Tak jsem to dočetl až do konce. Podmínky jsou dobrý, ale mně osobně vyhovuje kreditka citi life, kde dostanu hned 2% a nemusím čekat na připisování bodů. Trošku mi to připomíná kdysi dávno věrnostní program české spořitelny (nevím, jestli ještě existuje), kde jsem taky sbíral body a pak za dva roky hledal v katalogu dobíjecí kupóny, protože za nic rozumnějšího to nemělo smysl vyměnit. Spíš si myslím, že až na banky vlítne evropská unie a zreguluje je, tak všechny ty bonusy skončí včetně těch 2% u citi. Nedělám si o tom žádné iluze, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Cestovní pojištění nepotřebuji, úroky neřeším, splácím 100%. Mě karty diners nezaujaly. Uznávám, že ta "vaše" kreditka za tisícovku toho umí dost, ale dá se na to dívat i jinak. Mě kreditka u citi nestojí nic, každý rok ji chci zrušit a každý rok mi ji prodlužují bez poplatku. Zaplatím z ní sipo, něco utratím a dostanu zpět 1000 kč. Pak mám účet u komerční banky a tam mám ke kartě visa stejně cestovní pojištění. Za účet neplatím, mám tam hypotéku. Takže to co tady máte za 990, já mám zadarmo. Ale jinak dobrý, snaha se cení.
Bonusový program mi přijde docela slušný. Samozřejmě, že hotovost je hotovost, ale v katalogu se dají vybrat zajímavé věci (byť je jasné, že asi neosloví úplně každého).
Karty Diners Club jsme měli jako firemní karty. Poté, co lidé na služebních cestách měli problém, že je nechtěli ubytovat na hotelu, protože Diners Club neakceptovali, a nemohli ani najít bankomat, kde by si vybrali peníze, jsme se obrátili přímo na centrálu Diners Club, ať nám napíšou seznam hotelů a bankomatů v Holandsku akceptujících jejich služby. Seznam přišel dlouhý, ale 100% lživý, ani jeden hotel ze seznamu a ani jeden bankomat jejich karty nebral. A přes jejich ujišťování o stále se rozšiřující síti akceptačních míst naopak síť byla stále řidší i v ostatních státech a měli jsem stále větší problémy najít někoho, kdo by Diners Club akceptoval. Proto jsem od nich utekli.
Diners club jsme měli jako sluzebni karty od roku 1998, soubezne s American Express. Stalo se mi jen jednou, ze mi hotel odmítl Dinersku, myslim ze to bylo v Madarsku. Bankomat mi vydal na Diners hotovost i v male vesnicce na Tenerife, pravda, nebylo tam logo Diners, ale Cyrrus. Kartu pouzivam s oblibou i dnes, kdy uz jsem v duchodu.
Dobrý den.
Dovolil bych si upozornit na jednu drobnou nepresnost. Drzeni kreditni karty Diners Club je treba uvadet pri zadosti o hypoteku, uver, dalsi kreditku stejne jako kterykoli jiny uverovy produkt (tedy minimalne, je li zadatel na dalsi uverove produkty dotazovan), nezapsani do uveroveho registru na tom nic nemeni. V opacnem pripade by se zadatel o uver mohl dopustit uveroveho podvodu.
Jak je to s kurzy u DC karet? Pořád platí, že jsou nejhorší na trhu? Že každá transakce je nejdříve nevýhodným kurzem převedena na USD a pak opět nevýhodným na CZK?
Protože kdyby nabízela kurz srovnatelný se zaniklou Axou (nebo aktuálně Cetelem), tak bych tu bezplatnou variantu bral :).
Akceptace je ale skutečně bídná, ono to vychází z toho, že za akceptaci DC a AmEx karet se platí výrazně vyšší poplatky, pracoval jsem pro maloobchodní řetězec a nabídku na akceptaci DC a AmEx karet jsme odmítli právě z toho důvodu, že poplatek byl více než 4 krát vyšší, než poplatek za akceptaci VISA a MC karet.
Nevím, do jaké míry je pravdivá informace ze stránky prodeje: http://prodej.mesec.cz/kreditni-karty/diners-club-pure-mesec/, k terá uvádí, že používaný kurz je Financial Times + 2,5 % (zatím jsem takto formulovanou metodiku u karet DC nikde neviděl), což nebude nic zajímavého (určitě horší než většina bank na trhu, 5 % spread má jen GE a pak už jen ještě horší mBank)... :-(
Stanovení kurzu (nejen) u Diners Club je jedna velká alchymie, proto je tam uvedený tento termín a je plus minus pravdivý. Jde o to, že Diners Club v Evropě funguje na bázi frenčíz a každá si stanovuje vlastní podmínky, ceny, přirážky, způsoby zúčtování apod.
Použitý kurz je vždy u transakce zobrazený a jak píšu, dnes už nemám obavy kartu DC použít k platbě v cizí měně. Před třemi lety bych to udělal jen v nouzi. Mimochodem, kartu Diners Club mám napojenou na PayPal, běžně s ní platím vše přes PayPal (v jakékoli měně) a za mě OK.
Karty Diners Club nikdy nebudou mát nejlepší kurzy, kurzová marže je jedním z běžných příjmů vydavatelů karet. U bank to není jiné, MasterCard/Visa jim pošle cizoměnovou transakci zúčtovanou ve středovém kurzu, banka vám transparentně naúčtuje kurz deviza-prodej dle svého sazebníku, držitel karty je spokojený, že ušetřil (oproti valuta-prodej) a vydavatel karty vydělal na rozdílu :-)
Na druhé straně, každý vydavatel karty motivuje držitele k utrácení, resp. k preferování té jeho karty. U Diners Club je to věrnostní program Premium Rewards, který umí mj. kompenzovat nevýhody z použití (jakékoli) karty v zahraničí.
Akceptace: Už to není stav před 5 lety, kdy to opravdu byla bída. Hodně se změnilo. Sám mám (mimo jiné) kartu Diners Club, a to od roku 2005, takže mohu objektivně posoudit, jak se nejen akceptace, ale i služby Diners Club měnily k lepšímu nebo horšímu. Zrovna o víkendu jsem byl v Rakousku a překvapilo mě, že DC brali na většině míst, kde akceptovali klasické karty MC a Visa. Ale nic si nemusíme namlouvat, není rozumné vsázet jen na jednu kartu, ostatně to píšu i ve článku. Každý má s sebou zpravidla ještě MC či Visu od své banky. Diners je mojí hlavní kartou, pokud jej někde neberou, platím s MasterCard či Visou.
Kurzy: Kurzy Dines Club patřily dlouhodobě k druhým nejhorším, první byla (a stále je) mBank. To se ale změnilo v loňském roce. Z dlouhodobého testování (vyjde později) mohu potvrdit, že v současné době jsou kurzy karet Diners Club standardní, tedy srovnatelné s většími bankami typu ČS, ČSOB a RB. Pro nejlepší kurzy musíte mít kreditní karty MasterCard od Cetelem nebo UniCredit Bank.
Mimochodem, American Express, jako přímý konkurent Diners Club, je na tom velmi bídně jak v akceptaci v ČR, tak i v kurzech. Karty AmEx vydané v EUR mají spread 2,70 % z kurzu, karty v USD mají 3 %. A k tomu je potřeba vnímat i pomatenou vlastnost, kdy AmEx má poplatky u karet v poměru 100 USD = 100 EUR, takže karty v eurech jsou výrazně dražší na poplatcích.
Protože dost často jezdím na delší dobu do mimoevropských destinací, tak mě hlavně zaujalo to pojištění. Velice dobře zní ten uváděný limit 150 mil., když se ale podíváte, že potřeba to před každou cestou aktivovat, vynásobíte si to pravděpodobností, kde tím zaplatíte, atd., k tomu požadavky tipu "z úhrady musí vyplývat číslo karty, datum a čas platby, jméno držitele karty" nebo co se považuje za cestovní náklady, tak to spíš vypadá, že by se vám v praxi to pojištění neaktivovalo, ani kdybyste hodně chtěli. A v mé situaci, kdy si platím kartou jen letenku a zbytek cash by se toho asi stal jen další nepoužitelný kus plastu.
