""RBI chce tímto krokem zjednodušit strukturu skupiny a odstranit duplicitní aktivity na trzích, kde působí," vysvětluje krok mateřské společnosti Vladimír Michna za ZUNO Bank."
No nevím, školy nemám, ale může mi konečně někdo vysvětlit, proč tu strukturu zesložiťovali a duplikovali?
Spíše naopak. Ona to byla reakce Rajfky na nástup tzv. "nízkonákladových bank". Takže především jim šlo o to, klienty udržet. Na to ovšem mají jiné banky tzv. retenční oddělení. Tedy odcházejícím klientům nabízejí lepší podmínky, nežli mají aktuálně v ceníku. Ale Rajfka na to šla jinak.
Pro mě nepochopitelně, dublováním mnoha nákladových položek.
No jo. V Rajfce mají asi místo retenčního kontrolní oddělení. Slyšel jsem od klienty Zuno, jaký výslech, pohovor, s nimi absolvovala "k vysvětlení", jestli zahraniční převod byl, či nebyl soukromou, či podnikatelskou aktivitou.... Asi jim bylo 150 Kč za bankovní převod málo, tak zkoumali, jak klienta ještě více zmáčknout. Klient odešel. Každý má svých starostí dost, než aby se nechal zvát na kobereček od banky.
Ale konec dobrý, všechno dobré. Skvěle placeným bankéřům trvalo pouhých několik let, aby přišli na to, co prostý člověk vidí hned.
Ale vždyť RB má svoje retenční oddělení a také ho používá. Využil jsem ho naposledy před 14 dny a dělám to jednou ročně už několik let.
Účelem je i nadále mít účet bez poplatku a to jde i v takovém dinosaurovi, jako je RB.
Stačí pohrozit odchodem, do tří dnů se ozvou z retence s nabídkou kompletního vedení účtu zdarma (samozřejmě včetně karet a všeho). Jediná podmínka jsou tři jakékoli transakce měsíčně - a na to mám trvalý příkaz, který co 10 dní odesílá 1 Kč na účet v jiné zadarmózní bance.
Řeším to takto už několik let a nezaplatil jsem Raifce na poplatcích ani korunu.
Podotýkám, že nejsem nijak bonitní nebo zajímavý klient, přesto se retence snaží, abych neodešel. Taky si říkám, že na tom RB už musí být hodně špatně, když lezou takto do análu i běžným lidem. Třeba v KB se se mnou vůbec nebavili a účet zrušili, tam to nefungovalo.
Takže zdarma to jde i v RB, stačí jen otevřít hubu :)
Se mnou se ještě v loni nebavili v Agrobance/ GE Money Bank / Moneta Money Bank , když jsem chtěl zrušit nebo zlevnit předražený účet. Nedovolili mi to kvůli hypotéce. Tak teď tam mám ten účet s hypotékou, který na nic jiného než na hypotéku nevyužívám. Letos už mě tahají telefonáty na pobočku, že chtějí se mnou osobně projednat skvělé nabídky a že mi zaručí vše za stejnou a lepší cenu, jak mám u banky, kam jsem odešel. Takže leda kulový .... nevážili jste si mně, tak jsem šel po žních k Turkovi :-)
Někdy ani tu "hubu otevřít nemusíte"...
Já se rozhodl od RB přejít jinam (podotýkám, že bez velkých emocí, šlo prostě o součást celkového přeskupení mých účtů), tak jsem si to zařídil a pak jsem dal v klidu výpověď služby. Během pár dní jsem měl telefonát s nabídkou nestandardního cenového programu atd.
Sice jsem nevyužil, ale zjevně má RB útvar retence opravdu fungující poměrně aktivně.
eBanka byla dobrá, pak ji koupila RB a šlo to od 10 k 5. Jednu dobu jsem i uvažoval, že přejdu jinam. Ovšem pár let zpátky se to začalo zlepšovat a nyní mám účet a k tomu řadu dalších služeb zdarma. Ano - účet zdarma vám dnes dá kde kdo, ale jde o to, jaké všechny služby zdarma v tom jsou. Např. neomezený výběr z bankomatů i v zahraničí zdarma už moc bank v rámci účtu zdarma nenabízí. Teď nemám potřebu hledat nějakou lepší banku, jsem spokojen.
No docela dlouho jsem čekal na nový IB a protože jsem měl dvě karty, u té druhé mi nefungovaly přihlašovací údaje. Ano, nakonec mi pomohli na jejich telefonní lince, ale až napodruhé. Převod nasyslených prémií přes telefon, taky nic moc. Forma toho IB je příšerná. Ale nefunguje například mobilní IB, na který jsem byl z Citi zvyklý. Tak jsem s nimi skončil úplně.
k tomu dublování... je přeci normální, že si sám sobě děláte konkurenci, oslovíte zcela nové klienty, spíš je problém v tom, že při "náborových akcích" - typu, založ si u nás BÚ a dostaneš 600,- získali jen mrtvé duše, které pak produkt dále nepoužívaly, k čemu je x tisíc klientů, když produkt vůbec nepoužívá...?
ZUNO mi nikdy nepřišel zrovna výhodný, stejně jako AirBank například ... pokud někdo hledá banku se kterou se dostane na minimální náklady za bankovní služby chce to volit spíš mBank nebo FIO .... celkem chápu že se ZUNO nedařilo ve srovnáních tady na měšci také s mBank a FIO snad nikdy nevycházeli lépe a jen zřídka kdy alespoň srovnatelně. Vytváření iluze nízkonákladové banky ještě neznamená že jí banka skutečně je a to platí o ZUNO jako o AirBank ....
Bohužel změna vlastníka většinou přináší zhoršení služeb, nezdařeného prodeje ZUNO tedy nelituji. Zažil jsem to kdysi v Živnobance kterou koupili italové a zcela ji zazdili v Unikreditu, utekl jsem při první příležitosti. V té době k nám přišla první nízkonákladovka - mBank, jsem u ní dodnes ale později jsem si k ní zřídil účty i v ZUNO. To čím Zuno vyniká je velmi přehledné a promyšleně navržené internetové bankovnictví (vč. mobilní aplikace). To mi bude chybět. Učil jsem s ním pracovat i důchodce, ale při srovnání (dnes používám i AirBank) nikdo zatím nemá lepší a přehlednější než ZUNO. Výhodou také bylo, že ho ani nijak zásadně nezměnili (jako třeba mBank). Pokud se jim podaří prodat platformu budu zvažovat přechod za novým majitelem, ale zůstat u Raifky zvlášť pokud tohle změní se nechystám.