Zdravím všechny, též jsem měla tu čest být "klientem" Partners- nezlobte se ale příště už nee. 1 schůzka představení panem M byla v pořádku představil mi firmu atd. ale čekal sem že představí také sám sebe a nějak se mi prokáže třeba firemní vizitkou nebo registrací od ČNB což si myslím by mělo být běžné u každého poradce. Pak jsme dali do kupy naše portfolio a asi jsem nebyla zrovna moc příjemná když mi byla stále vytýkáno že u všeho není přítomný manžel, ke konci schůzky mě pám požádal o 10 kontaktů že tak mu zaplatím a prones tu posvátnou větu co jste uvedli ve článku. To jsem odmítla, že mu je nadám jelikož si to nepřejí ani mí známí a mě jěště nepřesvědčil o své práci zatím ničím. Na druhou schůzku přijeli s panem J. typla jsem že je to nadřízený, první co bylo tak proč u toho není manžel, že by o všem měl vědět. k našim produktům čekala jsem že mi nabídnou nějakou lepší variantu z toho co mám,když tedy pracují s tolika partnery a ta moje pojištovna taky,ale ouha bylo mi nabídnuto investičko od Aegon či jak se to píše prosím neurazte se. bylo mi nastíněno jenom jak dobře se spoří a trochu krytá rizika na která sem se musela vyptat a ještě nebyla zodpovězena všechna, dohledala sem si je na netu. schůzka končila trochu arogantním jednáním pana J že tu není manžel byl až bych řekla dotčený. poděkovala jsem se slovy že se ozvu a slušně je vyprovodila.
Přiznám se asi to bylo tím že pan J šel do pokoje za mou dcerou a tam viděl, že též pracuji jako oni to nazvali "pojištovák" od toho se také asi odvíjel pak jeho celí,přístup. Ale již semi stalo několikrát že mi známí poslali poradce od konkurence, pohovořili jsme v klidu a dobře věděl už od těch známích v jaké sféře pracuji,a vše bylo taktní i pan M byl na toto upozorněn u předchozí klientky. Ano jsem poradce,ale tím to způsobem s klienty nejednám, chi se k němu vracet s čistým štítem, taky aby i on věděl,že se na mě může kdykoliv a sčímkoliv obrátit. Beru to tak, že pan M tmohl upozornit kolegu a ušetřit si i třeba schůzku ale i čas strávený nad mím finančním plánem. Lidi věřte že i mezi poradci se najdou velice slušní lidé, a nejsou všichni jen honem vydělat na každém a strčit mu ten či onen produkt.
Přiznám se asi to bylo tím že pan J šel do pokoje za mou dcerou a tam viděl, že též pracuji jako oni to nazvali "pojištovák" od toho se také asi odvíjel pak jeho celí,přístup. Ale již semi stalo několikrát že mi známí poslali poradce od konkurence, pohovořili jsme v klidu a dobře věděl už od těch známích v jaké sféře pracuji,a vše bylo taktní i pan M byl na toto upozorněn u předchozí klientky. Ano jsem poradce,ale tím to způsobem s klienty nejednám, chi se k němu vracet s čistým štítem, taky aby i on věděl,že se na mě může kdykoliv a sčímkoliv obrátit. Beru to tak, že pan M tmohl upozornit kolegu a ušetřit si i třeba schůzku ale i čas strávený nad mím finančním plánem. Lidi věřte že i mezi poradci se najdou velice slušní lidé, a nejsou všichni jen honem vydělat na každém a strčit mu ten či onen produkt.
to si děláte legraci ne? Jakou průkazku, jak registraci u ČNB?
PPZ má dnes každý a nic to neznamená a pokud jdu k doktorovi, nechci aby mi ukazoval diplom, ale aby mě dobře léčil. Průkazku nechme někam do závodů, ve financích dokud se může každý nazývat finančním poradcem nemá něco podobného žádnou vypovídací hodnotu. Musela by se vydávat pouze po splnění nějakých kritérií, to ale u nás v ČR neexistuje.
Ohlědně absence manžela jste zbytečně mrhala časem poradce a nedivím se, že pokud jste mu určitě slíbila že napříště už bude manžel a opět nebyl byl naštvaný. Jak můžete sama jen tak rozhodovat o společných financích a tom co bude po příští desítky let?
