stane (což se mi jednou opravdu stalo), že nemám hotovost, načepuji na benzínce plnou a při platbě embosskou mi řeknou, že jim zlobí systém, že chtějí peníze? Tenkrát jsem to vyřešil, že jsem zavolal známému a on mi přijel na pomoc, ale ne vždy taková alternativa existuje. Mám právo odjet, protože je jejich problém, že nejsou schopni akceptovat platební metody, o nichž logem na vývěsním štítu tvrdí, že akceptují?
-
Moc malý nákup
Dobrý den, občas se mi stane (jak u nás, tak v zahraničí), že mi mojí embossovanou kartu odmítnou, protože "jsem neudělal dost velký nákup", typicky u obchodů v řádek 200-300Kč. Kontroluje společnost MasterCard obchodníky přijímající jejich karty?
-
Povinnost imprinteru.
Zajímalo by mě, jak je to s povinností obchodníka mít imprinter. V naprosté většině příruček CZ bank pro držitele platebních karet je uvedeno, že obchodník v případě poruchy terminálu či výpadku spojení je obchodník POVINEN provést transakci u embosovaných karet pomocí imprinteru. Mám mnoho zkušeností, že obchodníci imprinter často nemají, přestože mimo elektronických karet akceptují i karty EMBOSOVANÉ. Rovněž mám zkušenosti, že ani naše banky nevybavují obchodníky imprintery, pokud si to obchodníci nepřejí. Hotové neštěstí jsou obchodníci ČSOB - u nich jsem imprinter ještě neviděl. K čemu mi potom je výhoda embosovaného písma, když jsem v případě náhlého "výpadku" na stejné úrovni jako držitel elektronické karty, tj. kartou nezaplatím?
-
Embosované karty
Chtěl jsem se zaptat, z jakého důvodu není použit pin u embosovaných karet při placení u obchodníka.
-
Jak se branit?
Dobry den,
zajimalo by me, jak se branit, pokud napriklad cerpaci stanice nechce prijmout platebni kartu z duvodu nefunkcnosti elektronickeho terminalu (obvykle Ceska sporitelna). Jiste maji rucni imprinter (ci jak se to jmenuje) anebo nejakou jinou moznost!
Jak postupovat, kdyz mi nechteji prijmout platbu kartu (obvykle v zahranici) pro maly nakup (svacina u Cerpaci stanice).
Dekuji.
-
Kopírování čipu
Slyšel jsem, že nejde zkopírovat čip z platební karty. To se mi ale nezdá. Co je na tom pravdy? Děkuji.
-
Vnejsi vlivy
Dobry den, zajimalo by me, zda se muze moje platebni karta s magnetickym prouzkem nejak znehodnotit vnejsimi vlivy. Napriklad zda se da nejak zmagnetizovat a podobne. Dekuji za odpoved, j.
-
Zajímavé karty
Dobrý den,
četla jsem o nových kartách, které svítí, hrají a mají zajímavé tvary. Kdy je budu moct dostat od své banky (ČS)? V nabídce je nemá a ani na pobočce mi neporadili.
Děkuji,
Radka