Vlákno názorů k článku Životní minimum se 1. ledna 2007 sníží o třetinu! od Pegas - zvyšují se náklady na bydlení, energie, potraviny a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 12. 2006 9:40

    Pegas (neregistrovaný)
    zvyšují se náklady na bydlení, energie, potraviny a namísto zvýšení životního minima v návaznosti na tyto "radosti" se snižuje životní minimum. A pak mi ještě uniká, jaký vliv bude mít snížení existenčního minima na t. zv. nezabavitelné částky mzdy (používá se např. u exekucí). Odpoví mi někdo? Děkuji.
  • 14. 12. 2006 16:15

    Gilhad (neregistrovaný)
    Asi pujde zabavit vic. Taky s trochou stesti se spouste lidi bude vic vyplacet jit pracovat, nez byt na podpore. A bude mozno vytvorit nova pracovni mista s nizkymi naroky a tomu odpovidajicim hodnocenim ... IMHO se to normalnich lidi moc nedotkne ...
  • 9. 1. 2007 9:22

    daja (neregistrovaný)
    tomu se říká nepřímá uměrnost oni si zvednou platy a nám zase sníží dávky.Přála bych těm nahoře aby zkusili mít 11000 na měsíc,pro 4lidi a z toho nechat 5500 na nájem.
  • 9. 1. 2007 9:39

    anonymní
    Svoji neschopnost uživit se svalujete na druhé? Proč by měl někdo dostávat dávky - tzn. platit ho za vlastní neschopnost?
  • 9. 1. 2007 10:31

    msk (neregistrovaný)
    No nevím, jestli je to moje neschopnost, když po téměř 50 leté práci (často i 2 pracovní poměry), studium SOŠ, VŠ + postgraduálu mám zničené zdraví a důchod 4850.-- Kč. Nestěžuji si, nepodporuji KSČM ale ještě vidím!
  • 9. 1. 2007 11:10

    salora (neregistrovaný)
    no s posledním respondentem naprosto souhlasím s tím předešlým naprosto nikoliv,Asi si někdo stále nedokáže představit jak je po 50 letech skupina obyvatel diskriminována krom toho bych neřekl /a to už s ohledem na tuto zíněnou okolnost/ že si za to může člověk sám že nemá práci to už je demagogie a ten co to tvrdí asi nežije v reálu.Když je to tak jednoduché sehnat práci a jak někteří tvrdí že práce je dost /ano snad se možná někde sem tam najde ale za min. mzdu/která je postavená na hlavu,to at se nediví že lidem se nevyplácí dělat,když je to demotivující a doslova/ ponižující/ nedůstojné/aby šel vyučený člověk dělat nějakou podřadnou práci za podřadné peníze a určitá vrstva lidí /netřeba jmenovat/co se neučili atd. pobírají formou sociálních dávek více peněz než pracující.Kdyby bylo ale práce dost a záviselo to jen na lidech jak rovněž někteří tvrdí tak proč úřady práce kteří jsou na zajištění práce kompetentní lidem práci nenabídnou ?Pokud by ji nezaměstnaný odmítl ,pak by nedostal po podpůrné době podporu,čili by dělat musel aby mohl žít,jenže to tak není,poněvadž kromě Prahy jsou regiony kde práce prostě není a na druhé straně je slyšet ze strany zaměstnavatelů že přijímat nikoho nechcou protože je to pro ně velká zátěž daná odvody peněz do státní sféry.Cili jakýsi začarovaný kruh.
  • 29. 1. 2007 9:47

    dsikl (neregistrovaný)
    Proč se domníváte, že jde o neschopnost se uživit s 11.000 čistého pro 4 osoby v rodině? Dá jim snad NĚKDO kvůli bleděmodrým očím dvojnásobek, když potřebuje především hrabat pro sebe? Dobře to napsala.
  • 22. 2. 2007 7:49