Co se týká využití v tuzemsku jako kreditka, kdyby ji všude akceptovali a na trhu nebyly vracecí karty, tak by to byla určitě dobrá nabídka.
Co se týká využití v zahraničí, tak tady se snoubí mizerné kurzy s vysokými poplatky a téměř nulovou akceptací v některých (no asi skoro všech) destinacích.
Když si k tomu přidáte nulové zabezpečení, tak to spíš vypadá, že vydavatel spadnul z višně, že se rozhodl takhle rozšířit nekonečné řady téměř nepoužitelných finančních produtků.
Pokud kartou platíte letenku, tak tím se právě pojištění aktivuje. Navíc když jste majitel karty, aktivuje se i tím, že jste s ní platil v předešlých 60 dnech cokoliv. V článku je to napsané.
Nejkomplikovanější je to pro spolucestující a jízdě autem - tam je potřeba udělat něco, co souvisí s cestou a doporučeno mi bylo natankovat v den odjezdu na dovolenou, což podle mě není problém - kartu mi bere Shell, Lukoil, Agip a víc jsem zatím nestihl vyzkoušet :)
Přesně tak. Často (několikrát měsíčně) jezdíme s rodinou do zahraničí (Polsko, Slovensko). Protože kartu DC běžně používám, nepotřebuji nic aktivovat, stačí 1 transakce u obchodníka během 60 dnů. Manželka má dodatkovou kartu, platí s ní mj. v Kauflandu, opět nic neaktivuje. A pokud jde o děti, stačí natankovat auto a zaplatit PHM kartou. Když mám plnou nádrž, dotankuji např. jen 3 litry. (Osobně preferuji ČS Benzina, mají Vervu a LPG od Kralupolu.)
Napišme si to narovinu. Hodnota pojištění ke kartě výrazně převyšuje částku 990 Kč ročního poplatku, takže je v pořádku, že vydavatel karty trošku tlačí držitele k tomu, aby ji používal. Kdo cestuje a nechce nic řešit, bude spokojený. V kartách a pojištění k nim je velká konkurence, dají se vybrat alternativy bez dalších podmínek transakcí. Třeba taková debetka MasterCard Citigold není k zahození, ale také vyžaduje splnění nějakých pravidel ;-)
1. Neuvést na dotaz držený úvěr může být vyhodnoceno jako úvěrový podvod. Výhodou tak akorát je, že pokud to po Vás banka při žádosti nevyžaduje a spoléhá se jen na registry, tak se o tom nedozví. Od šéfredaktora bych přeci jen čekal přesnější informace.
2. Jak je to presne s tou aktivací pojištění. U majitele je to jednoduché-stačí, aby si koupil na letišti třeba zvykacky. Ale co u toho spolucestujícího? Stačí zaplatit treba listky na mhd(resp. treba i pravidelne platit kupon na open card, kdyz je k doprave na letiste/nadrazi vyuzita mhd)/airport expres ceskych drah/taxi? Pokud ne, co uz je dostatecne?
1) De iure ano, opraveno. Díky za připomínku.
2) Jenom roční jízdenka na MHD nestačí, podobně neprojde např. roční jízdenka Českých drah zaplacená kartou Diners Club (a použitá mj. k cestě na letiště). To už jsem také zkoušel a konzultoval přímo s AIG pojišťovnou. Platná by ale byla např. jízdenka na vlak/bus/taxi v den cesty letadlem, kde je zřejmé, že cesta vlakem/autobusem/taxi směřovala k zahájení cesty do zahraničí.
Přesné podmínky jsou tady, výtah níže. http://www.dinersclub.cz/sites/default/files/kompletni_informace_o_pojisteni_cz_20140124_0.pdf
Jsou tam široké mantinely výkladu, tím hůř pro pojišťovnu. Mimochodem, z praxi vím o jednom případu pojistného plnění z karty DC, popsaný je tady: http://www.mesec.cz/clanky/maly-pribeh-o-velke-pojistovne/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kdy jste pojištěn/a
Pojištění je platné pouze tehdy, pokud bylo pojištění za účelem každé jednotlivé cesty řádně aktivováno.
Za aktivaci se považuje:
a) Použití platební karty pojištěného na jakoukoli úhradu za zboží či služby ve lhůtě 60 dnů přede dnem překročení státní hranice České republiky. Takovou aktivací bude pojištěn jen Držitel karty, ne spolucestující osoby.
b) Úhrada jakékoliv části nákladů na cestu kartou pojištěného. Tato aktivace se vztahuje na pojištění držitele karty i na spolucestující osoby. Z úhrady musí vyplývat číslo karty, datum a čas platby, jméno držitele karty.
Za náklady na cestu se považují:
• náklady na dopravu pojištěného a dalších pojištěných osob, spojené se zahraniční cestou – především úhrada letenek nebo letištních poplatků, cestovních lístků na autobus, vlak nebo jiná veřejná doprava, lodních lístků a podobně, a to i jako součást zájezdu;
• úhrada nebo rezervace pronájmu automobilu s cílem přepravy do místa určení mimo území České republiky;
• výdaje na ubytování v zahraničí anebo rezervace ubytování s potvrzením o platbě platební kartou pojištěného anebo závazná rezervace ubytování za předpokladu předložení dokladu o této závazné rezervaci s použitím
platební karty pojištěného. Za rezervaci se považuje i použití platební karty při příchodu do hotelu;
• úhrada pohonných hmot na čerpací stanici v den překročení státní hranice ČR při cestě do zahraničí, a to do automobilu, jehož použití bylo neoddělitelnou, alespoň částečnou součástí nastoupené zahraniční cesty.
Při aktivaci pojištění před nástupem cesty začíná pojistné krytí okamžikem překročení státní hranice České republiky při cestě do zahraničí, nejdříve však v první den platnosti karet.
V případě, že úhrada nákladů na cestu byla provedena kartou pojištěného v průběhu zahraniční cesty, pojistné krytí začíná okamžikem uskutečnění této úhrady.
Myslíte?
Známému vykradli obchod. Byl pojištěný proti krádeži, tak si říkal, že to je jasná pojistná událost. Jenže pak přišel likvidátor a ten řekl, že to jsou dvě pojistné události. Napřed někdo vypáčil dveře a zničil zabezpečovací zařízení, to je vandalismus, a proti tomu nebyl pojištěný. A pak někdo vykradl ten obchod, ale to už nebyl zabezpečený podle pojistné smlouvy, takže to pojišťovna nekryje. Ten známý z nich tenkrát nevyrazil nic, protože nemohl dokázat, že obé udělali ti samí pachatelé ve stejný čas (policie je nechytila).
Jinému zase někdo poškrábal na parkovišti auto. Likvidátor našel tři škrábance, tak prohlásil, že to jsou tři pojistné události, škoda na každé z nich je pod spoluúčastí pojištěného a navíc mu kvůli překročení limitu pojistných událostí pojistku zrušili.
Ne vše, co je jasné normálnímu člověku, je jasné i pro pojišťovnu. A proto, pokud ve smlouvě není výslovně uvedeno, že pojištění se aktivuje i koupí zájezdu u CK, tak to neplatí.
5 pojistných událostí, 5 plnění, 3 konzultace, přišly 3 listy A4 s právním rozborem problematiky. Hotline na telefonu jsem využil také asi 3x. To vše během pětiletého pojistného období.
