Vlákno názorů k článku Zkušenost: Poradenství Partners pro Life v praxi od ja - Zkusim v bodech dojmy od nezaujateho potencialniho zakaznika. 1)...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 4. 2008 9:03

    ja (neregistrovaný)
    Zkusim v bodech dojmy od nezaujateho potencialniho zakaznika.
    1) Telefonicky kontakt s tradicnim zpusobem sehnanym telefonnim cislem je u techto zamestnani pochopitelny, ale pro me zcela neprijatelny. Opravdu nekdo veri, ze se mu jiny clovek ozve a dobre mu poradi a nepujde mu jen o provize?
    2) Schuzka jen na miste neprijemnem pro klienta? Ve chvili, kdy se snazim zakaznika chytit?
    3) Zajimaji se "poradci" nejen o prijem, ale i o jeho perspektivu do budoucna? Jeste jsem se s tim v zadne recenzi nesetkal.
    4) Tahani kontaktu od lidi, ktere jsem videl prvne a naznacovani (na konci schuzky!), ze toto je formou odmeny? To dokaze zvysit duveru zakaznika...

    A k navrzenemu financnimu planu. Ne ze bych ho oznacil za jakkoli vyhodny ze strany klienta, ale na druhou stranu musim uznat, ze to neni az takova zlodejina, jak je u ostatnich bouchacu obvykle.

    Investicni zivotni pojisteni - proste klasika, z toho bouchac zije, ale nedovedu si predstavit klienta, pro ktereho by to byl prinos. Ty castky u pojisteni se vztahuji k investicnimu zivotnimu pojisteni nebo Vam navic nabidl nejake ciste rizikove? Zduvodnoval nejak, proc by mela mit IZP Vase manzelka?

    Penzijni sporeni - no budiz, sice nechapu proc jen tak malou castkou (procentuelne nejvyssi statni prispevek?), cekal bych vice nebo nic, ale proc ne. Osobne bych do toho u tak mladych lidi ale nesel, potrebuji hypoteku a pritom ukladaji sve penize na 40 let?

    Ucet u mBank - tak to je opravdove a prijemne prekvapeni, presne zajisteny produkt podle naznaku klienta, bez provize,...

    Hypoteka - rikal jste "poradci" za jak dlouho chcete bydlet? Sice ma poradce u me plus, ze kvuli provizi nehnal do hypoteky, ale mozna tak nesplnil klientovo zadani. A ironicky bych poznamenal, ze mozna nesel do hypoteky proto, ze by ji klient nedostal - rodinne prijmy nema nijak zazracne a k tomu navic je mu vnucovana kupa dalsich sporeni a "investic" a mesicne pak zbyde cisteho cca 27 tisic mesicne. Nemam zkusenost jestli banky do tak drahe hypoteky pujdou. Dokazete nekdo odhadnout?

    PS: Zminoval jste nejak osobni automobil? Mate? Nemate a v budoucnu (ne)chcete? To leze do penez docela vyrazne.
  • 14. 4. 2008 15:41

    www.musilmarek.com (neregistrovaný)
    Na svém místě jsem více méně zaujatý čtenář - viz. www.musilmarek.com, ale přesto hodnotím Pavla jako solidního poradce. Je třeba si uvědomit, že v některých situacích znamená krok zpět ve skutečosti dva kroky kupředu, ale k Vašim jednotlivým bodům...

    Re1) V této profesi patří telefonování k neodmyslitelným aktivitám a čím je tzv.finanční gramotnost obyvatel ČR vyšší, tím více budeme (myšleno finanční poradci) telefonovat. Někdo více, někdo méně, ale všichni. Je otázkou, do jaké míry dokáže poradce v telefonu zaujmou a již v této chvíli vzbudit důvěru. Telefonování je uměním v této profesi velmi ceněným. Já osobně na doporučení také telefonuji. ..a opravdovým poradcům nejde o provize na prvním místě i když přiznávám, že z provizí žijeme. Naše provize chápejte jako běžnou mzdu u jiných profesí a věřte, že jsme vyjímky, které chtějí a pracují pro blaho klienta.

    Re2) Schůzka v sídle společnosti mohla být psychologickým tahem, ale také nemusela. Jak autor napsal, poradce byl nervózní. Z toho vyplívá, že není zcela "zajetý" a "doma" se možná cítil jistěji... Možná a možná také nikoli. Místo a čas schůzky je otázkou domluvy dvou stran.

    Re3) Samozřejmě se zajímáme o perspektivu života klientů, bohužel stále je nás pouze hrstka a ten zbytek kazí pověst také nám. Jak známo, nespokojený klient dokáže více než deset spokojených... Korektnost a proklientský přístup je výsadou pouze těch poradců nebo pojišťováků, kteří svou profesi berou vážně a z dlouhodobého hlediska či jako profesně-životní fylozofii.