    salora (neregistrovaný)
    S posledním respondentem téměř souhlasím,ono přece není každému dáno do vínka že musí být študovaný člověka a že sa dá práce vždy pro něj sehnat,ano možná pravdy na tom trochu je že dá ale za kolik /zato může stát že je ne motivuje ale demotivuje/Stát se diví že se nevyplácí dělat ano ale proč tuhle otázku už nedokázali probrat.Když dělá rozdíl mezi sociálkou a prac. úvazkem k minim. mzdě kterou převážně na U.P. nabízí ca 1500,-Kč tak si to každý rozmyslí komu to myslí , zůstane raději doma a přivydělá si za týden bokem a má víc jako v práci,nehledě že další 3 týdny leží na bobku.Až dá stát min. mzdu aspon 10000,-a soc dávky se vším všudy budou pouze takové jaké např. jsou /4500,-/ nedej bože ted budou ještě nižší,no tak se lidem pak rozhodně vyplatí do práce jít,ale ne to oni zvednou min. mzdu o nějakých 50,-Kč s těžkým srdcem a myslí si co neudělali pro motivaci,někdy se mě zdá že tam sedí na vládě sami promitivové a neumějí počítat.Hlavně že se světu chlubíme jaký je průměrný plat. tz.dnes už nad 20 000,-Kč ale nevidí ty propastné rozdíly ve mzdách .Komunisty rád nemám,hodně mi ublížili ale tak jsem si to nepředstavoval,co se přerozdělování mezd týče tak to nemělo chybu.
  • 22. 2. 2007 11:01

    Radek (neregistrovaný)
    Problém je, že když dá stát vyšší minimální mzdu, tak se najde méně zaměstnavatelů, kterým se nekvalifikovanou sílu za tuhle mzdu vyplatí přijmout. Pak na ÚP budou muset být. A i když by raději pracovali za nižší mzdu, stát jim to nedovolí.
  • 22. 2. 2007 12:35

    salora (neregistrovaný)
    No a už jsme u jádra věci,hlavní je jak se nám dobřé daří zkresleným argumentem že průměrná mzda každým rokem neúnavně roste ,ve skutečnosti ale zdá se roste pořád více těm zbohatlíkům a naprostá drtivá většina obyvatel má plat tak akorát se uživit a zaplati činži a to je právě to co nenávidím.Ne že bych někomu naopak záviděl bohatství které si zaslouží po právu svou poctivostí,cílevědomostí apílí,jenže ono tomu vždy a převážně tak u nás není,stačí vzpomenout na řadu kauz z TV apod. a to je pouze vrchol ledovce,a právě ti tuneláři a podvodníci kteří přišli k velkému bohatství švindlem apod. si mohou dovolit tak renomované právníky že se z toho téměř vždy vesekají,jmenovat nebudu víme o koho které jde.Takže co se týče té sociální politiky je to začarovaný kruh a spletenec který se jen tak nerozváže.V daném případě at to je jak je,není myslím si co závidět těm co v uvozovkách sedí doma a berou peníze /které jsou nezáviděnihodné/at už to berem z jakékoliv strany a ti co si zajistili práci at si nestěžují že musí platit nezaměstnané vždyt ono to jinak nejde a jakékoliv komentáře jsou pak bezpředmětné a ti co těm nezaměstnaným závidí at to jsou zkusit co to je živoření.
  • 22. 2. 2007 13:53

    Radek (neregistrovaný)
    "stačí vzpomenout na řadu kauz z TV apod."
    - skutečně si myslíte, že to je reprezentativní vzorek? O poctivých lidech, kteří si vydělali pílí a nápadem, se reportáže moc netočí. Ono by na ně moc lidí nekoukalo...
  • 22. 2. 2007 14:28

    salora (neregistrovaný)
    No na toto Vaše tvrzení mám poněkud vyhraněný názor,v něčem s Vámi opět souhlasím ,také jsem netvrdil že není mezi námi spousta vzorných a poctivých podnikatelů ale i s takovými se osobně setkávám at už náhodile či nikoliv a ujistil při širší řeči problematiky podnikání u nás že si stát nevidí do h..y a tudíž i ti svědomití a poctiví aby se vůbec udrželi,jsou mnohdy doslova nuceni nějakým způsobem obejít zákon aby mohli prosperovat a když prý vidí okolo spousta takovýchto v uvozovkách podnikatelů tak je to jen dráždí a svádí k obdobným krokům obzvláště když vidi že se těm nepoctivým nic nestane,kromě toho si troufám říct /žil jsem dlouho v zahraničí/že je česko určité specifikum na obcházení zákona ale o tom se všeobecně ví,zákon není ještě ani na světě a než vstoupí v platnost už se ví jak jej nejlépe obejít,taková je skutečnost a praxe,je to obdobné jako s uplácením děje se to všude kolem .nás ale jen málo vyjde na povrch.
  • 22. 2. 2007 16:19