Např.:
- směnečné platební rozkazy s následnými návrhy na výkon exekucí
- zastupování známým a dobrým právníkem (vybrali mi ho sami, ale
mohl jsem si vybrat sám)
- reklamace skryté vady auta po záruce (!) - tady nemuseli plnit, šlo o podnikatelskou činnost, chtěl jsem radu, dostal jsem právníka
- právní rozbor problematiky osobních údajů u zaměstnavatele
- žaloba na nezaplacení odebraného zboží
Na D.A.S. nemohu ze své zkušenosti napsat jediné křivé slovo. To neznamená, že někdo nemá opačné zkušenosti, jen o nich nevím.
To je právě ta nejhorší varianta: budete s rodinou, cholerou a okradený někde na druhým konci světa a dohadujte se s podporou, jestli ty dokumenty, který u sebe (ne)máte stačí/nestačí a na aktivaci pojištění. Já takhle řeším už 2 měsíc s leteckou společností refundaci za zpožděná zavazadla, v tom ale nejde o život.
Jinak ježdění autem po Evropě neřeším, i když i to se může těžce vymstít. Zkuste z nich to pojištění vymámit po těžký havárii, při které přijdete nejen o auto, ale i ty paragony.
Celý je to prostě dost nepřijatelný koncept.
Tak, jak je to popsané v podmínkách, je dost nešťastné. Nicméně mám reakci přímo z pojišťovny AIG Europe Limited v Bratislavě, která je pojistitelem ke kartám Diners Club. (Hovor mám nahraný.)
V současné době se vše řeší a dokládá elektronicky. Nikdo po vás nebude chtít uschovávat stvrzenky za platbu zájezdu, jízdenky nebo tankování na čerpací stanici.
V případě extrému (popsaného níže) bude takový postup.
1) Až se asistenční služba se dozví o pojistné události, bude kontaktovat AIG.
2) AIG ověří, zda pojištěná osoba je držitelem karty Diners Club. Následně požádá DC, aby potvrdil, že danou kartou byla provedena transakce, která pojištění aktivuje.
3) Jakmile je bod 2 potvrzený, AIG poskytne krytí.
Z podstaty věci nelze spolehlivě prokázat, zda např. na čerpací stanici byla kartou DC zaplacena nafta, anebo láhev dobrého vína. Podobně se nezkoumá objem čerpaných PHM, můžete natankovat i litr. Zásadní je, aby k transakci došlo a o té transakci věděl i Diners Club. Poté se plní.
Rozeberme si konkrétní podmínky podle litery:
Z úhrady musí vyplývat číslo karty - to na stvrzence většinou stejně nemáte, v poslední době je naopak trendem mít místo čísla křížky, anebo jen poslední 3-4 číslice karty.
Datum a čas platby - to na stvrzence je.
Jméno držitele karty - opět toto většinou (kromě letenek a hotelů) na stvrzence z karty nemáte.
Jsme v pasti? Nikoli. Vše je/bude uvedené na výpisu z kreditky, Diners Club pochopitelně je schopný určit i přesný čas transakce (pokud by vznikl rozpor).
Když půjdu do extrému, udělám příklad.
Já a čtyři kamarádi sedneme do auta a vyrazíme po zemi do Mosambiku. Před cestou na trajekt do Španělska natanuji PHM v Česku a zaplatím je kartou DC. Stvrzenku si schovám. Na Západní Sahaře nás kompletně okradou, takže jsme bez dokladů, karet a bez stvrzenky. Ale žijeme a máme stále auto, dostali jsme náhradní pasy, vyřídili další víza a pokračujeme dál. V Kamerunu dojde ke mnou nezaviněné dopravní nehodě, jeden spolucestující zemře, druhý přijde o dolní končetiny, třetí při operaci dostane infekci a bude trvale postižený. Bude AIG plnit? Ano bude, pokud Diners Club potvrdí, že v ČR byla provedena transakce na čerpací stanici (která tím aktivovala pojištění spolucestujících osob).
Nemůžu si pomoct, ale co je psáno, to je dáno. Jestli to opravdu jinak myslí, než to mají v podmínkách uvedeno, tak ať si to nejdřív přepíšou, pak o tom začnu uvažovat. Tenhle způsob mít něco jinýho napsaný a něco jinýho tvrdit mi připadá jak zaměřený na naprostý hejly.
Ústně je schopen jakýkoli prodejce, a pojišťováci speciálně, naslibovat hory-doly, jak jste pojištěný od sklepa až po střechu. Až se obrátíte s likvidací, tak to dostane jiný specialista přes výjimky, výluky a kličky a člověk se nestačí divit.
Jinak opět z praxe: když si kupujete nějaký lepší zájezd u cestovky, tak pokud by nakrásně ty karty brala (jako že většina se jich snaží akceptovat už jen převody), tak možná narazíte na problém s limitem (počítám tak X x 35 tisíc). To samý v bleděmodrým letenky.
5. OBECNÉ VÝLUKY
5.3 Pojištění se dále nevztahuje na úrazy, nemoci ani jiné újmy,
které pojištěný utrpí v přímé či nepřímé souvislosti s:
i) cestami do zemí, do kterých Ministerstvo zahraničních
věcí ČR neodporučilo cestovat z důvodu vážné
bezpečnostní situace ohrožující životy a zdraví občanů.
To jsou běžné výluky u všech pojišťoven. A platí obdobně i pro životní pojištění. Jednoduše, když teď pojedete na Krym a samozřejmě omylem vás přejede tank, máte smůlu, neplní se ani z cestovka, ani z životka. Když tam budete a mimoděk dostanete cévní mozkovou příhodu, pojišťovna opět nemusí plnit (nemáte tam co dělat), ale událost nesouvisí s tamní situací, takže v tomto případé by s největší pravděpodobnotstí plnila. Ze zkušeností vím, že u cestovního pojištění se nehledají problémy. Cílem je identifikovat problém, potvrdit krytí, zamezit podvodům a rychle dostat pojištěného zpět do ČR.
A mám s tím i praktické zkušenosti, možná se někdy v cizině potkáme, až pro Vás pojedu poté, co mě zavolá Vaše pojišťovna ;-)
Nesmysl. Podívejte se např. na dokument ERV pojištovny http://www.ervpojistovna.cz/cs/WarList_UK.pdf, mají tam specifikované rizikové a válečné oblasti. To jej jen pro příklad, ten dokument pro kreditky Diners samozřejmě neplatí. Vzpomínáte si na nepokoje v Egyptě? Během nich tam lážo plážo lítaly cestovky, samozřejmě s aktivním pojištěním. Pokud někdo v Hurghadě onemocněl, plnilo se. Pokud by si ale udělal výlet do Káhiry a po cestě se mu cokoli stalo, měl by smůlu. V jednotlivých územích/státech existují bezpečné a rizikové oblasti, pojišťovny to moc dobře vědí.
Např. Česká pojišťovna jde ještě dál a sleduje i Světovou zdravotnickou organizaci:
Článek 10
Obecné výluky z cestovního pojištění
"Nastoupení cesty poté, co Ministerstvem zahraničních věcí České republiky nebo Světovou zdravotnickou organizací nebo obdobnou institucí bylo nedoporu čenocestovat do dané oblasti."
Tak či onak je to dobrá inspirace pro článek (nejen) o výlukách pro cestovní pojištění, díky. Ale chce to použít i zdravý rozum: nebudu cestovat do oblastí, kde to není bezpečné. Pokud už do takové oblasti z různých důvodů musím nebo chci, domluvím se předem s pojišťovnou a odsouhlasím si (např. přes e-mail), že mé pojištění bude platné. A když to pojišťovna odmítne, hold budu muset cestovat se všemi riziky s tím spojenými, anebo si najdu pojišťovnu, která mě pojistí. To se netýká jen pojištění ke kartám, ale jakéhokoliv cestovka.