    Re4) Mate pravdu, že některé situace vypadaly podivně, ale opět - pravděpodobně se jednalo o méně zkušeného poradce. Také já musím vážit slova a celé věty při rozhovoru s klientem a za sebe říkám, že přemýšlím o tři čtyři věty dopředu. Zde byla pouze nesprávně použitá slova a důležitá je také intonace a tón hlasu. Čtěte: Dej mi prosim tebe taky napít... nebo ..Prosím, můžeš mi dát také napít...
    Pokud řeknete první větu rychleji a v dobrém úmyslu zdůrazníte slova "prosim tebe", bude Vaše žádost znít dost přezíravě a protistrana nebude zrovna polichocena. Nyní zkuste druhou větu a opět dejte důraz na "prosím". Navíc udělejte po tomto slově malou pauzu a před vyslovením dalším slov se mírně nadechněte... Uvidíte ten propastný rozdíl v účinku věty. Zde by se protistrana přetrhla, aby na Vás trocha vody zbyla.

    IŽP) Investiční životní pojištění není klasika! Ještě ne. Mnoho klientů má stále zastaralé kapitálové životní pojištění... U investičního pojištění si jako klient můžete de-facto sám rozhodnout, kam bude pojišťovna Vámi vložené prostředky směrovat. Vězte, že ať se již jedná o pojišťovnu, banku či jiný ústav, který pracuje s penězi svých klientů, všechny se chovají stejně. Investují. Točí Vaše, moje peníze a vydělávají. Bohužel pro Vás, výnosy si nechávají pro sebe a Vám přiznají maximálně zlomek - zjednodušeně řečeno. Rizikové pojištění je součástí IŽP a kapitálového také. "Pojistky" - tj. pojistné smlouvy se většinou skládají ze dvou složek. Z kapitálové (možno říci spořící) a rizikové - tedy té, které se nezhodnocuje a je poplatkem za krytí rizik.
    Poradce se zde takto nejspíše rozhodoval z toho důvodu, že cena rizikového pojistného je u IŽP a KŽP výrazně levnější než u "čistého" rizikového produktu. Je to jeden z možných důvodů a já osobně bych dokázal obhájit obě varianty, přičemž žádná z nich není zásadně špatná!

    Penzijní připojištění) Právě proto, že jsou mladí, stačí ona stokoruna. Je výborně zhodnocená, tj. státní příspěvek 50Kč, plus roční výnos. Proč nevyužít? Zbytek spoření bych orientoval do méně konzervativních instrumentů a zisky z výnosů bych pořádně akceleroval. Navíc..! Pamatujete na "první" stavebka? Státní příspěvek byl 4 500Kč. Dnes činí "pouze" 3 000Kč. Kdo podepsal dříve, má více. Důchodová reforma musí chtě nechtě přijít a kdo bude mít podepsanou smlouvu se státním příspěvkem, bude vítěz. V okolních zemích jej postupně ruší..!

    Hypotéka) Poradensky správné je to, že dokážete klientovi nejen pokrýt rizika a vydělat peníze, ale také naznačit určitá rizika, kterými by si jinak zadělal na pořádný malér. U hypotéky se ručí nemovitým majetkem a pokud by klient nemohl úvěr splácet, mohl by o majetek - střechu nad hlavou přijít. Souvislosti jistě dokážete domyslet. Tento Pavlův doporučený postup vidím jako výborný krok!!!
    Čistého 27 nezbude, bude toho mnohem méně a přesto by možná klient na hypotéku dosáhnul a pokud nikoli, znám řešení. Jinak, fyzická osoba může žádat hypotéční úvěr do výše 30 mio.

    Auto) Autor jistě nepřepisoval celý průběh schůzky, proto jsem psal, že 27 tisíc korun jistě rodině nezbude, bude to méně.
  • 11. 8. 2012 18:22

    pobi (neregistrovaný)

    Docela jsem se pozastavil nad tim, kterak kalkulujete dlouhodiby vynos z penzijniho sporeni. Statni prospevek je sice super, ale v kratkodobem horizontu, v radek nekolika desitek let je to zanedbatelna vec a spis jen takovy marketingovy tah na klienta, aby to penzijko mel;-)

  • 19. 1. 2010 22:03

    bankéř (neregistrovaný)

    Na hypotéku 4.mil.Kč by v žádném případě nedosáhli. Počítejme splatnost 30 let a sazbu 4,5% p.a. – splátka činí cca 20.tis.měs. + náklady na domácnost 5.tis.Kč a na osoby 12.tis.Kč, tj. celkem 37.tis.Kč nákladů domácnosti měsíčně. Příjmy mají „jen“ 27.tis.měs. (těch chybějících 10.tis/měs. se dá řešit přistoupením dalšího spoludlužníka, ale je to komplikovanější)

    Vezmu-li v úvahu, relativní složitost přípravy podkladů na hypoteční úvěr s nejistým výsledkem a za jednu provizi, je určitě jistější spřesvědčit klienta na sérii (portfolio?) spořících, investičních a transakčních produktů, kde provize kouká z každé jednotlivé smlouvy. Když už má poradce „vyděláno“, pak si může dovolit nabídnout i něco zadarmo (třeba účet mBank).

