"Skutečností zůstává, že zákazníci preferují vozy s nižším nájezdem a těm, které deklarují nájezd vysoký, ale skutečný, se vyhýbají obloukem. Například vozu, který má najeto přes 200 tisíc kilometrů, se lidé vyhýbají obloukem. Klidně pak zabrousí k autu, které stojí vedle, je dražší, má najeto 130 tisíc, ale ve skutečnosti třeba 230 tisíc. Bohužel chtějí věřit tomu, že prodejce je slušný (a obezřetný) a takový vůz si koupí."
V tom je ten problém. Věřit prodejci. Největší blbost, co existuje. Prodejce chce prostě prodat, tím se živý a to je jeho cíl. Kdo mu věří, tak si pak nemá ztěžovat. Nejde o to, být slušný k prodejci a nepodezírat ho, když tam člověk nechává 50 - 100 - 200 tisíc kč. Zásadní je všechno OSOBNĚ zkontrolovat, zaplatit kontrolu u mechanika - kterého si sám vyberu- ověřit přes cebii - jet na testovací jízdu. cena za kontrolu auta před nákupem je směšná proti ceně auta...bylo o tom už napsáno tolik a lidi to pořád berou na lehkou váhu...
To jste špatně pochopil. Ale bohužel to funguje tak, že neexistuje zákon, který by trestal stáčení. A i pokud by existoval, tak neexistuje účinný způsob, jak ho někomu prokázat, pokud ho nechytíte přímo při činu. A když je situace taková, tak si osobně myslím, že je nezodpovědný někomu takovýmu věřit. Když by na tohle mysleli lidi, když si jdou koupit auto, nebrali všechno podle prvního dojmu, slov prodejce a vzhledu auta, tak by se to těm prodávajícím přestalo vyplácet nabízet bouraný a stočený auta.
Jaktoze neexistuje zakon? Vzdyt to je jednoznacny podvod(http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-5-paragraf-209) a o kolik pripravil kupujiciho se da pomerne snadno odhadnout.
Na to abych zacal delat prava jsem uz trochu stary. Ty snad nesouhlasis s tim, ze stocenim tachometru je mozne ziskat pri prodeji az o desitky tisic vic? Asi se oba shodneme, ze to je objektivne podvod, jen je mozna obtiznejsi prokazovat skodu. To podle me ale neznamena, ze bysme si meli nechat sr*t na hlavu. Kdybych se dozvedel ze mi autobazar prodal auto se stocenym tachometrem, tak to nebudu resit reklamaci, ale rovnou zalobou.
Vždyť to v tom článku píšou, stačí si ho přečíst. Není problém prokázat škodu, ale je problém prokázat, KDO ten tachometr stočil. Pokud bude prodejce tvrdit, že ho už tak koupil, tak to nebyl on, kdo podváděl. A když bude žalovat toho, od koho to koupil, tak to bude tvrzení proti tvrzení. A vzniklá škoda zase není tak velká, aby na to vyrukovala kriminálka s celou vyšetřovací mašinérií.
Není problém prokázat škodu - problem je podle me prokazat jeji vysi. Protoze to bude vychazet predevsim z predstav a pocitu kupce. Protoze cena ojetin se rozhodne neridi jen podle toho co sviti na tachometru. A ze by cena auta pred stocenim MOHLA byt nizsi, no to mohla ale taky nemusela. Budiz, pokud to jsou pripady jako stoceni z pul milionu na sto tisic tam asi pochyb nebude, ale pokud se bude jednat o stoceni typu "aby to dobre vypadalo" treba ze 160 na 120, kdo urci jaky je ten presny rozdil v cene?
Ten rozdil se vypocita. U beznych aut mas stovky kusu co jsou v prodeji najednou. Udelat zavislost na stari, vybave a tachometru a dalsich parametrech nebude problem. Samozrejme s nejakou toleranci, ale resitelne to jde. Staci aby to udelal soudni znalec a soudce aby to sezral.
Na druhou stranu, stojí-li vedle sebe dvě auta v autobazaru Auto ESA (používám pouze proto, že je zmíněno v článku), a jedno má na tachometru 120k a druhé 200k, bylo to první pravděpodobně stočeno z 200k a to druhé z 360k.
Nevidím žádný logický důvod, dát přednost tomu s vyšším stavem tachometru, když jsou o 40% stočené oba.
S důvěrou nebo nedůvěrou v prodejce to moc nesouvisí.
Přesně tak. Je potřeba prostě kašlat na autobazary a kupovat auta od známých, pokud to jen trochu jde. A pokud ne, pak se musí počítat s tím, že to auto bude mít minimálně o 50 tisíc najeto víc, než je udáváno. Bohužel, autobazary jsou podvodníci (a ano, říkám to plošně, protože to plošná pravda prostě je a deset poctivých autobazarů na celou republiku to nezachrání) a neexistuje autobazar, od kterého by kupující měl očekávat solidní a čestné jednání.
Nejzákladnější poučka zní: "Kupujeme-li auto v autobazaru, jednáme se sprostými, drzými a prolhanými podvodníky."
Já jsem si bohužel koupil kradené auto. Nevěděl jsem o tom. Zjistil jsem to až, když mě kontrolovala policie na služební cestě v Německu, kam jsem jel za důležitým klientem. Auto mi na místě zabavili a nemám žádný nárok na náhradu. Přišel jsem o 200 000, které si maximálně můžu vymáhat na tom, kdo mi to prodal. Bohužel šlo o dovoz z německa a toho chlapa už jsem nikdy nesehnal. Nenapadlo mě použít cebii u německýho auta, když se všude říká, jak jsou němci poctivý...
šlo o klasickou inzerci, vše se jevilo v pořádku...člověk byl spolehlivý, byla s ním dobrá komunikace. Jak říkáte, těch případů je opravdu dost, co čtu v různých diskuzích. A určitě je to horší u toho dovozu ze zahraničí, protože to člověk nepředpokládá, že by s autem něco bylo, naopak si říká, že si připlatí za kvalitu - a bylo to jen horší. teďka už nekoupím auto aniž bych věděl o minulém majiteli, ať už od něj osobně nebo přes cebii, když to bude z bazaru...ale teď už si na to budu dávat pozor...
Přesně tak. Jsou to jenom řeči, že se člověk neřídí kilometry. Není to jediné měřítko, ale vliv to má. Stejně nemůžete úplně poznat jakým stylem se předchozí majitel ale častěji majitelé k autu chovali. A součástky u vozu po 300 mají prostě už 300. Nemám problém s tím, že si člověk koupí auto s 300, ale měl by o tom vědět i vzhledem k servisu...a měl by za něj zaplatit odpovídající cenu