Uvedu příklad: kdybych jel např. do Náhorního Karabachu (Ázerbájdžán) a něco by se mi tam stalo (i nemoc), budu muset počítat s tím, že se mohu spolehnout jen na místní. Oficiálně jde o válečnou zónu, byť jde jiinak o bezpečné území, pokud se budete vyhýbat minám z války. Naproti tomu, když jsem byl v Dagestánu, kde je to občas vážně o hubu a o plechy, oficiálně jde o Rusko a navíc v evropské části, tedy plní se a platí tam i havarijní pojištění a povinné ručení :-)
Tak tohle je všechno jasný, naprostý souhlas. Pokud pojedu vědomě do nebezpečné země a tím si přivodím újmu, taky nevidím důvod, aby pojišťovna plnila.
Ale v těch podmínkách má Diners Club napsané naprosto něco jiného: že stačí, aby nemoc měla jakoukoli souvislost s cestou do země na blacklistu, a oni nemusí plnit. To znamená, že v případě válení se u moře ve zmíněném Egyptě by neplnili v žádném případě nic. Aspoň tak je to v těch podmínkách napsané, jestli umím číst.
DC jsem kdysi měl jako jednu ze 3 karet, ale když jsem si bral hypotéku tak jsem DC kvůli vysokému limitu zrušil. A už jí neobnovím.
V zahraničí DC akceptovali celkem široce i když se mě občas zeptali, zda nemám jinou kartu (MC, VISA). V ČR na ní prodavačky koukaly někdy i s podezřením, co že je to za pokoutnou společnost :-)
Slevy u autopůjčoven pro držitele DC absolutně nefungovaly a to ani po sáhodlouhé komunikaci, kde jsem prostředkoval mezi DC a údajně partnerskými autopůjčovnami. Nic, jen můj promarněný čas.
Pořídil jsem si DC hlavně kvůli vstupu do salonků, ale zjistil jsem, že na spoustě letišť salonky DC vůbec nebyly anebo, a to je důležitější, byly před vstupem do vnitřních prostor odletové zóny. To je docela zásadní problém, protože do salonku si jdou většinou lidi odpočinout až poté, co mají za sebou imigrační proceduru a bezpečnostní prohlídku a ještě jim zbývá nějaký čas. Někde odpočívat a pak zjistit, že je na imigraci i bezpečnosti dlouhá fronta, to ztrácí smysl. Hádám, že rozdíl je v ceně za pronájem prostor, takže DC poskytuje salonky, které ji vyjdou levněji, ale pro pasažéry jsou nevýhodné.
DC nemá vlastní salónky, jen dohody s jejich provozovateli. A ne každý se s každým dohodne. Třeba v Praze si můžete vybrat mezi Erste Premier Lounge (býv. ČSA), kde se celkem slušně najíte a napijete, a mezi Menzies, kde je klid, ale občerstvení stojí za starou bačkoru. Klienti Citi mají vlastní CitiLounge, který má i oddělenou bezpečnostní kontrolu. Hodně záleží i na uspořádání letiště, DC to nemá jak ovlivnit (a ani Priority Pass, kterého se to také týká).
Objednal jsem, že omrknu a uvidím. Materiály jsou hogo fogo, karta už je dokonce vyrobená na jméno, nicméně... Smlouva s žádostí je standardní s nezvyhodnenymi podmínkami, tedy úrok a poplatek mám podepsat standardní, nesnizeny. V průvodním dopise se nicméně uvádí, že jde o zvýhodněný program premium rewards. Také tam je, že úvodní bonus je navíc sleva 500 na roční poplatek a voucher na 300 reward bodů v hodnotě 600 czk. Tak nějak mi z toho nevyplývá, že by v dalších letech měl být roční poplatek stále 990. O snížení úroků první rok. Zase o voucheru měšec nic nepíše. Nějaké vysvětlení?
Tak jí mám doma
V dopise se píše:jako bonus dostáváte kartu se slevou 500,-Kč t.j. za roční poplatek 990 kč
jako bonus vouecher welcome to diners club v hodnotě Kč 600 (300 club rewards bodů)
Dále je třeba zaslat poštou kopii OP a 2x kopii výpisu z BÚ
O akci 4,3% v prvním roce se nepíše nic
Někdo se ptal na převod peněz z KK na BÚ--četl jsem v podmínkách, že je tam poplatek 2% z částky...to je docela dost
Ohledně pojištění - teprve budu studovat...
Takže teď váhám, jestli kartu podepsat či ne.
Zkusím si vyžádat limit KK, pokud půjdou pod něj, tak kartu nebudu chtít, neboť mám další 2
V každém případě to zase takové terno není:)
p.s. na http://www.sfinance.cz/cestovni-pojisteni/srovnani se dá koupit pojištění pro celou rodinu za axa excelent pod 500 bez omezení plnění léčebných výloh...tak nevím, nevím, jestli diners, kterou ne všude berou, brát, navíc za salónek se na letišti platí..
sorry, ale nenašel jsem možnost žádat o celoroční pojištění, 500,- za jednu cestu je moc, pokud jedu více než jednou.
Já jsem celoroční pojištění řešil, dlouho hledal a nenašel v čr nic relevantního, vše stonásobně předražené, ořezané, nehorázné podmínky.
Řešením je uzavřít pojistku v zahraničí, stejně to dělají stejné firmy, asistenční centra mají svoje nebo smluvní a pokud např. ta samá pojišťovna za 20 tisíc poskytuje česky mluvícího asistenta, tak za 3 tisíce mi dá stejné telefonní číslo asistenční služby, čili stačí si umět anglicky říct o přepojení/předání na česky mluvícího pracovníka (často se stává, že to je ten samý - slovák, čech pracující v anglii v call centru, už jsem se s tím setkal).
Např. Globelink poskytuje pojistku i občanům EU. V porovnání s Diners (která není na čr podmínky špatná, naopak), ale srovnání celorčního pojistného vs výkon vypadá tristně.
Za 1 milion CZK krytí zaplatím u Diners 282 Kč, u Globelink 17 Kč. Limit mám 3,5 mio - 1 os / 14 mio - 4os. u Diners, u Globelink to vypadá následovně: 5*33,5 / 1 os, 20*33,5 - 4 os. Plnění je v librách, 5 mio na osobu.
Dále je daleko rozsáhlejší počet připojištění v ceně, ať už se jedná o zpožděný let, nebo denní odškodné za pobyt v nemocnici v případě různých událostí včetně únosu nebo jako třešnička na dortu plnění 500 liber pro případ katastrofy, což je v ČR něco naprosto nepředstavitelného. Mě osobně poslala Generali do h***lu s jejich cestovním pojištěním, když bouchla na Islandu sopka a zastavila se letecká doprava. Těch 500 liber by mi pokrylo náklady na dopravu domů pozemní cestou.
Zjistím u Diners jak to s průvodním dopisem je. Přiznám se, že jsem ho neviděl a spokojil se s tím, že v něm bude to samé, co máme v článku a na webu.
Pokud to tam skutečně není, je to bohužel administrativní pochybení, nikoli záměr vás poškodit. Podmínky karty jsou 100% takové, jak se píše v článku, tj. poplatek 990 Kč navždy a úrok 4,9 % na první rok. Věřte, že bychom si netroufli hazardovat s dobrým jménem Měšce a nesplnit to, co se v článku píše.
Tak bohužel nejenom uvítací dopis, ale dnes dorazil již také dopis s potvrzením a schválením karty a revolvingu.
Zmíněn není ani zvýhodněný úrok, ani poplatek za vedení karty. Ten je dle všech papírových tvrzení 1490 Kč a nikde není uvedeno jinak.
Pokud se jedná o administrativní chyb, velmi bych ocenil kdyby Měšec ve spolupráci s DC zaslali opravené písemné podklady. Přeci jen, co je psáno, je dáno ... ne že bych Měšci nevěřil, ale ... ;)
Mimochodem, rád budu informovat o službách DC dále, hodlám ji využívat jako hlavní PK, nejen u nás, ale hlavně v US, kde s debetníma MC mají občas problém.
Tomáš V.