  • 23. 9. 2013 13:13

    bankéřka (neregistrovaný)

    Milý bankéři, to jistě věděl i poradce, že na hypotéku "nedosáhnou", proto jí nedoporučil.
    Nejde o provizi.Jak mnozí z vás dokola meldují. Jde o to, že pokud to klient vydrží a bude spořit, opravdu dosáhne svého cíle. Naspoří si peníze na svůj vklad do nemovitosti, tím sníží hypotéku a opět jsou všichni spokojení.
    Nechápu, že nechápete, že nejde všechno hned a musíte pro to něco udělat. A nechápu, že odsuzujete provizní systém. Jako kdyby slévač neměl normy a nebyl dle toho hodnocen. Jako kdyby kadeřnice nemohla vybrat společnost, se kterou bude spolupracovat... řeší někdo z vás jestli má z používaných přípravků provizi? Neřeší a ještě jí zaplatíte!

  • 16. 10. 2013 16:09

    Radek (neregistrovaný)

    PS. Podle mého názoru, mají lidé zažité pohádky které slýchávají často. Ale už si neuvědomují že sice Fin.poradce má v průměru 52 tis měsíčně (statis. 2012) ale v případě že smlouvy stále běží. U 90 % smluv musejí 24 měsíců klienti platit, při zrušení poradce vrací provizi.!!!Pravda, za 10 měsíců si poradce vydělá něco přes 500 000kč ( podle statis 2012) ale taky a to se stává často kdy poradce má průměrnou stornovanost kolem 15 až 25% za půl roku !

    Takže nic není tak krásné jak vypadá. A to nemluvím, když uzavřete malou firmu při 50 zaměstnancích kde průměrná provize na jednoho je 2500kč, do roka se může změnit vedení a je všechno v pr..li :) cca 125 000kč v luftu :) nemluvím o čase strávený, benzínu atd...

    Jestli bych třeba mohl poradit:
    Máte úrazové pojištění super
    máte IŽP ? super
    Máte hypotéku Super

    Ale když už k vám příjde někdo a řekne Vám že Vám dokáže udělat( zlevnit) úrazovku , či dokonce zvýšit VÝNOS u IŽP,
    - tak jsi uvědomte že vy jste ti co mají pro poradce práci
    - Vy jste ti, kteří za to budou platit peníze
    -. Vy jste ti, kteří zodpovídají za to co podepíšete

    Jednoduchá rada, přemýšlíte o změně, úspoře, či cokoli jiného na pojistkách? nebo vás k tomu někdo přesvědčil ?

    udělejte si na to 2 ročně čas, obvolejte si největší firmy v čer jako je Partners, Brokery, Datalife atd... Nechte si od každého zpracovat návrh řešení vaší situace, cíle, přání a sami poznáte kdo jede na provize a kdo pro spokojenost obou stran!

    Protože věnovat vašim penězům alespoň 8 hodin ročně se vyplatí !

  • 16. 1. 2011 22:10

    Milan (neregistrovaný)

    Promiňte, ale mnoho mých známých i já jsme klienti Partners a pokud
    "nehnali" do hypotéky nebylo to kvůli ničemu jinému než, že v tu chvíli to opravdu nebylo optimální. Samozřejmě i v mém okolí se stalo, že doporučili něco co člověk nakonec neschválil, ale pokud by jste znal jejich politiku tak je hodně proklientsky zaměřená a sám za sebe je mohu jedině doporučit. Snížily mi zbytečné výdaje na poplatcích u hypotéky a úvěru o cca 700 000.Kč

  • 7. 3. 2012 7:47

    bez přezdívky

    Setkala jsem se s poradenskou firmou AKROPOL. Úplně něco jiného. Přístup k člověku. Pochopení. Plány do budoucna. Vše logicky vysvětleno. Nastavení spolupráce. Nic nevnucováno jen doporučeno. Prodiskutováno. Měla jsem doma OVB, Partners, ale toto bylo úplně o něčem jiném. A víte v čem? V poradci jako v člověku. Byl to profesionál. Žádné luxusní auto. Přátelský obyčejný člověk a žádný namachrovaný frajírek. Můj závěr? Poradenství ano, ale vyberte si koho. Ať šáhnete na tu či onu firmu nemusíte uspět. Jde o poradce profesionála.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).