I já (uživatel SPOROTEL SMS) jsem usoudil, že IB zadarmo VELMI NUTNĚ POTŘEBUJI a 18.12. uzavřel po 100 minutovém čekání v Brně na Jánské Rámcovou smlouvu. Nikde jsem se ovšem nedověděl, bohužel ani od přepážkové slečny, že mi tím okamžikem přestane fungovat Sporotel SMS a to až do obdržení nového maileru, anžto se mění mé Klientské číslo! Jednorázový příkaz k platbě odeslaný jako SMS 20.12. nebyl potvrzen, tak jsem 10 dnů zkoušel několikrát denně (těch zbytečných SMS!) zjistit stav účtu, vše marno. Až 27.12.2002 mi telefonem jiná přepážková úřednice prozradila, že TO TAKHLE FUNGUJE, tak jsem ji požádal, ať předá moji STÍŽNOST o nedostatcích v informování klientů nejlépe spořitelnímu ombudsmanovi.
Po obdržení maileru 28.12. to už byly PEANUTS: 29.12. jsme sice se slečnou z Help Line asi půl hodiny strávili nastavováním prohlížeče (Proxy i FireWall překáží), když už systém reagoval chybovým hlášením:"Nemáte k dispozici autentizační zařízení. Kontaktujte banku." pro změnu zase nereagovala Help Line - měl jsem zavolat později. V neděli 30. se zjistilo, že Help Line nemá PROTOKOL z brněnské pobočky a proto systém nezná můj kalkulátor. Tak sem jim svoji kopii protokolu faxem poslal, operátor zavedel AK do systému a já se konečně dostal na svůj sporožirový účet. Vidět jsem ale NIC neviděl, tedy mimo stav účtu, neboť vidět budou jen transakce provedené prostřednictvím elektronického bankovnictví (rozuměj Internet Banking), co dělám SPOROTELEM SMS tam prý bude vidět až počátkem ledna...
Dnes jsem odeslal jednorázový příkaz k úhradě (u SŽÚ není možnost zadat DATUM PROVEDENÍ úhrady) a říkám si "ZLATÁ eBanka"!
S tou zmenou klientskeho cisla to je pravda. Pokud se ovsem na pobocce nedomluvite jinak. Ja jsem taky mlcel, resp. jsem se nezeptal jak je to s klientskym cislem a taky mi bylo zmeneno. Ovsem kolega,ktery si byl pro IB take,si dohodl,ze mu klientske cislo nezmeni a opravdu NEZMENILI :o)
DAN
Dejte si u ČS pozor na návod k IB ! Protože v návodu je mylně uveden druh operace ("platba" místo "platba + SS")
Může se klidně stát že ani po 5.pokusu to vaši autentizaci nevezme a účet je zablokován. Bezplatná linka je pak na na nic protože vyžadují podpis provedený na pobočce a na pobočce zase nevědí co po nich chcete...... A to mlčím o té HODINĚ kterou tam strávíte. :(
Jak vidím, situace v ČS se za tři roky, co jsem od ní utekl nezměnila a obrovské fronty na pobočkách trvají stále. Fronty na pobočce v Českých Budějovicích však nebyl jediný důvod, proč utéct. Další z důvodů bylo tehdy teprve plánované zavedení poplatků při výběru z bankomatu. Dále pak, když jsem si u bankomatu zjišťoval stav na účtu, abych se dozvěděl, zda mohu podniknout naplánovanou návštěvu u kamaráda. Bankomat mi vypsal částku něco přes 2300 Kč. Druhý den o 300 km dále jsem chtěl vybrat a bankomat mi napsal, že nemám peníze na účtu. Šel jsem tedy do pobočky u níž zmíněný bankomat stál a po 20 minutách mi slečna na přepážce sdělila, že mám na účtu 1700 Kč mínus, tedy 4000!!! Kč rozdíl. Když jsem jí ukázal lísteček z bankomatu z předchozího dne, kdy jsem jen zjišťoval stav účtu a na němž byla výše zmíněná částka, řekla mi slečna s klidem a úsměvem, že si musím účet hlídat sám, protože se bankomaty zaúčtovávají až cca po týdnu. Poslední kapkou bylo, když jsem se dva dny po připsání výplaty na účet pokoušel zaplatit benzín u jisté benzinové pumpy v Plzni a terminál odmítl platbu z důvodu nedostatku peněz. Ještě, že mám v Plzni pár přátel, kteří byli schopni mi oněch asi 870 Kč půjčit. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem pak na výpisu četl, že byla platba provedena, další položka bylo její storno, pak následovala nějaká další transakce a následovala výše zmíněná platba jako provedená. Na mou reklamaci ČS reagovala tím, že je vše v pořádku. Okamžitě jsem tedy účet u ČS zrušil a šel do ČSOB. Za výběry a platby kartou se dodnes neplatí a položka z bankomatu ( pokud to není bankomat ČS ) je zaúčtovaná většinou do příštího pracovního dne. Zkoušel jsem i výběr z bankomatů ČS a kromě toho, že položka byla zaúčtovaná v prvním případě po dvanácti a ve druhém po čtrnácti dnech se mi stalo, že mi bankomat ČS nevydal částku 1000 Kč ( přestože na účtu bylo více než 15000 Kč ) s tím, že na účtu nejsou peníze. GSM Banking ČSOB samozřejmě také používám takže kromě záležitostí, u kterých je nutná přítomnost klienta do banky vůbec nemusím a jsem naprosto spokojen. ČS zkrátka spoléhá na to, že většině lidí se nechce kvůli poplatkům převádět trvalé příkazy do jiného peněžního ústavu a kterým poplatky za výběr z bankomatu nevadí, protože to dělají tak, že jakmile je to možné vyberou bankomatem najednou celou výplatu, kterou pak mají doma v šuplíku ( na co pak mají účet, to nechápu ... ).
S pozdravem všem "spokojeným" i spokojeným klientům ČS.
Balů
S Českou spořitelnou a.s. jsem skončil čtvrtstoletí dlouhou klientelu v březnu roku 2001. Definitivně minulý měsíc. Doporučuji všem, kteří nechtějí míti "trable" s dlouhodobým čekáním před DISKRETNÍ ZÓNOU aby si raději strkali prachy pod polštář na kterém spí. Když se probudí, šáhnou a prašule mají ihned bez čekání. To, že nebudou míti žádný úrok nechť nelitují. Vrátí se jim to v tom, že neztratí svůj drahocenný čas (a čas jsou peníze-někdy větší než úrok ČS a.s.) Přeji všem aby si našli opravdu dobrý peněžní ústav. Hezký den, rok a celý život bez ČS a.s. přeje Jura Prachař