Tak to je, asi jako u Microsoftu ohledně licenčních otázek, kdy každý to řekne jinak. :-) Já když jsem se paní ptal, jestli se mi zruší bezúročné období, když bych si převedl peníze na účet, tak mi paní sdělila, že se to bere stejně, jako výběr z bankomatu, takže by se mi okamžitě zrušilo bezúročné období a hned by se mi počítaly úroky.
Já bych z této kreditky tak nadšený nebyl. Léčebné výlohy 3,5 mil. Kč představuje velmi slabé pojištění. V zahraničí může léčení přesáhnout hodně přes 10 mil. Kč, pokud chci mít jistotu kvalitního pojištění, musím stejně řešit cestovní pojištění samostatně. Druhá nevýhoda jsou výluky, kterých je v pojistných podmínkách Diners Club docela hojně. Pojištění právní pomoci s limitem 100 tis. Kč je k smíchu. Naopak pojištění odpovědnosti s limitem 37 mil. Kč je poměrně velkyrosé, ale opět ho výrazně omezují nepříjemné výluky.
Ale když porovnávám s platinovou kreditkou od KB, která stojí 6500 Kč, tak cestovní pojištění vyjde v parametrech plus minus nastejno.
Takže Diners Club vítězí cenově.
To snad závisí spíš na obchodníkovi, kdy transakci zaúčtuje, než na vydavateli karty. Mě se třeba stalo, že jsem platil kartou zájezd u CK (asi 50 000) a CK nejen, že si tu částku nerezervovala, ale zúčtovala ji až za měsíc. Vydavatel karty pak samozřejmě o platbě neměl ani potuchy a nemohl ji v IB zobrazit dříve než za ten měsíc.
Výběry z bankomatu - tam to zase závisí na tom, kdy banka vlastnící bankomat dá vydavateli karty vědět, že jste si něco vybral. Když jsem byl v US, tak jsem měl výběry z bankomatu zúčtované až po týdnu.
Platba on-line - jak víte, že je on-line? Pokud máte čipovou kartu, závisí na nastavení terminálu, jestli se platba provádí on-line nebo off-line.
A zúčtovat se to může, až když to zúčtuje protistrana. Já mám v IB (u různých bank) dvě položky - disponibilní zůstatek a aktuální zůstatek. V disponibilním zůstatku jsou zohledněny i rezervace (tedy platby ještě nezaúčtované), v aktuálním jenom ty už zaúčtované.
Já vlastně nevím, co rozporujete :-) Jen jsem položil dotaz, zda se transakce ihned projeví online.
Ale mohu odpovědět v tom smyslu, že když platím (vybírám z bankomatu) kartou Equa bank, tak se transakce opravdu objeví v tutéž vteřinu online.
Proto chci vědět, jestli to Diners Club umí také.
Tak ze zákona má přeci každý poskytovatl jakékoli formy úvěru povinnost si ověřit platební schopnost dlužníka/žadatele. Takže něco někde asi ověřit musí, i když třeba veřejně nepíšou detaily. Nějaká kontrola ale musí existovat, jinak by nasbírali jen neplatící socky kde už není co zabavit ani exekucí....
Ahoj, přišla mi sms o aktivaci DK...limit 200 tis...
Hned jsem šel do Normy, mám jí u baráku, kde mají DK logo vedle visa a mastercard atp...nicméně jsem s platbou neuspěl a nakonec uhradil master CITI.
Tak nevím, co se stalo...
Nicméně, mám 14 dní na testování, takže CITI "uschovám" do jiné části peněžnky a zkusím tahat jen DK abych viděl, jestli je s ní možno platit, a pokud budu zklamaný, tak ji vrátím.
Uvidíme, zatím si nejsem úplně jistý, jestli jí nevrátím, přeci jen je to "úvěr"
Ahoj všem, tak jsem včera dočasně "uschoval" moji stávající KK a používal jen DK
Všude jsem platil bez problémů, všude jsem podepisoval účet a nikde obsluha neporovnávala podpis na kartě s podpisem na účtu ani nikod nechtěl OP
Benhzina, DM,Billa
Jak si tak vzpomínám na staré časy s podpisem účtů, tak podpis na kartě myslím nikdy nokdo nesrovnával.
Oproti tomu v IB, čili v elounge, se zatím pohyby nezobrazily.
Při dostatečném limitu karty zpoždění nní zas až tak zásadní problém.
U další KK také transakce nevidím online, jen u debetní karty.
Budu testovat další lokality, třeba i hospody a cukrárny prostě všechna místa, kde normálně kartou platím, když berou master či visu.
Dobrý den, dnes mi přišla SMS o akceptaci karty. Neexistuje někde seznam obchodníků v ČR, kteří karty DC akceptují? Případně jaké jsou vaše zkušenosti s velkými obchodními řetězci a supermarkety? Druhý dotaz se týká převodu hotovosti na účet - uplatňuje se zde bezúročné období, případně jaký je poplatek za transakci? V sazebníku jsem tuto položku nenašel... Děkuji!
přesně tak, zatím jsem ještě neměl problém s akceptací DK.
Vlastně ano, chtěl jsem zaplatit dovolenou přes INTERHOME a to DK neakceptují, takže nemohu uhradit DK pobyt a nastartovat tím pojištění pro celou rodinu. To je pech, kdyby DK akceptovali, nemusel bych se o letní dovolenou už starat.Takhle budu muset vymyslet jinou možnost, co zaplatit a jak pojištění aktivovat
To je nemilé
Tak pin jsem zatím neobdržel, ale provedl jsem platbu v OBI přes podpis. Body se načetly a v historii transakcí bylo vidět hned první pracovní den po platbě. Teď pojedu s rodinou do maďarska do lázní, tak provedu platbu benzínu v den přechodu hranic a budu věřit, že to aktivuje pojištění pro celou rodinu :-)
Cca. pred 2 hodinami prisla SMS o aktivaci karty (zhruba 5 dnů po odeslání požadovaných dokladů). Chtěl jsem se zaregistrovat do eAccountu a pak i do eLounge a hlásí "zadané informace o kartě nejsou správné". Je nějaká prodleva mezi touto SMS a tím než projde tato info systémem a já se budu moci zaregistrovat?
"5) 450 letištních salónků
Zatímco jiní cestující čekají v odletové hale na jejich let, vy si můžete dopřát odpočinek v příjemné atmosféře letištního salónku Diners Club, kde máte jako držitel karty vždy vyhrazené místo."
Vzhledem k tomu, že to "vyhrazené místo" s touhle kartou stojí 490,- Kč a vstup si může zaplatit každý, kdo chce, je tohle tvrzení trochu přehnané, ne?
To je klasická marketingová vávnička, ale nic klamavého. Jsou karty DC, které mají v ceně 5 vstupů do salónků a jsou karty, kde je vstup zpoplatněný 490 Kč/os. Ale pokud si vstup koupíte přímo v salónku, běžně jde o poplatek okolo 30 EUR, což je více, než 490 Kč. Samozřejmě se nemusíte ohánět kartou DC a jednoduše vytáhnete svoji MasterCard či Visu a zaplatíte si vstup v plné výši. Pro srovnání, při použití karty Priority Pass se platí za každý vstup 27 USD.
Tak ona je to prostě taková "reklamština". Ale každopádně DC bych to moc nevyčítal. V podmínkách to mají napsané jednoznačně a hlavně (pro mne) ty podmínky jsou čitelné - ne, že bych se prolouskával deseti stránkami.
Takže reklama ve mne rozhodně vzbudila mylný pocit, ale objednávka byla nezávazná a jednoduše jsem došel na to jak to je (a ano, pokud se salónek rozhodnu využít, je 490Kč pěkná cena).
