Mám pomalu veterána-auta, se kterým jezdím <5Mm/rok (22 let). Sice si platím povinné ručení, ale na co mi je, když mi nezaručuje, že pokud mi to auto někdo poškodí, tak zaplatí on, resp. jeho pojišťovna, opravu do původního stavu.
Na co mi je, že dostanu tzv. zůstatkovou cenu, která bude směšně nízká, protože různých vraků je plno, nikdo je nechce - nezaplatím z ní ekvivalentní auto (dobře udržované, s nízkým nájezdem a především provozně spolehlivější než současné modely, bez zbytné elektroniky, tedy stručně, které slouží a ne že já sloužím autu, tj. příslušného stáří, tzn. ne novější) ani z odškodnění prý často nezaplatím ani opravu a to ani v neznačkovém autoservisu.
Existuje pojištění, či připojištění, který mi alespoň v případě nezaviněné nehody zaplatí opravu auta (bez ohledu na zdánlivou ekonomickou "výhodnost").
Nebo mám dále trnout, co vše se pohybuje na silnici za řidiče a připravit se na případné dlouhé soudní spory až k ústavnímu soudu, který zruší tohle uzákoněné vyvlastňování auta při nezaviněné nehodě?
Dobrý den, pojistitel z povinného ručení viníka plní to, co ukládá zákon - tzn. skutečnou škodu, v rámci které posuzuje ekonomičnost opravy poškozeného vozidla ve vztahu k vynaloženým nákladům na opravu. Cenu vozidla stanovuje pojistitel ve výši – v místě a čase obvyklém, samozřejmě s možností přihlédnutím k individuálnímu stavu vozidla (nízký nájezd kilometrů, úplná servisní historie apod.). Pokud náklady na opravu převýší obvyklou cenu vozidla, jedná se o tzv. totální škodu.
Dobrou zprávou pro vás je, že dnes na trhu existují pojišťovny, které nabízí havarijní pojištění i pro starší vozidla (stáří 20+).
Pokud klient není spokojen s likvidací škody na svém vozidle, má práva se samozřejmě obrátit na soud.