to vůbec nesouvisí s datem inkasování částky. Problém je v samotném SIPO. Pošta inkasuje peníze pro každého, kdo ji o to požádá a uvede vaše spojovací číslo. Jinými slovy, kdo zná vaše spojovací číslo může od vás inkasovat, ať se vám to líbí nebo ne. Zkušenosti s neoprávněnými platbami přes SIPO ukazují, že pošta není schopna nebo ochotna, problematickou platbu řešit, či pro příště alespoň zakázat, a odkazuje postiženého klienta přímo na adresáta platby, ať si to vyřídí spolu sami. Jediná možná zbývající reakce pak je SIPO zcela zrušit, jenže i to bývá pro poštu problém, pokud v SIPO figuruje alepoň jeden aktivní příjemce. Nezbávý pak nic jiného než SIPO zcela zakázat ve vlastní bance.
On to zas nemůže být úplně kdokoli a kdykoli. Inkasující strana můsí mít smlouvu s poštou o využívání SIPO - tu ale může uzavřít kdokoli, takže to nic neřeší, snad jen to že příjemce peněz není anonym. Někde na stránkách pošty se dá najít seznam v Excelu. Jsou to stovky nebo tisíce adresátú plateb.
v podstate ANO. Koncept SIPO je v zásadě nezabezpečený, pošta platbu pouze zprostředkovává do jedné, za obsah odhaduji neručí. Ostatně zkušenosti z reklamace plateb ukazují, že postižený klient se na radu pošty musí obrátit na příjemce platby. Přitom nemusí jít jen o zloděje. Poskytovatel služeb může například odběrateli třeba svévolně navýšit platbu. Ten, pokud se zvýšením nesouhlasí, nemá žádný nástroj jak jedtnolivou platbu limitovat stropem nebo zakázat. V zásadě může jen vše v SIPO automaticky platit, nebo zakázat svojí bance inkaso pro SIPO.
Je ostatne docela zajimave, jak nekteri hlasiti kritici SIPO, jakozto nezabezpeceneho a v dobe internetoveho bankovnictvi zcela nesmyslneho zpusobu plateb, najednou vsechno prevadeji zpet na SIPO, jen aby dostali bonus 2%. Najednou tyto zasadni bezpecnosti nedostatky nevadi, a kdo plati SIPO uz neni hlupak ale financni genius. Obrat o 180 stupnu.
Jak už někdo jiný vám potvrdil, máte pravdu. Proto jsem to v článku zmínil. A bohužel Citibank číslo SIPO uveřejňuje na výpise, takže je nutné střežit i výpis ze Citibank.
Neznám platební nástroj, který by byl bezpečný. Je na každém, aby zvážil, jak co a jak používá. Vybílit se dá účet, peněženka, karta. V článku jsem nezmínil rizika bezkontaktního placení. Důležité je vědět, co a jak střežit. Dočasně (pro jistotu) jsem kartu blokoval už několikrát a snad i díky tomu jsem žádné peníze neztratil. Co se týká hotovosti v peněžence, je statistika horší, ale u mě hodně let stará.
SIPO zrušit nejde. Byl jsem překvapen, ale jednání na hlavní poště v Brně nikam nevedlo. Ano, zrušíte všechny platby na něm, ale riziko neoprávněného požadavku inkasa trvá na věčné časy a nikdy jinak. Proto bych na rozdíl od autora radil. Oželte dvě procenta pro Vaši bezpečnost a SIPO zahrabte hluboko do propadliště socialistických dějin.