A pořád jako velký plus vidím to pojištění - jen doufám, že nikdy nebudu muset vyzkoušet jak funguje v praxi
Zajímalo by mě do kdy si musím aktivovat kartu po té co si ji nechám poslat - respektive tady je to jinak - vlastně si o ni teprve žádám akorát že ji už mám, u Citi je to naopak. A jde mi také o to od kdy se počítá zvýhodněný úrok 4,9 %. Přemýšlím že bych si nechal poslat balíček tzv. do zásoby a v případě potřeby - kterou teď momentálně nemám bych kartu aktivoval - zažádal a čerpal nízký úrok první rok.
Tak s tím věrnostním programem to není tak úplně pravda. Těch 125 Kč na 1 bod platí jen při měsíční útratě do 12.500 Kč (opravdu jenom!), obrat nad tuto částku znamená zhoršení na 200 Kč na 1 bod.
Viz www.elounge.cz/o-club-rewards/
To máte pravdu. Ty podmínky jsou ale od počátku věrnostního programu (2Q 2012). Redukce bodů není ani pro mě příjemná, ale má své opodstatnění. Karty Diners Club totiž mají i VIP klienti s vysokými limity, pro něž není problém provést měsíčně obrat ve stovkách tisích korun. Diners by pak na benefitech v podstatě vykrvácel.
Vůbec nerozporuju to, že to je od začátku. Jen prostě není pravda, co se píše ohledně věrnostního programu: "Za každých utracených 125 Kč získáte 1 bod." To je prostě mylná (nebo lživá) informace.
Samozřejmě z hlediska DC smysl chápu, i když rozhodně nesouhlasím, že by na benefitech vykrváceli :-))
Ale celkově jsem s kartou spokojen, takže to beru spíš jako tradiční neříkání celé pravdy...
A pozor - jedna velká nevýhoda karty Pure+ Měšec oproti normální Pure+ - roční poplatek nejde platit z nasbíraných bodů.
Čili zatímco u klasické Pure+ je roční poplatek 1490 Kč, ale lze zaplatit 390 body (www.elounge.cz/clubrewards/diners-club/vasa-karta-iba-za-body/), tak u Pure+ Měšec to možné není vůbec, protože (cituji): Pokud máte některou z níže uvedených hlavních karet Diners Club a platíte plný roční poplatek...
Ověřil jsem si to dotazem na klientském centru DC a opravdu to tak je, poplatek za Pure+ Měšec z bodů uhradit nejde.
Dobry den,
objednal jsem si kartu DC Pure+Mesec a dorazil mi k ni i voucher na 100 bodu. Uz ji mam aktivovanou ale nemuzu prijit na to kam mam v tom jejich silenem bankingu ten kod napsat abych ziskal tech 100 bodu. Nema s tim nekdo zkusenost? Chtel bych si hned z bodu objednat dodatkovou kartu tak snad to nebude problem.
Dodatková karta je zdarma. Body můžete uplatnit při objednávce zboží a služeb v https://www.elounge.cz/clubrewards
Podle jejich stranek stoji 690 a nikde jsem tam vyjimku pro Mesec nenasel:
http://www.dinersclub.cz/sites/default/files/sazebnik_poplatku_soukrome_cz_20140528_pracovny5.pdf
Rozumim tomu spravne ze ten voucher muzu pouzit az v okamzik objednavky?
Voucher na to asi použít půjde, protože se dodatková karta body zaplatit dá.
https://www.elounge.cz/clubrewards/diners-club/dodatkova-karta-pre-blizkeho/
Balíček přijde cca do týdne, takže pokud ho objednáte například dva týdny před příjezdem domů, určitě už na vás bude doma čekat.
Je v něm karta, představující materiály a žádost, kterou je třeba vyplnit a poslat zpět. Kartu máte už v balíčku, takže si ji vezmete s sebou do zahraničí a jen počkáte, až bude aktivovaná (přijde vám e-mail).
V případě nějakých komplikací není problém dořešit je s DC po e-mailu, takže bych se toho nebál.
Dobrý den, při aktivaci pojištění před cestou do zahraničí, platí celých 90 dní (při nepřetržitém pobytu v cizině), aniž bych musel dále kartou platit? A ještě, pokud by došlo k pojistné události např. týden před koncem 90ti denního období a byl bych schopen převozu až za tři týdny, plnila by pojišťovna i nadále?
Přesně tak, splníte-li podmínky pro aktivaci pojištění, platí následujícich 90 dnů bez další podmínky transakcí. Transakce Vám ale zaručí pokračování pojištění po návratu do ČR.
Pro plnění pojišťovny je rozhodující, zda v den, kdy došlo k pojistné události, bylo pojištění platné. Pokud tak nastane třeba v poslední den platnosti pojištění, pojištění je stále platné až do doby návratu do ČR. To je běžný postup u všech cestovnich pojištění, nejen u AIG.
Jak se žádá o převod hotovosti na účet? A je možné převést celou nabízenou částku (tuším 30 tis. Kč) na můj účet a zaplatit si z toho kurz, který nelze platit převodem, platí přitom slibovaný nízký úrok v prvním roce v tomto případě? Pak bych to považovala za velmi výhodnou půjčku.
Ano, lze převést vše, co na kartě je (nebo to vybrat z bankomatu). Pozor ale na to, že je tam poplatek 2 % z částky, ale i tak je to pravděpodobně výhodnější, než jakákoliv bankovní půjčka. Přes Vánoce byl dokonce výběr z bankomatu i převod od poplatku osvobozen.
O převod se požádá telefonem nebo e-mailem. Doložíte výpisem, že účet pro převod je váš a peníze přijdou obratem.
No tak kartu mam tyden a skoro premyslel ze ji nevezmu dle techto recenzi na akceptace. Me zkusenosti jsou zcela opacne. Za tyden jsem platil asi 10x a v 8mi obchodech sem nevidel logo na dverich a VSUDE JSEM S NI ZAPLATIL. I obchodnici nekdy koukali co to mam a slo to. Diners ma spatny marketing, ze si lide mysli ze s ni nikde nezaplati, omyl je pravdou, aspon v CR. Naprosta spokojenost, 100ni splatka bez poplatku inkasa a na poplatek 1t si vydela sama. Pojisteni co ma Diners jinde neexistuje! Mel jsem AXA EXCLUSIVE a to je horsi!
Původní karty DC cca do roku 2012 byly charge karty, tj. karty s odloženou splatností, kde bylo nutné bez výhrad vždy uhradit 100 % vyčerpané částky. To se změnilo, všechny současné karty mají automaticky aktivní revolving, tj. obnovující se úvěrový rámec s možností úhrady jen minimální splátky. Jinými slovy je to klasická kreditka, kde nemusíte platit 100 %, ale jen povinnou minimální splátku (poté se však úročí). Je to jen trošku nešťastně formulováno.
Vstup do salónku není "zdarma", ale je součástí ročního paušálu za kartu. Pozor, DC Pure/Měšec salónky v ceně nemá, ty má jen dražší typ karty a platí zde FUP na 5 vstupů/rok, resp. lze dokoupit balíček.
Poplatek za kartu lze platit z prémíí, sám tak úspěšně činím a doporučuji, lze tak platit všechny typy karet. DC Pure je za 390 bodů, DC Classic nebo DC Pure s balíčkem letištních salónků je za 690 bodů.
5% prémie je laický přepočet bodů na hmotnou odměnu s ohledem na tržní cenu, za kterou by bylo možné nejlevněji koupit přes body pořízené zboží/službu.
Za převod na účet je poplatek 2 % z částky, převod je součástí bezúročného období.
Mylně jsem Vás informoval, omlouvám se. DC neumí dokoupit balíček letištních salónků ke kartám. Je to přesně popsáno v jejich ceníku:
"Při kartách, které jsou vydávány s doplňkovou službou 5 vstupů do letištních salonků v rámci FUP (v hodnotě 1000 CZK) nebo golfový balíček (v hodnotě 500 CZK), je možné tyto na požádání bezplatně deaktivovat, přičemž výsledný roční poplatek pro takové karty je sazebníková cena snížená o hodnotu doplňkové služby. Při kartách, které jsou vydávány bez doplňkové služby 5 vstupů doletištních salonků v rámci FUP nebo golfový balíček, je sazebníková cena o hodnotu doplňkové služby snížena automaticky."