    Radek (neregistrovaný)
    Tak to s Vámi mohu souhlasit. Jen si myslím, že slušných úspěšných je víc, než "těch druhých". Ale nejsou tak vidět.
  • 22. 2. 2007 18:27

    salora (neregistrovaný)
    No vida tak jsme se přece jen nakonec docela shodli a pak že mezi slušnýma lidma nevedou všechny cesty do Ríma,to samozřejmě s nadsáskou.Ano o tom kolik procent je těch slušných ,úspěšných a dacanů by se dalo polemizovat ale to už je téma jiné a těžce to z našich pozic přesněji posoudit.Trochu bych to srovnal i když to není pochopitelně příměr,s našimi řidiči,je stále více velice uvědomělých /co se týče ohleduplnosti na přechodech pro chodce/a to troufám si říci větší polovina ale kazí to nevyzpytatelní ,bohužel převážně mladší řidiči kteří to berou na lehkou váhu a opatrnosti nezbývá.
  • 17. 5. 2007 11:38

    kavika (neregistrovaný)
    Já si myslím, že slušných úspěšných je jako šafránu. Víc je těch úspěšných (o slušnosti pomlčím) a nejvíc je těch SLUŠNÝCH. A stejně je jim to na nic.
  • 13. 3. 2007 13:51

    Alena (neregistrovaný)
    No, vážení, jak to tak čtu tady...

    Někdo pravdu má, někdo ne a pravda bude asi trošku něco mezi tím.

    Je pravda to že hodně lidí se tani nesnaží hledat práci a podobně, jenže těch ve skutečnosti zdaleka není tolik jak si někteří myslí.

    Tak například, je mi 25 let, odmaturovala jsem na škole a to s velmi dobrými známkami, na výšku jsem nešla z osobních důvodů (po kterých nikomu nic není) a protože jsem nesehnala v práci v oboru, šla jsem dělat tako obyčejná prodavačka do obchoďáku, v té době za nějakých 5,5 tisíce. Považovala jsem za lepší někde dělat a hledat něco v oboru než jen být na pracáku.
    Jsem z malé vesnice a autobusové spojení je tu tak mizerné že nezbývá než všude i do práce jezdit autem. Dopadlo to úvěrem a auto mám, jinak to zde vážně nejde.
    Z prodavačky jsem časem šla do továrny makat u lisu jak kde kdo, měla jsem tam asi o dva tisíce víc, což upřímně pro mě byl velký rozdíl.
    Nevadilo mi ani to že dělám de fakto podřadnou práci na kterou mi je vlastní inteligence a zvdělání k ničemu, byla jsem ráda že mám práci a jediné co jsem nikdy nechtěla dopustit tak skončit mezi nezaměstanými.
    Co se ale stalo, najendou přišla nešťrastná chřipka, něco se zvrtlo, byla jsem na neschpopence měsíc a půl a zpět do práce jsem šla s teplotama. za měsíc to samé znova a tak to šlo dál, vrazilo se to na plíce, astma, další a další problémy, neschopenka 5 měsíců, pak sotva měsíc v práci a další neschopenka, dokonce ještě o půl měsíce delší než ta předchozí.
    Z práce mě vyhodili, měli jsme smlouvy vždy jen na rok a obnovovaly je, tak hádejte jak do dopadlo.
    Našla jsem si jinou práci, takéž vlastně podřadnou, no to je jedno. za dva měsíce mě skolila nová chřipka, horečky 40, i když jsem se snažila vydržet s tím v práci, nešlo to. A obvyklý kolotoč.. stále se vracející chřipka a trvající problémy. Přišla jsem i o tuhle práci.

    Teď mě nikdo nezaměstná protože vidí ty neschopenky v mojí minulosti a fakt že to zdraví se nikdy nespravilo a přitom doktoři nemůžou nalézt příčinu, pouze prý nějaké narušení imunity který zatím nejde vysledovat a zjistit co s tím.

    Takže co teď? Zdraví v nepořádku, nemůžu jít dělat někde do továrny ani kdyby mě vzali, protože bych to fyzicky nezvládla. Přitom na důchod a to ani částečný to není, protože nenašli proč to je.
    Jinou práci nemůžu sehnat a splácím auto kterýho se nemůžu zbavit, protože bez auta bych neměla už ani naději že práci seženu.

    Takže stav je že mám teď 3200 podpory a splácím úvěr na auto. A zkuste si s tím vážení přežít, nebýt rodiny ,neměla bych šanci.
    Takže i takovýhle může být osud těch co jsou závislí na sociálních dávkách.

