CMSS vysla vstrict klientum s bonusovymi smlouvami navrhem dodatku ke smlouve. Pri jednorazovem zvyseni CC min 20 000,– a zaplaceni 1% (200,–) se pripise urokove zvyhodneni ke dni zmeny a klient se vyhne 15% srazkove dani uplatnene na 50% bonus k urokum. Od data zmeny je pak smlouva urocena z 3% na 2%.
Z meho pohledu vyplyva jako nejvyhodnejsi provest tuto zmenu v roce 2010 a k 1.1.2011 vypovedet SS (2× mam CC300tis. nasporeno behem 10let 200tis.) Pak dat ustavni stihnost na 50% dan z SP v roce 2010 a v roce 2011 na jeji snizeni. Cekat na vyslede u US a prip. dostat jeste 2250 + 2000 k dobru v pripade uspechu u US za roky 2010 a 2011.
Statu jiz neverim, rusim pezijni pripojisteni a IZP i se ztratou stat. prispevku. Doufat, ze behem 40 let se nestane takove to kotrmelce, je dost naivni. Lepsi vrabec v hrsti, nez-li holub na strese.
Tedy, co má se státem společného IZP?
Neznám jedinou banku, která by si nevymínila změnu podmínek např. vedení účtu kdykoliv během trvání právního vztahu. A co? Bohužel, ale stává se to. A teď se pár křiklounů cítí strašlivě dotčeno kvůli relativní prkotině.
Pro představu, bude-li zrušeno daňové zvýhodnění úroků zaplacených u úvěrů na bytové účely, bude mě to stát ví než kdybych měl několik smluv na stavební spoření. A i tak s tím budu souhlasit, z mnoha důvodů, které necítím potřebu tu rozvádět.
Nedávno stát zrušil zvýhodnění novostaveb (nějakou dobu se nemusela platit daň z nemovitosti). No, stává se. Přežijeme to :)
A mimochodem, uvědomte si: stát vám tentokrát nic nebere – jenom vám méně dá. Zkuste nad tím chvíli přemýšlet, ano?
Pokud zavedou 50 % daň na státní podporu, tak mi stát sakra bere. A to před volbami říkali, že nebudou zvyšovat daně. Dělají z nás blbce. Každopádně je to změna pravidel během hry a to je špatné. Jak mám věřit třeba penzijnímu připojištění? S rovnou 15 % daní se mnou také vyjebali. Když si platím ŽP 12 000 ročně, nemám pak úsporu na dani 3800 Kč za rok ale jenom 1800. To je sakra rozdíl. A to mi při uzavírání smlouvy byla ukázána tabulka úspory právě těch 3800 ročně až do mých 60 let… No nic, aspoň mám jasno koho nevolit a doufám, že osttaní také.
Nikoli, stat se mnou uzavrel smlouvu prostrednictvi sporitelny. Soucasti KAZDE smlouvy jsou VSECHNY dokumenty, na ktere se smlouva odvolava a to v AKTUALNIM zneni. Tudiz pokud smlouvu uzavru dnes, tak se stat zavazuje, ze mi vyplati 3kKc/rocne, pokud dodrzim nejake podminky. Okamzikem uzavreni smlouvy je toto zafixovano a NELZE to zmenit. A to ani kdyby se kalous na hlavu stavel a usima odstrkoval. Samo oni pocitaji stim, ze lidi na stat zaloby davat nebudou a kdyz jo, tak ze pohrozej soudcum a ti to zamitnou. Jsem si ovsem v tom mnoztvi postizenych prakticky 100% jist tim, ze to nekdo dotahne az do Strasburku a naprosto vpohode vyhraje.
Stat to pak krom vyplaceni penez bude stat jeste stovky M na soudnich vylohach.
Vykašlete se na méně chápavé jedince, vysvětlete to mně. O jaký princip přesně prosím pěkně jde? Že se daně nesmí zvyšovat v čase? Nebo že cifry v jakémkoli zákoně platné v den uzavření jakékoli smlouvy (určující i věci ošetřené tím zákonem) se nesmí změnit?