Tj. salónky jsou v ceně karty DC Classic, ta stojí 2490 Kč. Za 5 vstupů do salónků tak zaplatíte 1000 Kč, ekvivalent je tedy 200 Kč/vstup (místo 490 Kč/vstup, ale i to je dobrá cena).
Pokud salónky nepotřebujete, ale chcete mít kartu DC Classic, cena karty se sníží na 1490 Kč (tedy na úroveň DC Pure), ovšem DC Pure má součástí věrnostní program Premium, kdežto DC Classic jen standardní program (2x pomalejší sbírání bodů). "DC Pure Měšec" je za 990 Kč. Takže, pokud skutečně využijete letištní salónky, jděte do DC Classic. Pokud je nevyužijete, jděte do DC Pure Měšec, vyjde Vás o 1500 Kč levněji a rychleji sbíráte body (teoreticky tak máte "zaplacené" 3 vstupy po 490 Kč).
Pokud hodně létáte a chcete být v salóncích, je lepší hledat Priority Pass, má větší pokrytí než Diners Club.
jen par otazek pane Chvatal:
- jakym kurzem uctuje DC platbu v zahranici (deviza stred, deviza prodej?)
- kdy bude k dispozici bezkontaktni karta
- dle jakeho klice stanovuje DC uverovy limit
- je v cene cestovniho pojisteni neco jako zachranna a patraci akce (treba jako u alpenverein v hodonte 25 000 ecek)
- prevadi se nevycerpane body CLUB/PREMIUM REWARDS do dalsiho roku, nebo je vzdy nutne body v dany rok vycerpat
Diky za odpoved
Dobrý den,
s kurzem je to složité, zjednodušeně používá kurz Financial Times, nicméně každá frenčíza si může účtovat přirážky... Asi tak: kurzy karet DC už nevybočují ze standardu a přirovnal bych je ke kurzům karet ČSOB a KB. Doby, kdy DC měl druhý nejhorší kurzy (před mBank), jsou naštěstí pryč :) Naopak, nezřídka se mi stává, že speciálně u neeurových měn ká DC kurzy dobré (ne nejlepší, ale moc dobré).
Bezkontakt existuje, ale pustit jej mezi lidi by mohlo znamenat problém. Ne v těch kartách jako takových, ale v nastavení bezkontaktních terminálů, které ne všechny jsou nastavené zaprvé na akceptaci bezkontaktu DC/Discover a zadruhé na fyzický čip na kartách DC/Discover. Takže kdyby DC pro ČR/SR vydal čipové+bezkontaktní karty, na rozdíl od karet MC/Visa by tyto karty nemusely všechny stávající terminály přijmout (prostě by s čipem neuměly komunikovat) a ve výsledku by byl naštvaný zákazník, který by DC oprávněně vydavateli pomyslně otřískal o hlavu. Proto raději budou mít ještě magnetický proužek, se kterým sice ne úplně komfortně, ale vždy zaplatíte, a až se podaří sladit akceptaci, budou i karty s čipem a bezkontaktní. Nicméně osobně si myslím, že to nebude dříve jak za dva roky (co vím, už měly být loni).
Na otázku úvěrového klíče Vám nikdy žádná úvěrová společnost neodpoví a upřímně, i kdybych toto věděl, nenapíšu to.
Pročtěte si pojistné podmínky, nebo napište přímo do Blavy na pojišťovnu, to je asi nejlepší cesta. Sám bych udělal to samé.
Platnost bodů je 24 měsíců od připsání.
Chybějící bezkontakt je komplikace, v tom je ta karta bohužel jako z pravěku. Na malé platby v obchodě prakticky nepoužitelná. Na infolince mi řekli, že ani příští rok nebude :-( Jakto že ostatní země ho na té kartě mají: Německo, Rakousko. Nemohli byste jako prodejci zatlačit - vždyť by to zvýšilo i počet vydání!
Dále v rozsahu plnění léčebných výloh má trochu výhodnější pojištění Fio, a to i bez aktivace nákupem. DC má zase vyšší hodnoty jinde, uznávám.Mají ale výluku z terorismu, uvolnění chemických látek - to se může stát, myslím, lehce..
Seznam prémií - bohužel nic z toho bych si normálně nekoupil a neobjednal. Exkluzivní výrobky a služby zajímavé pro mě jen tím, že jsou v seznamu. A letecké společnosti většinou mimoevropské/exotické, a troufnu si říct, že Čechy minimálně používané. (I Slovensko má OK Plus od ČSA!) Takže jedině poplatek za kartu.
Mrzí mě tohle hodnocení, kéž by tomu bylo jinak - než to omlouvat, nemohli byste se zasadit o změnu?
Citi přechází pod Raiffeisenbanku, takže otázka co udělají s výhodami. No nevím.
Prosím ještě o odpověď na otázku ohledně cestovního pojištění. Povinnost platit náklady na cestu platí jen pro pojištění spolucestujícího, jak jsem pochopil...? Bohužel asi nebudou všechny společnosti přijímat, proto to nemusí být snadné. A věděl byste, když už, co všechno musí být zaplaceno, aby pojištění platilo (jízdenky + ubytování, jen libovolné něco..)? Narazit na neplatnost jinak výhodného pojištění by byla nepříjemnost. Děkuji.
Náklady na cestu = jízdné do místa v cizině, letenky, ubytování na místě, auto z půjčovny na místě... Ne vždy je ale snadné náklady uhradit, protože prostě ne všude DC akceptují (zvláště jsou potíže s leteckými dopravci). Pro držitele karty tato povinnost neplatí, pro spolucestující ano. Když jedu s rodinou na dovolenou autem (typicky Řecko) nebo služebně vezu autem nějaké klienty, prostě natankuji/dotankuji na území ČR nádrž (klidně i jen 10 l) a jedu. Jsme pak všichni pojištěni.
Dnes jsem se díval, že Google Wallet podporuje karty Discover, což je super, protože na stránkách Diners Clubu píší, že se s jejími kartami dá platit na internetu, kde je symbol Discover (mají stejného vlastníka, jako Diners Club).
PayPal také podporuje karty Discover. Takže jediný Apple s jeho iTunes je "mimo hru".
V kinech Cinema City se dá taktéž platit s kartou Diners Club. A stejně tak platební brána České Spořitelny (např. pro zaplacení faktury u Vodafonu, kartou přes internet) podporuje přímo Diners Club.
Teoreticky to vše vypadá fajn. Uvidím, až mi přijde testovací balíček (Pure), jak to bude v praxi - např. u pokladny v Tescu. :-) Jestli tam bude ještě nutná kontrola občanky, jak to bylo jednou v Bill-e, když jim jednou blbnul terminál (nefungovala bezkontaktní platba, ani čipová čtečka, až přes magnetický pásek to s mojí MasterCard prošlo), tak chtěli vidět občanku.
Tak jsem dnes zjistil, po aktivaci karty, že logo Discover neznamená automaticky akceptaci karet Diners Club (a někteří obchodníci neakceptují karty Diners Clubu i když tam mají nálepku, jak mi později potvrdila i telefonní operátorka).
Takže Dinersem nelze platit na Google Wallet (i když má logo Discoveru).
PayPal má sice logo Discoveru, ale karty Diners Clubu akceptuje.
Dále platební brána České Spořitelny má sice logo přímo Diners Clubu, ale, ale neprojde přes ní platba faktury u Vodafonu, nebo nákup v TS-Bohemii. Takže na internetu to má jediné uplatnění, pokud e-shop umožňuje platbu přes PayPal (např. filmarena, audioteka, STEAM, atd...).