To je záležitostí obou a jak zde někdo vtipně uvedl, pokud si klient neudělá čas na analýzu zaslouží si loupeživého pojišťováka.
Nesplnit požadavky ze strany klienta na kvalitní analýzu a pak se prsit, jak jste lepší někde ve společnosti, kde se nabízí nějaký produkt a nehledí se na to co klientovi přinese užitek je ubohé.
V první řadě byla chyba, že poradce, když jste se chovala nekorektně neukočnil spolupráci, to se pak lecos nabalí, ale už podle Vašeho příspěvku je jasné, že jste už dopředu byla zaujatá.
Pozor korektní, poradce na tuto skutečnost byl upozorněn už u klientky kde dostal kontakt na mou osobu. I tak o schůzku stál, i zde byl upozorněn, zášt tam nebyla vůči "kolegovi" byt od konkurennce.
Podle zákona, tuším o pojišťovnictví, zprostředkovatel nebo makléř se na požádání musí prokázat registrací u ČNB. Ta registrace se dá získat jedině po složení příslušné zkoušky ze znalostí zákonů týkajících se pojišťovnictví. Vedle záruky minimálních znalostí zprostředkovatele je tam i záruka, že samotný zprostředkovatel je pojištěn proti škodám z výkonu povolání zprostředkovatele. Předtím totiž pojišťovny vysílaly do terénu lidi bez znalostí a ti, protože zprostředkovávali uzavírání závazných smluv, občas z neznalosti poškodili klienta nebo pojišťovnu.
Ono je to ještě malinko komplikovanější. Stačí být v režimu "podřízeného pojišťovacího zprostředkovatele" a téměř všem podmínkám tohoto zákona je možné se tak vyhnout. Typicky právě v MLM společnostech. Proto lze vypozorovat, že každá společnost má určité oblíbené produkty, které se pak snaží "našroubovat" na skoro všechny klienty. Ono je to tak i jednodušší, mají šanci "vylomit" z příslušné pojišťovny vyšší provize a i se tak odlišují od ostatních společností - "my máme jedinečný nejlepší produkt, ..."
Z hlediska klienta se nic nezmění. Přijde jeden den, vytáhne z něj informace, přinese je do firmy a tam mu "na míru klientovi" navrhnou nějaký produkt (ten, který mají jako stěžejní), který mu on předloží.
Jiný postup je celkem nereálný, je jen málo lidí, kteří opravdu dobře ovládají všechny produkty dostupné na našem trhu a dělat opravdu poctivě pro každého klienta důkladnou analýzu by bylo příliš nákladné a neefektivní.
Většina lidí tomuhle oboru stejně nerozumí (stejně jako kdokoliv jiný jinému oboru ve kterém nepracuje) a více než na kvalitě návrhu záleží spíš na psychologických a vyjednávacích schopnostech agenta.
Z vašich příspěvků je znát, že jste opravdu znalí problému a vidíte věci tak, jak i podle mého soudu jsou. Děkuji Vám za to a přeji hodně zdaru v životě :D
Děkuji, přesně toto jsem myslela, od toho pak slouží i AFIZ pro ochranu zprostředkovatele. A nikdy není na závadu předložit vizitku. Stěmi registracemi od ČNB by to mělo být tak jak jste popsal
Milý Troube, proč Vám tak vadí, že u toho nebyl manžel? Třeba ho to nezajímá, ale rozumí zase jiným věcem. Kdyby byl takový poradce u nás, taky by jednal jen se mnou, protože mého chlapa finance nezajímají a věří, že já hospodařím dobře. Takže já vím, kolik a kdy platíme za elektriku, plyn, jaké a kde máme pojistky, jaká je struktura výdajů rodiny a kolik stojí chleba, vejce a toaletní papír. Každý měsíc mi vysadí dohodnutou sumu a je na mně, co s ní udělám, Jestli jí rozfrcám za kraviny nebo jestli z toho dokážu poplatit nutné živobytí a ušetřit na dovolenou a případně i na novou ledničku. Můj chlap zase umí něco jiného a je v tom nepřekonatelný, tak co ho budu soukat do starostí o peníze? Co potřebuje vědět, má v šanonu, pokud si to bude chtít najít, ví, kam se má podívat.