Co potom například pracovní smlouva, při jejímž uzavření by bylo zdanění práce např. 20 % a po 10 letech by se (zákonem) změnilo na 30 %? Nebo co zavedení či zrušení výhod pro životní pojištění? Apod… Ano, samozřejmě by bylo příjemnější, kdyby stát přidával a ne ubíral, ale nějak nevím, proč ty rozhořčené tanečky zrovna tady. Pokud se např. zruší odpočet úroků u hypoték, bude to v průměru újma možná citelnější… Rodiče dětí narozených v roce 1997 rovněž nikdo předem neinformoval, že zákon za deset let pořádně oseká přídavky. Atd… Tak o co tedy jde? Skutečně o princip (odporu k) zásahu do něčeho existujícího, nebo jen o peníze ve stavebku, nebo o něco jiného?
Ad výnos – samozřejmě že se nikde nic nepíše, a samozřejmě že může být zdaněn.
Proč ty tanečky zrovna tady? Protože sem chodí lidi ekonomicky vzdělanější než třeba na iHnojte nebo na Novinky? Protože každý vidí, co stát dělá s penězi (to poslední dobou omýlané ministerstvo dopravy je směšný vrcholek ledovce, protože audit se týkal jen odboru vnitřní správy – např. na odboru investic jde o sumy řádově vyšší), a pak chce ten černoprdelnický dezertér ukrást peníze těm, kteří je neprochlastali, neprokouřili a neprofetovali s vědomím, že si za ně něco rozumného pořídí?
1) Tím TADY jsem nemyslel Měšec, ale otázku nižšího výnosu ze stavebního spoření. Kde jsou stejné, ne-li (z hlediska příjmů občanů) horší litanie na návrh zrušení odpočtu úroků z hypoték? (například – tam přeci také člověk uzavírá smlovu třeba na 30 let s vidinou odpočtu po dobu 30 let, nebo ne?)
2) Pořád jsem se nedozvěděl – o jaký princip přesně prosím pěkně jde? Že se daně nesmí zvyšovat v čase? Nebo že cifry v jakémkoli zákoně platné v den uzavření jakékoli smlouvy (určující i věci ošetřené tím zákonem) se nesmí změnit? Nebo jiný princip?
- Co potom například pracovní smlouva, při jejímž uzavření by bylo zdanění práce např. 20 % a po 10 letech by se (zákonem) změnilo na 30 %?
- Nebo co zavedení či zrušení výhod pro životní pojištění?
- Rodiče dětí narozených v roce 1997 rovněž nikdo předem neinformoval, že zákon za deset let pořádně oseká přídavky. Také porušen nějaký princip?
3) Kdo komu *krade* jaké peníze? Má někdo něco na účtu stav. spoření, co mu snížením podpory zmizí? A není náhodou státní podpora financována z daní (tedy z peněz, které (i) spořitelé nejdříve odevzdali)? Hovořil jste stejně tak o krádeži, když se zvýšil výnos z DPH na jednu stokorunu o 80 %? Docela by mě zajímalo, jestli byste raději než snížení podpory dal přednost zvýšení daní.
Ale no tak, s rovnou daní že s Váma vyj.b.li a ročně Vám vrátí po uplatnění vkladů penzijka o 2000 méně? To je přeci nesmysl. Když řeknete A, řekněte i B. Ano, když si 12000 uplatníte na odpočet, tak místo 32% dostanete jen 15%, ALE… celý rok jste zase odváděl jen 15% (23%) místo těch 32. Takže pokud se podíváte na svoji výplatní pásku tak zjistíte, že Vám mnohem více zbylo (přišlo na účet) během roku.
Státní příspěvek mne opravdu netrápí, celkem se dá překousnout i 15% daň na přípsané úroky, ovšem odpočet zaplacených úroků SS od svého daň. základu, to mi tedy nepříjde moc fér. Byt jsme přebírali již s DPH za rok 2009 a zaplatili tedy něco kolem 243.000,– na DPH. Změnou sazby DPH nám stát něco sebral, oproti pořízení v předcházejících letech( 5% na 9%), nebrbral jsem, jelikož jsem počítal, že se peníze vrátí během 25 let, co budu využívat možnosti odpočtu zapl. úroků od svého DZ. Jakmile se zdaní i výnosy ze SS, mně to bude za zbývajících 23 let stát něco kolem 150.000,– Kč. A to se již těším, jak bude trh s nemovitostmi rozkvétat, až bude jedna sazba DPH :)). Čili, ať se zamyslím tak či onak, necítím se, že by mi stát dával méně, on mi nedává nic!