    Ráda bych požádala ty kteří tu tak svědomitě prohlašovali něco o neschopnosti se někoho uživit aby popřemýšleli nad tím co se taky může někdy stát. ;-) Protože tohle se může stát komukoli, i jim. Nikdo z nás si nevybere dobrovolně nemoc a zdravotní problémy a přesto to kohokoliv může potkat. Dobře vím že nejsem jediný takový případ, vrána k vráně sedá, od známých se občas něco doslechnete.

    Takže celkem souhlasím s tím původním názorem zde, že je stěží pochopitelné proč se snižuje životní minimum když veškeré ceny okolo rostou.
  • 14. 3. 2007 12:04

    anonymní
    Radek, Phil nebo Jezevec Vám, milá paní Aleno, jistě výtečně poradí: pracujte na sobě, navštěvujte školy a univerzity, učte se jazyky a i další nové poznatky, podnikejte, jděte dělat do ciziny, lezte správným lidem na správných místech ve správné době do prd*le - jen nechtějte něco od státu (podporu, důchod či jiné dávky). To pouze neschopní se sebou v této sobecké společnosti nedokáží nic kloudného udělat a jen fňukají.

    Kéž by něco podobného, jako Vás, potkalo i je. Aby jim trochu sklaplo.

    Váš osud čeká statisíce dalších, až překročí 40 či 50. Nikdo je nebude chtít zaměstnat, přidají se nemoci díky současnému kapitalistickému vykořisťování a dodržování lidských práv a zákonů (a ODS ještě dál prodlouží věk odchodu do důchodu). Z pracovních pozic je vyšoupnou -náctiletí čerstvě vystudovaní manažeři, sice dělající zmatky, ale plynně hovoří 3 jazyky a všechny nedostatky dovedou náležitě "okecat", ale úspěchy mají na svědomí pouze oni. No a až se dostanou tito do 40 - 50 let věku, taky je zas někdo z mladších vypíchá, nebudou-li opět lézt správným lidem na správných místech ve správné době do prd*le. A najednou pocítí, že skončilo období sladkých příjmů a nastává tvrdá realita boje o kus žvance, jak vídáme u prehistorických ještěrů v dokumentech BBC na ČT.

    Jelikož podobných stesků slýchám kolem sebe poslední dobou až příliš často, nebudete asi ojediněle "neschopná", ale "neschopů" je tu plná republika. Málokomu se asi poštěstí vydělávat velké peníze (a okrádat tak spoluobčany) v bance či pojišťovně - chce to mít na to taky žaludek - nebo u nějaké jiné společnosti vlastněné zahraničním kapitálem typu plynárny, vodárny, telekomunikační a počítačové frmy.
    Chce to asi vyjít do ulic, zazvonit klíči a nesametově udělat defenestraci, a nejen u těch nejvýše postavených, ale i u těch, co vám v nejbližším okolí znepříjemňují žití.

    Vím, že jsem vám neporadil, ale snad aspoň vyprovokoval k reakci výše uvedených Radka, Phila nebo Jezevce, kteří Vám jistě výtečně poradí. Nezapomeňte paní Aleno ohodnotit kvalitu jejich rad, zareagují-li.

    Mimochodem, znám ve svém okolí snad většinu úspěšných - většinou podnikatelů. Za socialismu jim poctivá práce nikdy moc nevoněla, ale všude se hned hlásali o svá práva - hned věděli, co kde nemusí udělat, a kde naopak z podniku mohli něco ukrást nebo jinak si přilepšit. Pak začali podnikat, ale stejným systémem, jen s tím rozdílem, že jestliže oni v minulosti mohli z cizího krást, tak nyní někdo jiný z jejich už krást nesmí. Když někomu udělali práci, chtěli za ni velkorysé úhrady. Pokud však chtěl někdo jiný i od nich velkorysou úhradu za provedenou práci, bylo to špatné. Asi takto: já mohu, jiní ne.

    Co se týče podpor v nezaměstnanosti - nevím, jestli to v cizině poslední dobou neupravovali k horšímu, ale když tam dělal známý legálně na povolení, tak říkal, že tam každý, kdo nemůže ve svém oboru najít odpovídající místo, bere dobrou podporu. Tedy žádná rekvalifikace, po které stejně místo neseženete nebo že středoškolák s maturitou půjde na 12 hodin k pásu nebo že nebude moci marodit nebo že se musí za práci stěhovat přes půl Evropy či že bude dojíždět a za dojíždění dá třetinu své mzdy. Známý si tam platil i sociální a dnes bere část důchodu od nich.