Celé toto téma bych uzavřel zkušeností z PayPal-u. Zjistil jsem z technické podpory PayPal-u, že karty Discover (= Diners Club) mají povolené transakce pouze v USD (Amerických Dolarech), což je docela nepříjemné. Ostatní karty (např. MasterCard, nebo VISA) podporují možnost konverzi buď vypnout (platit ve měně obchodníka), nebo si nastavit konverzi na České koruny (to je lepší v tom, že už přímo vím, kolik se mi strhne z účtu - u cizí měny se může částka rezervace a zúčtování změnit).
Uvedu příklad, jak to může při platbě s kartou Diners Club přes PayPal dopadnout např. na českém e-shopu:
1.) Cena celkem na českém e-shopu = 1.146,00 CZK
2.) Na PayPal-u vynucená konverze z korun na Americký Dolar:
Credit/Debit Card: Discover XXXX-XXXXXX-XXXX $46.67 USD
PayPal Conversion Rate as of Nov 30, 2015: 1 U.S. Dollar = 24.5576 Czech Koruny
This transaction will appear on your bill as PayPal *AUDIOTEKACZ.
3.) Ze stránek Diners Clubu aktuální kurz:
Vámi požadovaný kurz ze dne 30.11.2015 je 1 USD = 25.930180 CZK
4.) Přepočet z USD zpátky na koruny pro zaúčtování na kartovém účtu bude:
46,67 x 25,930180 = 1210,1615006 CZK = 1210,20CZK
Přirážka tedy za platbu přes PayPal činí 64,20Kč, což odpovídá cca 5,6% oproti původní částce v českých korunách!
Proto tam, kde to jde, je lepší si zvolit rovnou americké dolary, protože potom bude o jednu konverzi méně.
A z České Spořitelny je potvrzeno, že pokud karty Diners Club neakceptuje obchodník, tak s nimi nezaplatím, i když na platebním portálu ČS je logo Diners Clubu.
Jinak u Teska se musí platit u pokladny, protože samoobslužné terminály mají zakázané platby vyžadující podpis (cedulka u terminálů).
Takže jediná reálná možnost využití karty je z ní provádět za 2% převody.
Může mi, prosím někdo kdo již používá kartu Diners Club sdělit, jak je to s výší povinné minimální splátky (5% je myšleno z vyčerpané částky, nebo z úvěrového rámce)?
A jaké, prosím mají podmínky? Je možné kartu "splácet" déle, jak rok? Nebo se musí do roka splatit, jako u kontokorentu?
Předem Vám moc děkuji za odpovědi.
Jaké máte, prosím zkušenosti s délkou schvalování? Včera mi od České pošty přišla e-dodejka, že dopis byl doručen a vyzvednut (posílal jsem to doporučeně s e-dodejkou v A4 obálce, protože do té jejich odpovědní obálky se toho moc nevejde). Tak jestli mám počítat týden, nebo dva na výsledek?
Předem moc děkuji za Vaše sdělené zkušenosti.
Teď jsem volal s dotazem do České spořitelny a na Vodafone, jestli je možné zaplatit fakturu pomocí Diners Club karty, až jí budu mít. Jelikož, jak Vodafone, tak i TS-Bohemia využívají k placení platební brány České spořitelny, která má logo Diners Clubu.
Vodafone i TS-Bohemia mají na svých e-shopech loga pouze MasterCard a VISA.
A v obou případech mi bylo řečeno, nevíme. Asi to nepůjde.
Máte, prosím někdo zkušenosti, jak je to s platebními bránami? V ČS mi paní řekla, že sice platba přes jejich bránu může projít, ale obchodník (např. Vodafone) jí nemusí přijmout.
Předem Vám moc děkuji za odpovědi.
Byl jsem zastance Diners karty, vyhody snad nejlepsiho pojisteni v karte na cesty, ale vse je presny opak! Po 4te realne zkusenosti VAM napisu nikdy nebrat, ne kvuli pojisteni. Konkretne Diners si nasmlovalo pojistovnu MetLife a to nasmlouvalo tu nejhorsi asistencni sluzbu ze vsech, ktere existuji a to EUROP ASSISTANCE! ANO, ti bori cely produkt Diners a Metlife a proc to mohu tvrdit? Protoze jsem s nimi resil uz 4 udalosti a mluvil i s doktory, co kdyz slyseli EUROP ASSISTANCE, tak me skoro nechteli v Egypte osetrit. a vysvetlili mi proc. Realita je takova, ze chran buh, kdyz chcete kartu s timto pojistenim, nikdy Vam nepomohou, nechaji Vas jako me 5h na luzku po nehode na silnici cekat, nez poslou garanci, aby vam dali ostetreni. Kdyz nahodou mate par desitek tisic nebo set tisic v hotovosti u sebe, tak ke zpetnemu proplaceni vam naprosto arogantne do telefonu reknou ze na to maji ze zakona 3 mesice a nashledanou. Vubec neresim, ze jen posledni volani 1,5h me z Thaiska stalo 1500 a zebranim o pomoc me dodatecne nahlady jejich neschopnosti stoji vzdy radove o tisice vice. Vzdavam to a jdu na jiny produkt. DINERS - ZMENTE POJISTENI - HLAVNE EUROP ASSISTANCE!!!
Jen na základě jednostranného příspěvku se těžce posuzuje, co se stalo, jaký byl průběh řešení a proč možná nastaly komplikace.
Profesně i soukromě mám právě s Europ Assistance zcela opačné zkušenosti. A bohužel nesmíte zapomínat ani na to, že v některých destinacích je turista symbolem snadného zisku peněz od pojišťovny. Psáno s nadsázkou, klidně vám vymění všechny vnitřnosti, aby dostali peníze s důrazem na to, že bez tohoto úkonu byste zemřel. Proto asistenční společnosti (všechny, nejen EA) spolupracují s prověřenými subjekty, kteří nejenže garantují seriózní vyúčtování, ale hlavně poskytou kvalitní lékařskou péči. A ta v asijských a afrických zemích je značně proměnlivá.
Nicméně uznávám, že ne vždy se může podařit zrealizovat vždy podle představ pojištěného. Pokud jde o proplacení nákladů, máte tady zákon o pojistné smlouvě, asi je logické, že se jej budou podobné společnosti dodržovat, nehledě na další smluvní podmínky.
A zase jiná zkušenost: nechával jsem proplácet dopravu taxíkem k porouchanému vozidlu a přesto, že to v podmínkách nebylo, byla uhrazena (nebyla jiná alternativa, jak se dostat z bodu A do bodu B).
Dekuji. Jeste mala otazka - muze byt v ramci jedne cesty byt pojistne plneni poskytovano opakovane? Tj. prvni mesic si zlomim nohu, druhy dostanu chripku. Ne ze bych to planoval, ale jezdim do zahranici na nekolik mesicu, tak abych nebyl prekvapen. V podstate jsem pojistne plneni jeste necerpal.
A co tak si pročíst pojisné podmínky? ;-) Ano, i opakovaně, ale do výše limitu.
7.1 Pojistitel poskytne pojistné plnění podle pojistné smlouvy za
všechny pojistné události, které nastanou v průběhu trvání pojištění. Celkové pojistné plnění poskytnuté za pojistnou událost je však omezeno pojistnou částkou uvedenou v pojistné smlouvě. Pojistná smlouva může stanovit limit pojistného plnění pro jednotlivé konkrétní typy pojistného plnění. Celkový limit pojistného plnění je limitem pro součet všech případných pojistných plnění, včetně všech pojistných plnění.
Ale když např. asistenční služba rozhodne, že máte jet po úrazu zlomené nohy domů, zaplatí Vám převoz třeba leteckým speciálem, ale Vy se rozhodnete na revers zůstat, následkem čehož třeba dostanete do nohy zánět a ještě k tomu od spolubydlícího chytnete chřipku, tak už další léčba půjde z Vaší kapsy. Když se to stane v USA, bude to balík :-) Pojištění funguje, ale také je potřeba splnit pravidla hry (obecně, nic ve zlém).