Takové ankety jsou na dvě věci. Kolik účastníků má zkušenosti se službami 10 bank, 5 stavebních spořitelen nebo 5 pojišťoven? Netroufal bych si hodnotit služby banky, které jsem nikdy nepoužil.
Mám zkušenosti se službami 5 bank a 2 stavebních spořitelen a mohu prohlásit, že na každé se najde nějaká chyba... Kombinací jejich předností by člověk zřejmě získal ideální produkt - jenže to nikdo nevyrobí, i když je to poměrně jednoduché - stejně jako v případě mobilů, PDA, notebooků... - proč asi?
To jsou opravdu "zajímavé" výsledky. Třeba pořadí stavebních spořitelen. ČMSS (a z doslechu i RaiffeisenSS a HypoSS) láká klienty dopisy na změnu smlouvy, přičemž zamlčuje, že se jim sníží úrok z úspor a přijdou o úrokové zvýhodnění. Pokud vím, např. Wüstenrot se k tomuto nikdy nesnížil. Alespoň já jsem od něj za 8 let nic podobného nedostal, zatímco od ČMSS už podruhé. Hlavně že je pak v pořadí ČMSS první ...
Ale to je úplně logické, že vyhrají spíš ti větší hráči na trhu. Protože i kdyby s jejich službami bylo spokojeno jen třeba 50 % klientů, pořád to bude víc než 100 % klientů nějaké malé společnosti (jedno jestli banky, pojišťovny, stavební spořitelny, ...). Na druhou stranu by podle mě úplně stejně dopadla anketa o "nejhorší", z přesně stejného důvodu. Mírně "zespravedlnit" by se anketa dala tím, že každý hlas by měl váhu podle zastoupení dané společnosti na trhu (čím více klientů, tím menší váhu by měl jeden hlas).
Souhlasím.
Ono ani nejde o nejoblíbenější jako o nejznámější. Některé instituce nemají tak masivní reklamní kampaň. V podvědomí lidi spíš věří tomu, co je zanámější.....
Souhlasím s uvedenými námitkami. Celá soutěž mi připomíná zfilmované Židovské anekdoty, kde starý žid (Miloš Kopecký) povídá: "Odpoledne jdu k doktorovi." "Jsou nemocní?", ptá se kolega. "Ne, ale doktor chce žít, jdu mu udělat kšeft." "A budou ty prášky jíst, co jim doktor předepíše?", opáčí kolega. "Jsou mešuge? Já chci taky žít."
Přišel jsem se informovat o této soutěži, protože si VZP vytahovala triko, že je druhou nejoblíbenější ZP. Že se toho vůbec chytá, když 70% pojištěnců je u ní, že? Nevím kolik pojištěnců má první umístěná "bankovní pojišťovna",ale těžko to bude víc jak 10%. Z toho se dá odvodit, že s VZP je spokojeno méně jak "10%" pojištěnců, kteří jí dali hlas. Samozřejmě za předpokladu, že takovéto ankety mají skutečně vypovídací hodnotu jako průzkumy veřejného mínění, které by se měli řídit patřičnými pravidli, protože, když položím špatnou otázku, tak těžko dostanu dobrou odpověď.